مطالبه گری بسیج اساتید استان برای رفع مشکلات کارخانه قند یاسوج / استقبال مجلس از ایده های مشکل گشا

مسائل و مشکلات کارخانه قند یاسوج با حضور رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و رئیس قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی در یاسوج مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین کهگیلویه و بویراحمد به نقل از خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, نشست اعضای سازمان بسیج اساتید کهگیلویه و بویراحمد با حضور داوود گودرزی دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی ، سرهنگ پاسدار جمشید ارسلان جو مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار سپاه فتح در یاسوج برگزار شد.
دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی در این نشست با اشاره به این فرمایش رهبر انقلاب که کشور بن بست ندارد و مسائلی دارد که راه حل عملی دارد گفت: این راه حل ها را باید اساتید دانشگاه و حوزویان استخراج کرده و در اختیار سیاستمداران قرار دهند تا مشکلات کشور مرتفع شود.
داوود گودرزی افزود: بسیج اساتید ضمن شناسایی مسائل و مشکلات مختلف باید ظرفیت های داخلی و تجربیات دیگر کشور ها را مورد بررسی و تحلیل قرار دهد و راهکار ارایه نماید .
رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: طرح ها و راهکارهایی که توسط بسیج اساتید و جامعه نخبگانی و علمی کشور ارائه می شود در مرکز پژوهش ها و صحن مجلس شورای اسلامی بررسی می شود و پس از تبدیل به قانون در نهایت برای اجرا به دولت اعلام خواهد شد.
وی بیان کرد: این چرخه از بسیج اساتید شروع می شود و هر استاد و نخبه ای که حرفی برای گفتن دارد در این چرخه قرار می گیرد.
گودرزی در خصوص سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد و دیدار با مسئولان بسیج اساتید استان و راه اندازی قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی در این استان گفت: در این سفر تلاش کردیم که این موضوع را به دوستان منتقل کنیم که ما در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی از ایده هایی که مشکلی از کشور حل می کند حمایت می کنیم.
مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست بر ضرورت حل مشکلات کارخانه قند یاسوج تاکید کرد و گفت: بسیج دانشجویی و بسیج اساتید در بحث پیگیری مسائل این کارخانه طلایه دار هستند و از مسئولان مطالبه گری می کنند.
سرهنگ پاسدار جمشید ارسلان جو افزود: کارخانه قند یاسوج مربوط به بیت المال است و می طلبد که در این شرایط سخت اقتصادی وارد چرخه تولید شود و ضمن ایجاد اشتغال در کنار سایر ظرفیت ها مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه با حضور دکتر موسایی در سازمان بسیج اساتید کهگیلویه و بویراحمد اتفاقات خوبی رقم خورده است، گفت: برگزاری وبینارهای تخصصی برای بررسی مشکلات استان و ارایه راهکار در این زمینه از جمله اقداماتی است که پویایی این سازمان را نشان می دهد.
ارسلان جو افزود: در ایام کرونا نیز بسیج اساتید استان با همکاری دانشگاه های استان در بحث تولید ماده ضدعفونی کننده و راه اندازی کارگاه های تولید ماسک نیز طلایه دار بود.
رئیس سازمان بسیج اساتید کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: برای مبارزه با مفاسد اقتصادی در سطح استان برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و یک جلسه نیز با حضور کارشناسان برگزار شد.
دکتر امین موسایی افزود: مبارزه با فساد اقتصادی باید به صورت سیستمی صورت گیرد چرا که در نظام اسلامی فساد به اندازه ناچیز نیز زیاد است .
وی با اشاره به اینکه کارخانه قند یاسوج نماد صنعت این استان است گفت:این کارخانه در بحث تولید چغندر، تولید قند و فروش آن به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد می کرد .
موسایی ابراز داشت: مدت زیادی است که این کارخانه تعطیل شده است که علاوه بر از بین رفتن فرصت اشتغالزایی ، آسیب های دیگری را نیز در اذهان عمومی جامعه با خود به همراه داشته است.
وی گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد که لفظ نازیبای محرومیت را با خود یدک می کشد، راه اندازی کارخانه قند یاسوج می تواند برای تعداد زیادی از جوانان تحصیل کرده و بیکار این استان اشتغالزایی ایجاد کند.
بازدیداز کارخانه قند یاسوج
اعضای سازمان بسیج اساتید استان در ادامه به همراه رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و رئیس قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی از قسمت های مختلف کارخانه قند یاسوج بازدید کردند.
رئیس قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی در بازدید از کارخانه قند یاسوج نیز گفت: موضوع این کارخانه و ابعاد مختلف آن توسط بسیج اساتید و بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد دنبال شده و به جاهای خوبی رسیده است.
داوود گودرزی بیان کرد: باید مسائل و مشکلات کارخانه قند یاسوج از طریق مسئولان استانی و کشوری پیگیری و مرتفع شود تا این کارخانه فعالیت خود را آغاز کند.
وی گفت: در تلاش هستیم که بانک تجارت ( مالک اصلی کارخانه قند یاسوج  را در کشور پای کار بیاوریم و مشکلات  این کارخانه را برطرف کنیم.
گفتنی است، کارخانه قند یاسوج از دی ماه سال ۹۵، به دلیل برخی مشکلات به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شد که در نتیجه آن کارخانه تعطیل و کارگران آن بیکار شدند.
قرار بود بعد از ابطال پرونده واگذاری غیرقانونی این واحد تولیدی به بخش خصوصی، سریعا این واحد با جذب کارگران سابق فعالیت تولیدی خود را از سر بگیرد که با وجود فشار معیشتی روی کارگران، هنوز این اتفاق عملی نشده است.
فعالیت کارخانه قند یاسوج در کهگیلویه و بویراحمد با وجود بازپس‌گیری از بخش خصوصی هنوز آغاز نشده و کارگران منتظر بازگشت به کارند.
 بازدید از تپه مالی در منطقه سروک یاسوج از دیگر نقاطی بود که رئیس مرکز پژو هش های مجلس شورای اسلامی و رئیس قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی از آن بازدید کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1474358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =