برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی در استان البرز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ سرهنگ «غلامعلی شرق» با اعلام این خبر بیان داشت: با شروع آلودگی هوا در ۶ ماهه دوم سال که معمولاً با وارونگی هوا همراه است، پلیس راهور استان البرز براساس وظیفه ذاتی خود به منظور کاهش آلودگی هوا با خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا برخورد قانونی می‌کند.

وی افزود: داشتن گواهی معتبر معاینه فنی برای وسایل نقلیه عمومی سبک و سنگین و همچنین خودورهای شخصی به دلیل اهمیت ضریب ایمنی خودرو و کاهش آلودگی هوا ضروری است و برابر بند ۹۴ ماده یک آئین نامه راهنمایی و رانندگی مصوب ۱۳۸۴، هر نوع نقصان یا تغییر در وضعیت ظاهری و فنی وسیله نقلیه که موجب کاهش ضریب ایمنی در رانندگی و یا افزایش بیش از حد مجاز گازهای آلاینده هوا و یا آلودگی بیش از حد مجاز صدا گردد نقص فنی محسوب می‌شود .
رئیس پلیس راهور استان با اشاره به ماده ۴۳ آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی اظهار داشت: رانندگی با وسیله نقلیه فاقد گواهینامه معاینه فنی معتبر ممنوع است و دارندگان وسائل نقلیه موتوری مکلفند وسائل نقلیه خود را جهت انجام دوره ای معاینه فنی در مراکز تعیین شده حاضر و پس از احراز شرایط، گواهینامه معاینه فنی دریافت کنند .

سرهنگ شرق ادامه داد: با راه اندازی دوربین‌های پلاک خوان از ۱۲ مهر ماه سال جاری، این پلیس به صورت مکانیزه طرح نظارت، کنترل و برخورد ویژه با خودروهای فاقد معاینه فنی را در دستور کار خود قرار داده است.
این مقام انتظامی عنوان داشت: تمامی خودروها بدون استثنا چه دولتی و چه شخصی اگر دودزا و دارای نقص فنی باشند در مرحله اول فک پلاک، اعمال قانون و اعزام به تعمیرگاه صورت می گیرد و در مرحله بعد خودرو توقیف و از تردد آن ها در سطح معابر شهری جلوگیری به عمل می آید.
وی یاد آور شد : از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۹۵ هزار۴۰۹ وسیله نقلیه فاقد معاینه فنی در معابراستان اعمال قانون شدند که از این تعداد ۸۴ هزار و ۹۸۸ دستگاه از طریق دوربین ها و ۱۰ هزار ۴۲۱ دستگاه نیز بصورت دستی اعمال قانون شدند، لذا خودروهای شخصی که ۴ سال از سال ساخت و تولید آن ها گذشته و خودرو های عمومی و دولتی هر یکسال یک بار باید معاینه فنی اخذ کنند.
سرهنگ شرق در پایان بر لزوم فرهنگ‌سازی دریافت معاینه فنی برای خودروها تاکید کرد و اظهار داشت: اجرای این گونه طرح ها به نفع خود مردم است چرا که استفاده از هوای پاک و بدون آلودگی حق همه مردم است و نباید اجازه دهیم عده ای با خودروهای آلوده کننده خود، این حق را از عموم مردم بگیرند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1473090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =