برگزاری کارگاه آموزشی تحقیقات مقدماتی بزه قتل

از سوی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و با همکاری معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان این کارگاه آموزشی در سالن جلسات دادسرای مرکز استان برگزار شد.

به گزارش  خبرگزاری خبرآنلاین از کهگیلویه و بویراحمد؛به نقل از عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد و خبرنگار خبرگزاری میزان در استان، کارگاه آموزشی تحقیقات مقدماتی بزه قتل، ویژه قضات دادسرا و محاکم کیفری، رؤسا و دادرسان حوزه های قضایی بخش، بصورت برخط (آن لاین) برگزار گردید.

حمید نادریان معاون فضای مجازی و رسانه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان با اعلام این خبر در ادامه اظهار نمود: از نکات متمایز این کارگاه حضور مدعوین خارج از دادگستری، شامل اساتید دانشگاهی، وکلا و دانشجویان و فعالین حقوقی بود.

معاون دادستان مرکز استان که دبیر و مدرس بخش اول این کارگاه نیز بوده، در همین رابطه گفت: این کارگاه دارای چهار بخش بود، که در بخش اول، آیین‏نامه اجرایی حدود اختیارات، شرح وظایف و چگونگی بررسی صحنه جرم، مصوب ریاست قوه قضائیه، از طریق پاور پوینت تهیه شده در دادسرای مرکز استان تبیین و مواد آیین نامه به نحو اجمالی بررسی گردید.

وی درخصوص مدرسین این کارگاه نیز اظهار کرد: آقای دکتر اردوان عزیزی رئیس محاکم عمومی و انقلاب مرکز استان در بخش دوم و آقای دکتر موسویان از پزشکی قانونی استان در بخش سوم مطالبی را ارائه نمودند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در ادامه اظهار داشت: این دوره ی آموزشی به دلیل شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا، صرفاً با حضور بازپرسان دادسرای مرکز استان، در سالن اجتماعات این دادسرا و با بهره مندی سایر مخاطبین، از طریق سامانه بر خط ( آنلاین) برگزار شد.

نادریان گفت: در بخش دوم کارگاه دکتر عزیزی رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب مرکز استان درخصوص تقسیم بندی انواع قتل به شش دسته کلی و تبیین هر قسم و ارائه راهکارهای شناسایی و تطبیق عنوان صحیح اتهامی در پرونده قتل و همچنین نکات کاربردی مهم و متعددی را خطاب به بازپرسان در راستای اقدامات ضروری در پرونده قتل مطرح نموده و در پایان وی در خصوص برخی نقاط ابهامی قانونی در روند تحقیقات مقدماتی و صدور قرار نهایی، مطالبی مفید و ارزشمندی را بیان نمود.

معاون دادستان مرکز استان در ادامه افزود: آقای دکتر موسویان که از پزشکان با تجربه مرکز استان می باشند در بخش سوم کارگاه در خصوص اصطلاحات اختصاصی پزشکی قانونی به ویژه اصطلاحات درج شده در برگ معاینه جسد و نیز نحوه معاینه ی جسد و چگونگی پاسخگویی به ابهامات بازپرس نیز مطالب کاربری را برای مخاطبان این کارگاه آموزشی بیان نمودند.

وی بیان داشت : مخاطبین این کارگاه که از طریق بستر فضای مجازی پایگاه ابری قوه قضائیه در کارگاه، حضور داشتند، سؤالات متعددی را مطرح و مدرسین آقایان دکتر عزیزی و دکتر موسویان به این پرسش ها پاسخ های مستند و مستدل ارائه کردند.

نادریان معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان درپایان درخصوص برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی، تصریح کرد: از قریب یکسال پیش تا کنون رویکرد مدیریتی نوینی در برگزاری دوره ها و کارگاه‌های آموزشی و سلسله نشست‌های قضایی، پیرو تاکیدات جناب آقای دکتر نگین تاجی رییس کل دادگستری استان و اهتمام ویژه دادستان مرکز استان جناب سید علی ملک حسینی و با همکاری آقای دکتر صالحی معاون منابع انسانی و با التفات به اهمیت مباحث علمی، در سطح دادگستری استان آغاز شده و روزانه از هر حوزه قضایی اقدامی شایسته صورت می گیرد.

لازم به ذکر است در بخش چهارم و پایانی کارگاه نیز نادریان دبیر جلسه، با مروری بر عناوین مطالب بیان شده و تأکید بر نکات مهم، جمع بندی نهایی را نیز از مطالب کارگاه بیان نمود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1474150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =