مهر نوشت:

وزیر صنایع و معادن گفت: شکر یک کالای استراتژیک است و تا وقتی یک گرم شکر تولید داخل داریم نباید به سراغ شکر خارجی برویم.

همزمان با بزرگداشت روز جهانی کار و کارگر وزیر صنایع و معادن در میان احساسات کارکنان و کارگران شاغل درطرح کشت و صنعت نیشکر  هفت تپه از این واحد عظیم صنعتی بازدید کرد.

علی اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن در  اجتماع گسترده کارگران و کارکنان این شرکت با تبریک روز جهانی کار و کارگر و ارج نهادن به تلاش های بی شائبه آحاد کارگران شریف و زحمتکش کشور، اظهار داشت: مهم ترین رکن جهاد اقتصادی موضوع تولید است و کارگران در صف اول تولید قرار دارند.

وی افزود: تجارت در سنگر پس از تولید پیش می رود و  کشور ما در منطقه می تواند بهترین بازارها را از جمله بازار 75 میلیونی داخل را در اختیار گیرد.

محرابیان تصریح کرد: وظیفه ما این است که بازار داخل را برای تولید داخل فراهم کنیم . وی در بخش دیگری از سخنان خود بر عزم جدی دولت در تقویت تولید داخلی و استفاده از محصولات داخلی  تاکید و خاطرنشان کرد: شکر یک کالای استراتژیک است و تا وقتی یک گرم شکر تولید داخل داریم نباید به سراغ شکر خارجی برویم و به این ترتیب چرخ تولید خوب خواهد چرخید.

وزیر صنایع و معادن ادامه داد: با همه کارکنان و مدیران این شرکت عهد می بندیم به زودی کشت و صنعت هفت تپه به عنوان کشت و صنعت نمونه کشور معرفی شود و برای این امر طراحی گسترده و همه جانبه انجام خواهد شد.   در این بازدید مجید هدایت معاون وزیر و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ضمن ارایه گزارشی از وضعیت تولید این شرکت اعلام کرد: طرح پایلوت تولید بیواتانول سوختی از باگاس نیشکر برای اولین بار در کشور در کشت و صنعت نیشکر هفت تپه کلید می خورد.   هدایت در سخنان خود گفت: این طرح تحقیقاتی با هدف تولید 10 هزار بشکه بیواتانول سوختی با همکاری یک مرکز تحقیقاتی آغاز شده است که با حمایت وزیر صنایع و معادن به ثمر خواهد رسید.   وی افزود: طرح بهسازی کارخانه تولید نیشکر هفت تپه در ابتدای سال جاری ارائه شده و اولین قسط این طرح نیز واریز شده است تا بهسازی و نوسازی کارخانه به سرعت انجام گیرد.
رئیس هیئت عامل سازمان گسترش ضمن تاکید بر افزایش سطح زیر کشت به عنوان گام مهم دیگری در مسیر نوسازی و بهسازی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه گفت : تحقیق و توسعه و کار علمی در این کارخانه باید توسعه یابد و بودجه خوبی نیز به این بخش اختصاص یافته است . هدایت اعلام کرد با همت کارکنان این شرکت برای اولین بار در این مجتمع در یک سال دو کشت انجام شد کشت تابستان و کشت اسفند ماه .   وی در پایان اظهار امیدواری کرد با کمک مسئولان استان و کار و تلاش متخصصین و مدیران  روند بازسازی کارخانه و وبهبود و ضع  معیشت همکاران  شتاب بیشتری به خود بگیرد.   تولید این شرکت در سال 87 ، 11 هزار تن شکر بوده که در سال 89 از مرز 55 هزار تن گذشته است.

/33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 147649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
    0 0
    ان موقع كه تعرفه شكر رو از 110 درصد صفر كردين بايد اين حرف ها رو مي زدي نه اينكه انبار ها در داخل مملو از شكر وارداتيه!!و كساني در مورد غير از خودرو مي گفتند تا كي بايد از فلان صنعت غير خودرويي حمايت دولتي كرد همه رو ازاد كرديد ولي در مورد خودرو خون مردم رو تو شيشه كردند قضيه فرق مي كنه!!!