همه چیز درباره آزمون آیلتس و منابع آن

آزمون آیلتس یکی دیگر از معتبرترین آزمون‌های سنجش سطح تسلط شما به زبان انگلیسی است که با دریافت گواهی تاییده آن می‌توانید در پروسه ای اخذ ویزا یا دریافت انواع  بورسیه های تحصیلی یک گام جلوتر از بقیه باشید.

آزمون آیلتس از لحاظ اعتبار هم سطح با آزمون تافل می‌باشد و در سراسر کشورهای جهان برگزار شده و گواهی آن نیز مورد تائید است. آزمون IELTS  یک آزمون بریتانیایی است و در کنار آزمون تافل آمریکایی در اکثر مؤسسات آموزش زبان انگلیسی در ۱۱۰ کشور مختلف هر ساله برگزار می‌گردد.

 IELTS در واقع کوتاه شده عبارت  International English Language Testing System می‌باشد که به معنای آزمون بین‌المللی سنجش سطح زبان انگلیسی است.

منبع: ویکیپدیا

داشتن گواهی آزمون آیلتس با نمره بالا ۶ و نیم یکی از شرایط اصلی دریافت ویزا برای مهاجرت و ورود به دانشگاه های مختلف می‌باشد و به همین جهت عده زیادی این روزها متقاضی شرکت در این آزمون معتبر می‌باشند. از طرفی ترس از سخت بودن این آزمون و جو سنگین حاکم در فضای آن در فرصتی محدود از جمله چالش‌هایی است که اکثر داوطلبین با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. ما به شما توصیه می‌کنیم تا به منظور کسب آمادگی کامل قبل از شرکت در آزمون آیلتس ابتدا در دوره های جامع آمادگی آزمون شرکت کرده و روی تمامی منابع آزمون آیلتس که در ادامه این مطلب به آن‌ها اشاره خواهیم کرد نیز تسلط لازم و کافی را داشته باشید و در نهایت داوطلب شرکت در این آزمون شوید.
موسسه تخصصی آموزش زبان کوییک نیز ضمن برگزاری کلاس های آموزشی آمادگی برای آزمون آیلتس زیر نظر اساتید برجسته و با تکیه بر تازه‌ترین منابع آزمون آیلتس ، یکی از مراکز معتبری است که آزمون های معتبری نظیر تافل و آیلتس در آن برگزار می‌گردد. اگر شما نیز قصد مهاجرت به یکی از کشورهای انگلیسی زبان را دارید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا در دوره های آموزشی معتبر موسسه کوییک حضور یافته و پس از کسب مهارت‌های لازم و آمادگی کامل در آزمون آیلتس شرکت کرده و از بابت اخذ نمره قبولی در این آزمون به ظاهر سخت و پیچیده، آسوده خاطر باشید.

اهمیت شرکت در آزمون آیلتس

با توجه به توضیحاتی که در بخش قبل اشاره کردیم شرکت در آزمون آیلتس و اخذ نمره قبولی در بخش های مختلف آن از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه به دلایلی اشاره می‌کنیم که موجب اهمیت این آزمون شده است:

با توجه به این موضوع که  به منظور اخذ ویزا برای مهاجرت به برخی از کشورهای اروپایی و آمریکایی از جمله انگلستان و کانادا و همچنین استرالیا به مدرک آیلتس با حداقل نمره ۶ و نیم، احتیاج است این آزمون دارای اهمیت بسیار بالایی است.

اگر با هدف اشتغال در کشور های انگلیسی زبان قصد مهاجرت دارید لازم است بدانید که اشتغال به برخی از کارها از جمله پزشکی و پرستاری و سایر رشته های مربوط به علوم پزشکی، رشته های فنی و مهندسی و صنایع گردشگری به گواهی آیلتس با نمره ای که بسته به هر یک از مشاغل نامبرده می‌تواند متفاوت باشد احتیاج دارد.

 آشنایی با روال کلی آزمون آیلتس

قبل از هر چیز لازم است بدانید که آزمون آیلتس به دو شکل می‌تواند برگزار شود:

  • آزمون آیلتس نوع جنرال
  • آزمون آیلتس نوع آکادمیک

تفاوت این دو آزمون در سبک متون بخش‌های speaking و Listening آن می‌باشد. متون انگلیسی مربوط به آیلتس نوع جنرال به اصطلاحات و چالش‌های زندگی عادی و روزمره مربوط می‌شود در صورتی که متون مربوط به آزمون نوع آکادمیک به مباحث علمی و تخصصی می‌پردازد. ضمناً بخش های Reading و  writing  در آزمون آکادمیک بسیار تحلیلی‌تر و پیچیده‌تر می‌باشد.

نحوه برگزاری آزمون آیلتس

در این بخش به چگونگی برگزاری آزمون آیلتس می‌پردازیم. آزمون آیلتس یک آزمون معتبر و استاندارد بریتانیایی است که  با همکاری مشترک کنسول گری انگلستان، دانشگاه کمبریج و سازمان IDP استرالیا برگزار می‌گردد. این آزمون بین‌المللی با هدف سنجش چهار مهارت  Writing، Reading، Listening  و Speaking  برگزارشده و نتیجه هر یک از بخش های مختلف آن کاربرد خاص خود را دارد. ضمن اینکه میانگین نهایی نمره هر یک از بخش‌ها نیز بسیار حائز اهمیت است.

 آشنایی با بخش‌های مختلف آزمون آیلتس

نمره قبولی در آزمون آیلتس با سایر آزمون ها اندکی متفاوت است. در این آزمون، سطحی مابین ۰ تا ۹ تعریف شده  به این ترتیب که سطح ۵ حداقل سطحی مورد تائید و سطح ۶ به بالا قابل قبول و خوب در نظر گرفته می‌شود. در ادامه به توضیحاتی در خصوص ۴ مهارت مورد ارزیابی در این آزمون می‌پردازیم.

 آشنایی با بخش  Listening یا مهارت های شنیداری

در این بخش ابتدا یک فایل صوتی از طریق یک سی دی برای شما پخش شده و پس از پایان پخش، ۱۰ دقیقه فرصت دارید تا به سؤالات دفترچه آزمون که برگرفته از محتوای فایل صوتی است پاسخ دهید.

در بخش تست مهارت های شنیداری می بایست به ۴۰ سؤال در مدت زمان ۴۰ دقیقه پاسخ دهید. گفتنی است پس از پایان پخش فایل صوتی ۱۰ دقیقه زمان دارید تا پاسخ‌های خود را به پاسخنامه منتقل کرده و یک بار دیگر صحت آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید.

آشنایی با بخش Reading یا مهارت خواندن

در این بخش یک دفترچه که حاوی یک متن بلند ۲۵۰۰ تا ۲۷۰۰ کلمه ای متشکل از مباحث آموزشی، اجتماعی و ... است به شما اعطا می‌شود و شما دقیقاً ۱ ساعت فرصت دارید تا به ۴۰ سؤال که برگرفته از محتوای دفترچه است پاسخ دهید.

آشنایی با بخش Speaking یا مهارت مکالمه

شاید سخت‌ترین و چالش برانگیزترین بخش آزمون آیلتس بخش تست مهارت مکالمه باشد. در این بخش ۲۰ دقیقه فرصت دارید تا به صورت شفاهی در رابطه با هر آنچه که آزمون گیرنده از شما می خواهد صحبت کنید. درصورتی‌که پیش از شرکت در این بخش از آزمون روی منابع آزمون آیلتس تسلط کامل داشته باشید قطعاً به سادگی از پس آن بر خواهید آمد.

آشنایی با منابع آزمون آیلتس

در این بخش فهرستی از مهم‌ترین منابع آزمون آیلتس را ارائه می‌کنیم. منابع زیر می‌توانند در تقویت ۴ مهارت خواندن، نوشتن و صحبت کردن و درک کردن مفاهیم انگلیسی به شما کمک ویژه ای کند. فهرست این منابع به شرح زیر می‌باشد:

  • Barron’s IELTS Superpack
  • The Official Cambridge Guide to IELTS
  • Cambridge IELTS ۱۴ Academic Student’s Book with Answers
  • Official IELTS Practice Materials
  • Ace the IELTS: IELTS General
  • Collins Reading for IELTS
  • Collins Listening for IELTS
  • Collins Writing for IELTS
  • Collins Speaking for IELTS

جمع‌بندی درباره آزمون آیلتس و منابع آزمون آیلتس

در این مطلب به ارائه مفاهیمی در خصوص آزمون آیلتس و همچنین معرفی برخی از منابع آزمون آیلتس پرداختیم. لازم است باری دیگر به این نکته اشاره‌کنیم که آزمون آیلتس از جمله معتبرترین ملاک های سنجش مهارت‌های انگلیسی است و اخذ گواهی آن برای مهاجرت تحصیلی و کاری از اهمیت بالایی برخوردار است. برای قبولی در این آزمون به ظاهر پیچیده توصیه می‌کنیم پیش از ثبت نام در دوره های آموزشی ایجاد آمادگی آزمون آیلتس در مراکز آموزشی معتبر شرکت کرده و مهارت های انگلیسی خود را تقویت کنید. موسسه آموزش زبان انگلیسی کوییک با بهره گیری از کادری کارآزموده و مجرب و با تکیه بر منابع آموزشی معتبر و استاندارد آماده است تا مهارت های ۴ گانه شما داوطلبین عزیز را تقویت نموده و موجب آن شود تا با کمترین هزینه در کوتاه‌ترین زمان ممکن موفق به اخذ گواهی تأییدیه زبان انگلیسی آیلتس شوید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1475871

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =