اخذ مالیات باید بر اساس خوداظهاری باشد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: اخذ مالیات از افراد حقیقی و حقوقی باید بر اساس خوداظهاری باشد.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان آیت الله عباسعلی سلیمانی در دیدار با محمد مسیحی معاون سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه پرداخت وجوهات اسلامی یکی از آموزه های موکد دین مبین اسلام است، اظهار داشت: پرداخت مالیات از طرف افراد جامعه هم به نوعی عمل به دستورات و آموزه های اسلامی است.

وی با بیان اینکه پرداخت مالیات در دیگر کشورهای دنیا طبق یک سیستم منظم و قانونی انجام می شود، ابراز داشت: ایران نیز یک کشور اسلامی است و بر همین مبنا لازم است اخذ مالیات از افراد حقیقی و حقوقی بر اساس خوداظهاری باشد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با بیان اینکه متاسفانه برخی از صاحبان اصناف و واحدهای تولیدی از پرداخت مالیات طفره و به نوعی فرار می کنند، تصریح کرد: مثلا در برخی از موارد یک شرکت تولیدی واحد صنعتی خود را در شهرستان بنا می کند ولی دفتر خود را تهران دائر می کند.

وی با اشاره به اینکه ممیزان مالیاتی باید در تعیین مالیات مشاغل کاذب و مشاغل واقعی فعال در فعالیت های اقتصادی را از هم جدا کنند، خاطرنشان کرد: البته بسیاری از صاحبان اصناف و واحدهای تولیدی مالیات خود را به موقع می پردازند و نباید فرار مالیاتی چند واحد دیگر را به پای همه نوشت.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی نیز از قوانین پیچیده مالیاتی ناراحت هستند، بیان داشت: یکی از نیازهای اصلی کشوور سر و سامان دادن به نظام مالیاتی کشور است که با اقدامات انجام شده امیدواریم یک سیستم یکپارچه و هدفمند به این منظور شکل بگیرد.

وی پنهان کاری را یکی از مهمترین مشکلات بخش مالیاتی کشور دانست و افزود: پیشنهاد می کنیم برای کمتر شدن مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در نظام مالیاتی، رسیدگی مالیاتی در همان مناطقی که واحدها استقرار دارند، انجام شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1479533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =