۰ نفر
۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مشخصات مجموعه های کامل تابلو سازی

امروزه اصناف و مشاغل بسیاری در سطح کشور در حال فعالیت هستند که یکی از آنها صنعت بزرگ تبلیغات و تابلو سازی است که معمولا بزرگترین و تکامل یافته ترین شرکت های تابلو سازی در کلان شهر ها تاسیس می شوند و بعضا به شکل زنجیره ای در رابطه با ارائه خدمات و فروش محصولاتشان در مناطق مختلف شهر های مربوطه و یا شهرهای کوچک دیگر فعالیت دارند.

اما مسئله ای که در رابطه با همین موضوع مهم بشمار می رود، بحث مشخصات کامل یک مجموعه یا شرکت تابلو سازی است که در ادامه به توضیحات و شرح اینکه یک مجموعه تابلو سازی چطور می تواند عنوان کامل را به خود نسبت دهد خواهیم پرداخت.

مجموعه تابلو سازی و تبلیغات

تابلو سازی یک شغل است که قدمتی کهنه و دیرینه دارد و می توان نقطه آغازین آن را شماره گذاری منازل در صده های پیش عنوان نمود که رفته رفته با ساخت تابلو هایی برای مغازه ها و مشاغل مختلف به شکل حک روی سنگ و چوب تغییر یافت.
تابلو سازی از همان زمان های دور همه روزه رو به پیشرفت و نوآوری بود و دلیل واضح و مبرهن آن، حس هنر و ایده پردازی ها در این صنف بشمار می رفت. اما نکته ای که قابل توجه و بحث در مورد تابلو سازی می باشد، این است که این حرفه بعد از گذر سالها همراه با پیشرفت علم و تکنولوژی وارد دوران حیاتی خود شد؛ به طوری که جهت راه اندازی و تاسیس یک تابلو سازی دیگر نمی توانست به شکل قدیم با یک مغازه کوچک رفتار کرد و همین امر بر آن شد تا حرفه تابلو سازی جهت تکمیل و کامل بودنش به شکل مجموعه ها و شرکت ها تاسیس گردد.

اما اینکه تابلو سازی چطور به یک مجموعه کامل تبدیل می شود مبحثی است که دانش و آگاهی آن خالی از لطف نیست؛ لذا در ادامه به سه اصل مهم در رابطه با همین موضوع اشاره خواهیم داشت.

کارگاه تابلو سازی


تاسیس و راه اندازی تمامی مشاغل قبل از هر چیزی نیازمند دانش، علم و اطلاعات کافی در مورد آن شغل است که مسلما مدیران و صاحبان مشاغل می بایست قبل از تاسیس به آگاهی های لازم دست یافته باشند.
بعد از اینکه یک شخص به توان مالی، فنی، حرفه ای و شناخت کلی از تابلو سازی دست یافت، جهت تاسیس یک مجموعه قوی و کامل می بایست اقدامات لازم را بی اندیشد که از مهمترین آنها راه اندازی کارگاه تابلو سازی است. کارگاه تابلو سازی همانطور که از نامش مشخص است به محل و مکانی اطلاق می شود که افراد یا کارگران همراه با ابزار ها و برخی ماشین آلات مشغول به ساخت و تولید تابلو های تبلیغاتی می باشند.

احداث یک کارگاه تابلو سازی از مزیت های بسیاری برخوردار است که برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

دست اول بودن در فروش

کارگاه تابلو سازی می تواند کارکرد واسطه ای را از میان برداشته و مشتریان را مستقیما با فروشنده اصلی ارتباط دهد که مسلما این امر از مهمترین موارد در فروش بشمار می رود.

قیمت مناسب تابلو تبلیغاتی

مجموعه تابلو سازی که مجهز به کارگاه است می تواند قیمت های تولید در تابلو تبلیغاتی را کاهش دهد که این امر نیز در جهت ترغیب مشتریان مهم بشمار می رود.

تسریع در تولید تابلو تبلیغاتی

یکی از عوامل دیگری که در سفارش تابلو های تبلیغاتی برای مشتریان مهم است، سرعت تحویل تابلو تبلیغاتی است که کارگاه تابلو سازی در این مورد می تواند کمک شایانی نماید.

طول عمر و گارانتی تابلو تبلیغاتی

بحث ضمانت و گارانتی امروزه در بسیاری از مشاغل از مهم ترین ها بشمار می رود که این امر در حرفه تابلو سازی نیز مستثنی نیست. در رابطه با همین موضوع باید گفت مسلما مدیرانی که دارای کارگاه تابلو سازی هستند می توانند نظارت دقیق تری در خط تولید خود داشته باشند و جهت ارائه ضمانت به مشتریان از محصولات و برندهای مرغوبی در ساخت تابلو ها بهره گیرند.

دستگاه های تابلو سازی


گفتیم که تابلو سازی با توجه به پیشرفت تکنولوژی همه روزه در حال تغییر و توسعه یافتن است که در همین راستا باید اشاره ای داشت به دستگاه های مربوط به تابلو سازی و ساخت تابلو که وجود آنها امروزه در تولید تابلو های تبلیغاتی مدرن بر همگان آشکار است.
در واقع بهتر است اینطور گفت که ساخت بسیاری از تابلو های تبلیغاتی امروزه مانند گذشته نیست و بهره گیری از دستگاه های موجود در تابلو سازی بسیاری از راه های دشوار در تولید را آسان نموده است. به عنوان مثال در زمان های دور متریال هایی مانند پلکسی گلاس و فلز به شکل دستی برش داده می شد که بعد از گذر سالها و ورود دستگاه های برش لیزری انجام این امر مهم با استفاده از دستگاه انجام گرفت به طوری که امروزه شاهد تولید و ساخت تابلو هایی مانند حروف استیل، حروف فلزی، حروف نئون پلاستیک،  تابلو چلنیوم و بسیاری دیگر از تابلو های تبلیغاتی می باشیم که دستگاه های برش لیزری گامی بلند در کیفیت و تسریع ساخت آنها بشمار می رود.
از دیگر دستگاه های تابلو سازی که می توانند یک مجموعه تابلو سازی را تکمیل نمایند می توان به مواردی چون دستگاه حروف ساز چلنیوم، دستگاه نقطه جوش استیل، دستگاه سی ان سی، دستگاه وکیوم، دستگاه چاپ فلکس و ... اشاره نمود.

نیروهای انسانی در تابلو سازی

آخرین موردی که یک مجموعه تابلو سازی را تکمیل می نماید، نیروهای انسانی مشغول به فعالیت در آن مجموعه است که این تکامل شامل سرعت بخشیدن و کیفیت تولیدات و در نهایت رضایتمندی مشتریان خواهد بود. برخی از نیروهای انسانی که یک مجموعه تابلو سازی را تکمیل می نمایند عبارتند از: حروف ساز چنلیوم، حروف ساز نئون پلاستیک، حروف ساز استیل و فلز، حروف ساز لبه سوئدی، نئئون ساز، کامپوزیت کار، جوشکار، اپراتور دستگاه لیزر، اپراتور دستگاه چاپ، طراح و گرافیست، مونتاژ کار تابلو های ال ای دی روان و ثابت.
در آخر باید یاد آور شد که تکامل در تمامی مشاغل امریست بی انتها که می بایست جهت پیشرفت و توسعه کسب و کارها در تمام عمر شغلی خود آن را دنبال کرد و در اولویت کسب و کار قرار داد.  

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1478971