اتمام واکسیناسیون کرونای کادر درمان در اصفهان تا عید نوروز

مدیر مرکز بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان از اتمام واکسیناسیون کرونا در بین داوطلبان کادر درمان در اصفهان تا ایام عید نوروز خبر داد.

رضا فدایی در گفت وگو با خبرنگار خبرآنلاین با اشاره به آغاز واکسیناسیون داوطلبانه کادر آی سی یو در بیمارستان عیسی بن مریم اظهار داشت: در روز سه شنبه ۲۱ نفر تزریق واکسن کرونا در بیمارستان عیسی بن مریم را انجام دادند و این روند ادامه دارد.

وی افزود: امروز هم واکسیناسیون کرونا به ۶ بیمارستان شریعتی، الزهرا، سید الشهداء و غیره تسری یافته است که هنوز آمار دریافت کنندگان واکسن کرونا احصا نشده است.

تمام کادر آی سی یو بیمارستانهای استان اصفهان در اولویت دریافت واکسن کرونا

مدیر مرکز بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به اینکه طبق برنامه تمام کادر آی سی یو بیمارستانهای استان اصفهان در اولویت دریافت واکسن کرونا هستند، گفت: واکسن ها در دو نوبت تزریق می شود که هر دو نوبت در یک پک مجزا برای دریافت کننده موجود است و با فاصله ۲۱ روز نوبت دوم را دریافت می کند.

وی بیان داشت: واکسن به صورت داوطلبانه تزریق می شوند و عده ای هم بودند که نسبت به تزریق واکسن امتناع ورزیدند چراکه اگر فردی دچار بیماری است لازم است پس از بهبودی برای واکسیناسیون اقدام کند.

فدایی با اشاره به اینکه افرادی که دچار بیماری های زمینه ای هستند با مشورت پزشک اقدام به واکسیناسیون کنند، تصریح کرد: طبق ابلاغیه وزرات کشور، کارکنان آی سی یو بیمارستانهای استان اصفهان در اولویت قرار دارند و در مرحله بعد، با واکسیناسیون مابقی کادر بهداشت و درمان تا عید نوروز این بخش از واکسیناسیون به اتمام می رسد.

وی با تاکید بر اینکه صرف واکسیناسیون نمی توان ماسک را کنار گذاشت، گفت: تا زمانی که تمام جامعه نسبت به این بیماری واکسینه نشوند نمی توان دستورالعمل های بهداشتی را کنار گذاشت.

مدیر مرکز بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان ادامه داد: ما در وضعیت اپیدمی قرار داریم و ویروس در جامعه در حال گردش است و تا تاثیر واکسن بر فرد دریافت کننده زمان می برد و باید تا ایمنی جامعه از حضور در اماکن عمومی اجتناب ورزید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1485310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =