از سرگیری اجرای طرح اقدام ملی مسکن در بجنورد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن در مرکز استان که از اوایل دی ماه متوقف شده بود، روز دوشنبه از سر گرفته شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی، سیدعبدالمجید نژادصفوی اظهار داشت: اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن به علت برخی مشکلات مربوط به دریافت پروانه و وجوه مربوط به آن، متوقف شده بود.
وی افزود: بر اساس ابلاغیه وزارت کشور، شهرداری‌ها باید پروانه ساختمانی در طرح اقدام ملی را با ۵۰ درصد تخفیف صادر کنند اما شهرداری بجنورد تاکنون از اعمال این تخفیف خودداری کرده و با توجه به مشکلات در دریافت پروانه، مانع ادامه اجرای کار شده بود.
وی گفت: اکنون شهرداری بجنورد قبول کرده است که با پرداخت ۵۰ درصد از وجوه مربوط به پروانه ساختمانی، نسبت به صدور پیش پروانه اقدام کند.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: اکنون اجرای کار در شهرک فرهنگیان بجنورد، از سرگرفته شده است.
شهردار بجنورد هم در این باره گفت: بر اساس قانون شهرداری نمی‌تواند برای صدور پروانه تخفیف ارائه دهد در این زمینه از سازمان بازرسی استعلام شده است تا اعمال تخفیف برای طرح اقدام ملی تولید مسکن در بجنورد تعیین تکلیف شود اما پاسخ استعلام هنوز به دست ما نرسیده است.
هادی زارعی اظهار داشت: قرار است ۵۰ درصد از وجوه مربوط به صدور پروانه ساختمان در اقدام ملی تولید مسکن در شهرک فرهنگیان که بیش از ۴۰ میلیارد ریال است، به صورت علی الحساب دریافت شود.
وی افزود: در صورتی که اعمال این تخفیف از سوی سازمان بازرسی مغایر با قانون تشخیص داده شود، راه وشهرسازی باید مابقی وجه را پرداخت کند.
شهردار بجنورد با بیان اینکه اکنون ادامه اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن در شهرک فرهنگیان مشکلی ندارد افزود: راه و شهرسازی استان مکلف است در صورتی که بر اساس نتیجه استعلام از سازمان بازرسی، ارائه تخفیف مغایر با قانون باشد مابقی وجوه مربوط به پروانه را پرداخت کند.
طرح اقدام ملی تولید مسکن شهر بجنورد در شهرک فرهنگیان وارد مرحله اجرایی شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1477648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =