حتی رییس جمهوری در هر سفری که می رود اعلام می کند که چقدر تسهیلات برای ایجاد شغل در نظر گرفته شده است.

مسلم خانی، مشاور معاون توسعه اشتغال وزارت کار  گفت:سنتی بودن بازار کار و واردات به عنوان چالش های اصلی بازار کسب و کار ایران است.

 وی که در جریان میزگرد کافه خبر با موضوع امکان سنجی ایجاد 2.5 میلیون شغل سخن می گفت، افزود: با مدیریت واردات می توانیم کارخانه ها را به ظرفیت اسمی آن ها برسانیم. اگر بخواهیم با ظرفیت اسمی کار شود همین الان فضای آن وجود دارد که به طور متوسط ظرفیت پذیرش نیروی انسانی تا 3.5 برابر شود.

خانی چالش سوم را بحث سرمایه در گردش و نقدینگی ذکر کرد و ادامه داد: ما در بنگاه های زودبازده واحدهای بسیاری داریم که فقط منتظر تامین سرمایه در گردش هستند. در این مورد ما می توانیم این سومین چالش را با تامین اعتبار حل کنیم.

با وجود این، وی در این مورد اظهار کرد: ما این چالش سوم را خیلی بزرگ کردیم که این اشتباه است و ما داریم الان تاوان آن را پس می دهیم. در مطالعه علمی این موضوع وزنی کمتر از هفت درصد دارد. اما این قدر بزرگ شده که حتی رییس جمهوری در هر سفری که می رود اعلام می کند که چقدر تسهیلات برای ایجاد شغل در نظر گرفته شده است، البته لازم هم هست این را دولت انجام دهد.

این مقام وزارت کار تصریح کرد: بیش از 70 درصد کارآفرینان ما از خانه خودشان کار را شروع کرده اند که نشان می دهد تسهیلات آن قدر هم مهم نیست اما با وجود این دولت به این مقوله هم توجه کرده و در امسال نزدیک به 27 هزار میلیارد تومان مانده بنگاه های زودبازده از سال 84 تاکنون را داریم که در شورای عالی اشتغال هم تصویب شده که این پول حتما در اختیار تولید و طرح های نیمه تمام گذاشته شود.

وی اضافه کرد: ما از سال 84 تا سال 88 در مجموع توانستیم 22 هزار میلیارد تومان برای بنگاه های زودبازده خرج کنیم، حالا 27 هزار میلیارد تومان طی سال 90 و بعد از آن پرداخت خواهد شد.

متن کامل اظهارات او  را می توانید اینجا مطالعه کنید.

/33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 148494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =