تهدید چین به سرعت در حال افزایش است؛آمادگی برای پیروزی در جنگ

بحث درگیری های گسترده بین پکن و آمریکا نیز این روزها بسیار مطرح است.

به گزار ش خبرگزاری خبرآنلاین، ویلیام میدندورف سفیر سابق آمریکا در اتحادیه اروپا در تحلیلی برای بنیاد هریتیج نوشت: تهدید چین به سرعت در حال افزایش است. اقدامات بی ثبات کننده آن شامل تجاوز به دریای چین جنوبی، استقرار منطقه پدافند هوایی در دریای چین شرقی، تعدی به فیلیپین ، فشار و تهدید علیه ویتنام ، آزار و اذیت ژاپن ، درگیری های مرزی با هند و افزایش فشار بر تایوان است. در حال حاضر پکن از روش های غیر نظامی - روانی ، دیپلماتیک ، تبلیغاتی و جنگ اطلاعاتی - علیه تایوان استفاده می کند ، اما مدتهاست که پیشنهاد می کند در صورت ناموفق بودن راه های غیرخشونت آمیز ، می تواند تایوان را با زور بگیرد.

از همین رو این پرسش همچنان وجود دارد که آیا نیروی دریایی ایالات متحده در چالش، توانایی انجام اقدامات لازم برای محافظت از متحدان در اقیانوس آرام غربی را دارد؟

نیروی دریایی چین که هم اکنون بزرگترین در جهان است ، تخمین زده می شود ۳۵۰ کشتی و زیردریایی داشته باشد. این نیروها ناوگانی متشکل بیش از ۲۰۰۰ "فانتوم دریایی" است که به صورت قایق های ماهیگیری مبدل شده اند اما به موشک اندازهای ۱۶ لوله ای و اسلحه های ضد هوایی مجهز شده اند.

شش کلاس جدید از ناوشکن ها از طراحی بدنه پیشرفته تر، سنسورهای سیستم پیشرانه، سلاح ها و وسایل الکترونیکی بهره می برند. ناوگان زیردریایی بالستیک چین در حال بهبود و توسعه است زیرا موشکهای بالستیک هسته ای کلاس ۰۹۲ Xia قدیمی با SSBN های کلاس ۰۹۴-Jin جایگزین می شوند. چهار فروند از این زیردریایی های جدید در حال حاضر عملیاتی هستند و به موشک جدید و برد بلند JL-۲ با برد ۵،۲۸۱ مایل مجهز می شوند. موشک متحرک DF-۲۱D چین قادر است عرشه های یک ابرخودروی آمریکایی را در فاصله ۱۰۰۰ مایل از بین ببرد.

جیمز فنل، کاپیتان بازنشسته نیروی دریایی ایالات متحده اخیراً در جلسه دادرسی کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان گفت ، تا سال ۲۰۳۰، نیروی دریایی چین دو برابر نیروی دریایی ایالات متحده خواهد بود. فنل پیش بینی کرد: اندازه ناو نیروی دریایی ارتش آزادی‌بخش خلق چین تا سال ۲۰۳۰ حدود ۵۵۰ کشتی جنگی و زیردریایی خواهد بود. رشد نیروی دریایی چین به عنوان بخشی از برنامه برای بیرون راندن ایالات متحده از آسیا و تبدیل شدن به قدرت غالب جهان در طول مسیر تلقی می شود.

نویسنده در ادامه با اشاره به دیگر توانایی های نظامی چین، قابلیت های فضایی، حملات سایبری و غیره به همکاری آن با روسیه اشاره می کند که می تواند منافع آمریکا را به شدت تهدید کند.

نویسنده با اشاره به نقطه ضعف های آمریکا در نبرد احتمالی می نویسد: بهترین راه برای آماده شدن در جنگ آمادگی برای پیروزی در جنگ است. ما باید کمبود بودجه ارتش را متوقف کنیم ، خصوصاً در زمینه های کلیدی تحقیقی، مانند جنگ غیر متعارف، فضا، جنگ سایبری و هوش مصنوعی. جنگ در حال تغییر است و ما باید با آن تغییر کنیم. ما نمی توانیم انتظار موفقیت در مبارزه با درگیری های آینده را با سلاح های دیروز داشته باشیم.

>>> مشروح این گزارش را بخوانید:
زنگ خطر برای کاخ سفید؛جنگ اتمی یک احتمال واقعی است

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1486392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    7 44
    به نظر من تحلیل بیخودیه .. فعلا مشکل دنیا آمریکاست ... اول اینکه آمریکا یک سری نظم غربی در شرق زمین درست کرده و از چیزی که ناراحته اینه که این نظرم غربی داره از بین میره، اسم دریا، دریای چین جنوبیه، بعد چین نتونه اونجا تجهیزات نظامی بذاره و آمریکا بتونه؟ همینطور تنش بین چین و ژاپن یا ویتنام در این تحلیل اگزجره شده و این چیزی نیست که اصلا به آمریکا ربط داشته باشه که از اون سر دنیا دخالت کنه. ضمنا آمریکا هرچقدر هم قوی باشه نمیتونه هیچ وقت با کشور پهناوری مثل چین با یک و نیم میلیارد جمعیت در بیفته و پیروزی خاصی به دست بیاره، بهتره فراموش نکنیم آمریکا زمانی که بسیار ابر قدرت تر از الان بود صرفا جنگش با ویتنام منجر به ورشکستگی اقتصادیش شد، چه برسه به چین.
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      24 5
      حالا شما خودشو ناراحت نکن !
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    8 9
    قدرت امریکا با دلار و داره دلار چاپ میکنه دوران زورگویی تمام شده
  • ج IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    9 2
    شما باید فقط و فقط از آمریکا حمایت کنید! ما از شما انتظار بیشتری داریم.
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    6 8
    اگر ما رابطه مون را با چین و روسیه قطع کنیم و مثل زمان شاه رابطه خوبی با امریکا برقرار کنیم اونوقت 98 درصد مردم ما شروع میکنن به حمله که چرا و چرا. کلا ما اینطوری هستیم.
  • US ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    9 8
    بنیاد هرتیج یک تینک تنک بشدت دست راستی تو آمریکاست و مطالبش در اکثر موارد مغرضانه و غیر علمی ایه .حالا اونا یه چیزی منتشر کردن شما که نباید جدی بگیرید و اهمیت بدید به اینمطالب