پیش بینی کاربران خبرآنلاین درباره سیاست‌های بایدن در قبال ایران

کاربران خبرآنلاین با شرکت در یک نظرسنجی نظرات خود را درباره سیاست های احتمالی جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا در قبال ایران اعلام کردند.

به گزارش خبرآنلاین، جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا پس از ورودش به کاخ سفید با امضای چندین فرمان به مبارزه با میراث رفت. بایدن در ابتدا ممنوعیت صدور ویزای آمریکا برای شهروندان کشورهای عمدتا مسلمان را لغو کرد. وی همچنین ساخت دیوار در مرز مکزیک را متوقف کرد، ایالات متحده آمریکا را بار دیگر وارد پیمان زیست‌محیطی پاریس کرد، و کشورش را با سازمان جهانی بهداشت آشتی داد. موضوع احیای توافق هسته ای هنوز مساله ای حل نشده باقی مانده است. علی رغم وعده بایدن در خصوص بازگشت آمریکا به این توافق هنوز معلوم نیست روند این ساز و کار به چه شکل خواهد بود. مقامات دولت بایدن اخیرا اعلام کرده اند که ابتدا ایران باید به تعهدات خود بازگردد و سپس آمریکا به این توافق باز می گردد. مشاور امنیت ملی بایدن یعنی جیک سالیوان نیز خواستار یک برنامه زمانی سریع برای ورود آمریکا به برجام شده است. این موارد به علاوه دیگر سیاست های احتمالی آمریکا در قبال تهران موضوع سوال خبرآنلاین از کابرانش بود که در ادامه برخی از این نظرات را می خوانید:

کاربری نوشت: سیاست ایشون مشخصه، مهم اینه ما چه سیاستی پیش بگیریم.

کاربر دیگری اینگونه به این نظر پاسخ داد: بدون هیچ سوگیری سیاسی رشد اقتصادی را در سایت مرکز آمار ببینیم. بیشترین رشد در کل تاریخی که محاسبه نرخ رشد اقتصادی انجام شده در سال 95 به میزان 12.1 درصد است. یعنی یک سال بعد از امضای برجام. اگر صاحبان قدرت و ثروت بگذارند،در بهترین شرایط و در صورتی که همه چیز گل و بلبل شود، اوضاع اقتصادی که بهتر از سال 95نخواهد شد.چه کسی به یاد می آورد؟ هیچ کس.بنابراین بازهم اندر خم یک کوچه مانده ایم...

مخاطب دیگری نوشت: با این مجلس ماجراجو اتفاقا در کوتاه مدت باید دنبال ماجرا و اتفاق بود. نگاه می کنم حتی چین با آن قدرت اقتصادی و سیاسی و نظامی از در دوستی با آمریکایی ها در آمده و حتی در دوره ترامپ هم با آن همه خصومتی که از او دید بسیار خردمندانه و بی سر و صدا سیاست هایش را پیش برد اما ایران بواسطه بخش های بی منطق قدرت که درکی از دیپلماسی و منافع ملی ندارد کشور و مردم را در مخمصه ای گرفتار کرده اند که هر روز بدتر می شود.

آرش نیز نوشت: بایدن سخنرانی بسیار دیپلماتیکی در مراسم تحیف داشت و دولتمران مانیز باید ادبیات خود را تغییر دهند و این فرصت طلایی را از دست ندهند

کاربری به اسم حامد نیز نوشت: همانطور که رهبری فرمودند « همه بدانند که علاج همه‌ی مشکلات در داخل کشور است.» مشکل ما دوستان داخلی هستند که در راه بهبود روابط بین المللی کشور و تنش زدایی سنگ اندازی کرده و با طرح شعارهای ظاهری انقلابی گری در پس پرده عیادی کاسبان تحریم هستند. آری ریشه همه راه حل ها در داخل است. من در روز سوال از وزیر امور خارجه هم نفوذی ها و هم اصل مشکل داخلی را دیدم !!!

مخاطب دیگری نوشت: تا زمانی که ما از مذاکره فرار می کنیم اتفاق خاصی نمی افتد به نظرم رهبران باید در زمانهای بحرانی قدم جلو گذاشته واز وخیم شدن اوضاع جلو گیری کنند مردم با دلار هفده تومان سی تومان ویازده تومان مچاله شده واز بین می روند ارامش از مردم گرفته شده

کاربر دیگری نوشت: دیگه کار از این حرفها گذشته ، در آخر کار به مرحله نظامی خواهد رسید . چون هیچ یک از طرفین کوتاه نمیان، مذاکرات بی حاصل خواهد شد. فقط امیدواریم که روند مذاکرات به درازا نکشه .

کاربر دیگری نوشت: ترامپ غیرسیاستمدار سر مردم مستضعف ایران را با تحریمهای یکجانبه باصطلاح فلج کننده و حداکثری علنی می برید و بایدن سیاستمدار هم با خنده و پنبه! هدف و استراتژی هر دو یکی است و فقط روشهای آنها متفاوت است؛ هدف آنها تأمین منافع ایالات متحده و متحدان خود و بایکوت و انزوا و فشار و تحریم  ملت ایران

محسن نیز نوشت: مشکل حل نخواهد شد و ما همچنان در تحریم خواهیم ماند.

کاربری نوشت: همان آش و کاسه منتهی با چاشنی سیاست

شما می‌توانید برای شرکت در این بحث به این لینک مراجعه کنید.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1482291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    0 0
    مجتبی ذوالنوری در پاسخ به این سوال چقدر این تحلیل که بایدن برای بازگشت به برجام منتظر دولت بعدی ایران است گفت: اینکه دولت بایدن منتظر دولت آینده ایران باشد خطای محض است، چراکه در خصوص ارتباط با آمریکا، مسائل هسته‌ای و سیاست‌های کلان نظام، دولت‌ها نیستند که تصمیم می‌گیرند بلکه کلیت نظام در این رابطه تصمیم می‌گیرد . آقای نماینده اگر به حرفت اعتقاد داری پس چرا برجام را دایماً بر سر روحانی و ظریف می زنی و آها را محکوم می کنی.
  • ساحل IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    0 0
    سیاست خارجی آمریکا در راستای منافع ملی آن است دموکرات وجمهویخواه ندارد