محسن قصابیان، چگونه منصور ستاری شد؟/ گزارش نشست خبری فیلم «منصور»

محسن قصابیان، در توضیح ایفای نقشِ شهید ستاری در فیلم «منصور»، از مطالعه کتاب‌هایی درباره او، رفتن به خانه پدری شهید و بررسی هر داده‌ای درباره این قهرمان جنگ تحمیلی گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست پرسش و پاسخ فیلم «منصور»، ساخته سیاوش سرمدی با حضور کارگردان، مهدی مطهر (مجری طرح)، سیدجواد هاشمی، محسن قصابیان، علیرضا زمانی‌نسب،  لیندا کیانی (بازیگران)، مجید گرجیان (مدیر فیلمبرداری)، محمد برادران (مدیر جلوه‌های ویژه بصری) و بابک کریمی طاری (طراح صحنه)، امشب (جمعه ۱۷ بهمن‌) در سالن‌ همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

سیاوش سرمدی، کارگردان درباره موضوع فیلم «منصور» گفت: «این فیلم قرار بود که درباره مهندس ثنایی و درباره روند ساخت هواپیما به صورت مستند ساخته شود، اما منابع تصویری مناسب در این باره وجود نداشت.»

او با بیان این‌که هواپیماسازی، کاری بسیار پیچیده است، افزود: «مهندس ثنایی در سال ۶۵ یک اف۵ را شبیه‌سازی کرده بود، این روند ساخت هواپیما برایم جذاب بود و می‌خواستم حتما این کار  را بسازم. در ابتدا شهید ستاری قهرمان داستان نبود، ولی به این دلیل که دغدغه فیلم به‌روز شود، به تغییر نگاه قصه فکر کردم که داستان جذاب‌تری را به مخاطب ارائه کنم.»

محسن قصابیان، چگونه منصور ستاری شد؟/ گزارش نشست خبری فیلم «منصور»
محسن قصابیان در نقش شهید ستاری در فیلم «منصور» 

این کارگردان با بیان این‌که بسیاری از آثار تاریخی سینما و تلویزیون ما، باورپذیر نیستند، گفت: «تجربه مستندسازی به من کمک کرد تا فیلمی باورپذیر بسازم. از عناصر کلیشه‌ای در فیلم استفاده نکردم و مخاطب را احساساتی نکردم. از موسیقی پرحجم در فیلم استفاده نشده و در لحظه‌های احساسی تنها دوبار موسیقی داریم. اکشن‌ها در نمای دور است و از دیالوگ‌های شعاری حذر کردم. من سعی کردم که یک انسان خلق کنم که کنشگر است. برای این‌که این شخصیت باورپذیر شود،  تلاشی نکردم که مخاطب را احساساتی کنم.»

محسن قصابیان، بازیگر نقش شهید ستاری، درباره ایفای نقش در فیلم «منصور» گفت: «وقتی قرار است نقش یک قهرمان را بازی کنی، به خصوص در زمان معاصر، کار کمی سخت و پیچیده می‌شود، چرا که مردم با چنین شخصیت‌هایی آشنا هستند.»

او افزود: «ابتدا از خواندن فیلمنامه و بررسی آن شروع کردم و سپس به کتاب‌هایی درباره شهید ستاری روی آوردم. حتی به خانه پدری شهید رفتم و هر داده‌ای را که درباره او وجود داشت، بررسی کردم.»

محسن قصابیان، چگونه منصور ستاری شد؟/ گزارش نشست خبری فیلم «منصور»
لیندا کیانی: تمام تلاشم را کردم که بر خلاف کلیشه‌های همیشگی،  یک زن خیلی معمولی را بازی کنم

در ادامه، لیندا کیانی درباره بازی در این پروژه گفت: «با راهنمایی‌های آقای سرمدی تصمیم گرفتیم شخصیت همسر شهید ستاری را کمی متفاوت بازی کنیم. تمام تلاشم را کردم که بر خلاف کلیشه‌های همیشگی،  یک زن خیلی معمولی را بازی کنم.»

مهدی مطهر، مجری طرح پروژه «منصور» نیز طی سخنانی بیان کرد: «سرمایه‌گذار اصلی فیلم سازمان «اوج» است و اسپانسر فیلمی شده که قهرمانش از ارتش است. این پروژه بیش از یک سال و نیم طول کشید و فیلمبرداری آن در بدترین زمان ممکن، یعنی گرانی بنزین، حوادث آبان و شهادت سردار سلیمانی انجام شد. باید بگویم در فرم فیلم، همه‌چیز به اندازه و دقیق است و بیش از آن‌که درباره جنگنده باشد، درباره یک قهرمان است.»

او در پاسخ به این‌که آیا خانواده ستاری فیلم را دیده‌اند، گفت: «تا الان خانواده شهید ستاری، فیلم را ندیده‌اند. پسر شهید ستاری گفت که نمی‌خواهد با تماشای فیلم، تاثیری روی کار ما بگذارد.»

گرجیان درباره جذابیت‌های فیلمبرداری «منصور» گفت: «من تا به حال فیلمی با این ابعاد و درباره چنین قهرمانی کار نکرده بودم. چنین فیلمی به هر فیلمبرداری پیشنهاد شود، آن را می‌پذیرد و هدف من این بود که در فیلمبرداری خیلی کار من دیده نشود.»

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1483474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =