تاریخ ایران ورق خورد؛ امام آمد /گزارشی که روزنامه اطلاعات در تاریخ ۱۲ بهمن ۵۷ منتشر کرد

ایسنا نوشت: شهر تهران دیشب را در هیجان دیدار بزرگ و استقبال از امام خمینی (ره) بیدار بود، دیشب قلب تهران می‌تپید. تهران دیشب با التهاب وصف‌ناپذیری شب را به صبح رساند. عده زیادی از مردم دیشب را در اتومبیل‌های خود در پارکینگ‌های اطراف میدان آزادی به صبح رساندند تا امروز پس از ورود امام به میهن، جای مناسبی برای تماشای او داشته باشند.

سرانجام امام پس از ۱۵ سال دوری از وطن، در ساعت ۹ و ۲۷ دقیقه و ۳۰ ثانیه صبح روز ۱۲ بهمن ماه ۱۳۵۷، پا در خاک کشور گذاشت و تاریخ ایران ورق خورد. انتظار تمام شد و همزمان با طنین غرش هواپیما، فریادهای شادی مردم نیز به آسمان برخاست. 

امام در فرودگاه مهرآباد برای مردم سخنرانی کرد و بانگ "الله اکبر" و "خمینی امام ماست" فرودگاه را به لرزه درآورد. امام در آن سخنرانی که ۸ دقیقه طول کشید، از تمام طبقات ملت تشکر کرد و گفت شما با راندن شاه از کشور پیروزی بزرگی به دست آوردید ولی قدم‌های بزرگ‌تری در پیش داریم که در قدم اول، کوتاه کردن دست خارجی است. 

بهشت زهرا 

امروز بهشت زهرا هم چهره دیگری داشت و وادی درگذشتگان، حیات خود را از سر گرفته است. گروه‌های وسیعی از مردم، دیشب و از نخستین ساعات بامداد در این محل جمع شده‌اند و سیل جمعیت همچنان به سمت بهشت زهرا روان است. جمعیتی که در بهشت زهرا گرد آمده، به صدها هزار نفر بالغ می‌شود و هر لحظه نیز گروه‌های بیشتری به این جمعیت افزوده می‌گردد. 

تاریخ ایران ورق خورد؛ امام آمد /گزارشی که روزنامه اطلاعات در تاریخ ۱۲ بهمن ۵۷ منتشر کرد

در ضلع شمالی قطعه ۱۷ که آرامگاه مخصوص شهدا است، جایگاه مخصوصی برای استقرار و سخنرانی امام خمینی (ره) ساخته شده است. در اطراف جایگاه محل مخصوصی برای ۱۵۰ خبرنگار خارجی منظور شده است. از شب گذشته فرستنده‌های متعدد تلویزیون در محوطه بهشت زهرا نصب شده است و یک گروه سیار تلویزیون نیز در در این مخوطه در حرکت است‌. 

سراسر بهشت زهرا با تصاویر از امام خمینی تزیین یافته است و شعارهای متعددی در محوطه به چشم می‌خورد و رایج‌ترین آن‌ها خوشامدگویی به امام است. 

قطع پخش مستقیم تلویزیون به علت هجوم ماموران 

امروز هنگامی که مراسم بازگشت حضرت آیت‌الله العظمی خمینی از راودیو و تلویزیون پخش می‌شد، یک گروه جدید از ماموران فرمانداری نظامی وارد محوطه جام جم شدند و کسانی را که مبادرت به پخش برنامه‌های مربوط به ورود و سخنرانی امام کرده بودند را بازداشت کردند. ولی در بیرون از محوطه تلویزیون آنان را آزاد کردند. 

از سوی دیگر به واحدهای سیار مستقر در بهشت زهرا اطلاع دادند که خود را از مهلکه دور کنند ولی گزارش رسید که ماموران نظامی در بهشت زهرا اعضای واحدهای سیار را نیز دستگیر کرده‌اند. آن روز وسط برگزاری مراسم ورود امام به میهن، ناگهان پخش مستقیم قطع شد. 

منبع: روزنامه اطلاعات، ۱۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1481602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =