بیانیه مهم علی کریمی و مهدی مهدوی کیا درباره انتخابات فوتبال

علی کریمی یکی از نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال به همراه مهدی مهدوی کیا بیانیه ای را منتشر کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بدون تعارف می خواهیم برخی  مسائل فوتبال ایران را با مردم سرزمینمان ، از هواداران و عاشقان فوتبالی و  پیشکسوتان و رسانه ها گرفته تا مدیران فوتبالی اعم از روسای هیات ها و مدیران باشگاه ها در میان بگذاریم . با اینکه در هفته های گذشته غم از دست دادن دوستان عزیزمان مهرداد میناوند و علی انصاریان قلب ما را شکست و دل ما ، خانواده هایشان و هواداران قدرشناس فوتبال را به  درد آورد اما ما را در تصمیمان برای  ورود به عرصه مدیریت فوتبال و کمک به آینده پر طرفدار ترین ورزش ایران مصمم تر از قبل کرده است . علی کریمی و مهدی مهدوی کیا مانند خیلی از پیشکسوتان فوتبالی که سال ها با گوشت و پوست واستخوانشان  فوتبال را لمس کرده اند ، خیلی خوب می دانیم  که فوتبال از معدود دلخوشی های مردم این مرز و بوم است؛ مردمانی که با افتخار آفرینی و موفقیت های فوتبالی اشک شوق می ریزند و در شکست ها وناکامی‌ها روزها افسرده و سرخورده می شوندو ما اهالی فوتبال ، سال ها این غم ها و شادی ها را از نزدیک شاهد بوده ایم و در کنار مردم خندیدیم و اشک ریخته ایم . امثال مهدوی کیا و کریمی ها  اعتبارشان را از لطف و محبت همین مردم به دست آورده اند و ‌یقینا به خاطر همین لطف مردم بود که بعد از تغییرات اساسی در اساسنامه فدراسیون  وفرصتی که فراهم‌شد تا فوتبالی ها هم وارد انتخابات  فوتبال شوند، ما نیز  مجاب شدیم  تا وارد انتخابات ۱۰ اسفند شویم . از معادلات پشت پرده کاملا آگاهیم اما  داوطلب شدیم  تا ثابت کنیم ، انتقادهای چند سال گذشته فقط شعار نبوده و با کسی هم حب و بغض شخصی نداریم بلکه معتقدیم  این فوتبال باید عاری از فساد و کاملا پاک و شفاف باشد .


فوتبال برای ما و خیلی از پیشکسوتان ، خط قرمز است پس نباید فوتبال قربانی زد و بندهای ناسالم شود، زد و بندهایی که  در آن حق داوران، بانوان، پیشکسوتان،هواداران و استعدادهای ناب و .... نادیده گرفته و فقط عده ای خاص و بعضا چهره های غیر فوتبالی از آن بهره مند شوند .


پس ثبت نام کردیم  تا بلکه بتوانیم  از انتقادهایمان  ‌دفاع کنیم و ثابت کنیم نقدهایم صرفا حرف نیست و حالا که آمده ایم شعارمان خیلی واضح وروشن فوتبال پاک و مبارزه علیه فساد فوتبالی است .
این شعار هیچ‌تضادی با رایزنی و گفت و گو با افراد سالم و دلسوز ندارد چرا که همچنان معتقدیم  در این فوتبال ورشکسته با بدهی های میلیون دلاری، هستند افرادی که خون و دل فوتبال را می خورند تا بلکه بتوانند این کشتی به گل نشسته را نجات دهند.

برای ما  مسیر و نقشه راه با تدوین یک برنامه استراتژیک و مدون مشخص است، برنامه ای که به  کمک افراد متخصص در حوزه های اقتصادی، حقوقی، امور مربوط به داوری و مسایل بین المللی و ...آماده شده تا هر مدیری که توان حرکت در چارچوب برنامه تدوین شده را داشته باشد،  ما را همراهی کند. برنامه هایی که تمامی فعالیت هایش شفاف و روشن است، مسیری که فرد ناسالم نمی تواند  همراهش باشد و مدیر سالم قادر خواهد بود تا خط پایان ما را همراهی کند ، بنابراین مقابل هیچ فرد یا هیاتی گارد بسته نداشته و نداریم  مگر اینکه فردی علاقه ای به همراهی در این برنامه شفاف نداشته باشد.

در این برنامه جایی برای ارایه گزارش دروغین وجود ندارد و نمی توان با آمار نادرست باشگاه هایمان را به سازمان داخلی و خارجی درآمدزا معرفی کنیم در حالی که این فوتبال چه در رده ملی و چه در رده باشگاهی کاملا ورشکسته است.


در این برنامه استراتژیک توسعه فوتبال از پایه تا رده های بالا در اولویت قرار دارد، به مسایل فوتبال بانوان ریشه ای توجه شده و برای داوران مصونیت و استقلال بیشتری در نظر گرفته شده است.

پاک سازی فوتبال صرفا یک شعار نیست بلکه برای ما یک هدف است، هدفی که با زد و بندهای همیشگی محقق نخواهد شد، چون معتقدیم  سرانجام زد و بندهای نادرست ختم می شود به قراداد ننگین با ویلموتس، شعار و عوام فریبی به استفاده از VAR و سواستفاده از احساسات هواداران، هدیه دادن پست های مختلف به دوستان، وضعیت مبهم و درد آور فوتبال بانوان،مشکلات فراوان ورزشگاه ها، بدهی های کلان و صدها معضل دیگر.

با  کریمی و مهدوی کیا یا بدون ما ، امیدواریم  در انتخابات ١٠ اسفند فضا همانی نباشد که سال ها فوتبال ایران از آن لطمه خورده و در کنار ٨٥ میلیون جمعیت فقط عده ای خاص از آن بهره برده اند و فوتبال هم قربانی شعارهای بی پایه و اساس شده  است.

فوتبال پاکم آرزوست
دوستدار شما
علی کریمی - مهدی مهدوی کیا

بیشتر بخوانید: بیانیه کنایه آمیز گل گهر درباره محرومیت منشا

253 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1486730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حیدر ابراهیمی IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    53 8
    سلام انشاا... همه با هم به علی کریمی و مهدی مهدوی کیا کمک کنیم تا به ریاست فدراسیون برسن چون واقعا دیگه نمیشه این فوتبال کثیف و این قراردادها رو تحمل کرد چون ملت در صف اول ضرر و زیان هستن .لطفا دوستانی که در رای دادن دخیل هستند به علی کریمی رای بدن
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      1 1
      اگر 10اسفند معجزه ای رخ بده که کریمی رأی بیاورد.
  • احند ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    15 72
    جناب کریمی مدیریت یک رشته دانشگاهی است .تجربه مدیریت لازم است.اداره فدراسیون فوتبال یک کشور خط حمله میدان بازی نیست که فقط بتوانی گل بزنی مانند تمام زمین فوتبال است واگر همه در همه فوتبال توانمند بودند یازده عنوان لازم‌نبود. مراقب باشید آقای کریمی برخی ها شما را عردسک خینه شب بازی خود کرده اند والا شما با کدام سابقه مدیریت توانمندید.آقای کریمی خودتان هم‌می دانید که رای به شما نمی دهند.این فوتبال پاکی که برای بعد از ده اسفند اشاره می کنید .یعنی الان ناپاکه تاکنون در نتیحه شما محصول فوتبال ناپاکید پس بروید کنار.
    • رضا IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      50 4
      مدیرانی که اسم میبرید مگه از توشکم مادرشون مدیر بودند..دوما ی عده به اصطلاح مدیر که اصلا سواد فوتبالی و ورزشی ندارن مدیر بودن تا الان چه گلی سر ورزش مملکت زدن ..حرف اضافه ممنوع..
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      35 2
      نمونه کاملا برعکس سخن شما، دادکان است که نه تجربه مدیریت داشت و نه مدرک مدیریت داشت (دکترای فیزیولوژی ورزشی از شهید بهشتی دارد) این همه سال همه متخصصین مدیریت در فدراسیون بودند و نتیجه این طور بود که اگر کیروش بود نتیجه گرفتیم و به محض رفتن تیم از هم پاشید.
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      28 2
      جهت جواب دادن به کامنت شما می پرسم آیا کسانی که تا حالا سکان فوتبال رو در اختیار داشتند مدیریت داشتند که جنابعالی چنین کامنتی در مورد آقای کریمی گذاشتید اونها حتی فوتبالی هم نبودند حداقل اینکه علی کریمی کسیه که دزد نیست و با خلافهای فوتبال می خواد مبارزه بکنه و درد فوتبال رو بهتر می فهمه .
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      17 4
      شما نظر نده فقط به نوشته هات توجه کن ببین چند تا غلط املایی دارین بعد درمورد کلان نظر بده
    • NL ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      32 4
      اول از همه یکی از مدیران فدراسیون های ورزشی رو نام ببرید که مدیریت ورزشی خوانده باشند ( مدیریت شاخه های گوناگونی داره ) و سابقه طولانی در مدیریت ورزشی داشته باشه و نتایج خوبی گرفته باشه ( نتیجه خوب یعنی ساخت زیر ساخت های لازم از کشف استعداد تا پرورش و بهره برداری و نتیجه دلخواه در میادین ورزشی ) نه نتایج موقتی و شانسی ! تنها 2 مدیر داشتیم یکی صفایی فراهانی و دیگری دادکان که عملکرد موفقی داشتند ! اونجایی که می فرمایید کریمی محصول همین فوتبال ناپاک هست اوج بلاهت و غرض ورزی شما هست چون ما حصل مدیریت ناپاک مدیران ناپاک هستند و نه کسانی که با تلاش و استعداد خودشون به موفقیت رسیدن و امثال کریمی و دایی و مهدوی کیا و. بیانگر دقیقا افراد مستعد و پر تلاشی هستند که به موفقیت رسیدن نه بخاطر سیستم ناپاک ! ولی مدیرانی که باقی بدنه های سیاسی و... وارد میشن و نه تنها دست آوردی ندارند بلکه هزینه زیادی روی دست بیت المال و فدراسیون میذارند . مشکل دقیقا همینجاست افرادی رئیس فدراسیون میشن که نه مدرکی که دارند مدرک با ارزشی هست و نه سابقه فوتبالی و نه ... !
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      9 1
      یقینا شما از جمع همانهایی هستید ک مخالف یک فوتبال پاک و بدون رانت و فساد هست ک اینجور ناپخته و بدون پشتوانه حرف می‌زنید چون هر مدیر می‌تواند در کنار خود مشاوران و راهنماهای دلسوز و کاربلد استفاده کند لطف کنید قضاوت را ب بعد از انتخاب موکول کنید چون رقیبان همانهایی هستند ک طی چندین سال فوتبال ایران را ب این روز انداختند پس می‌شود ب استناد حرف شما بین بد و بدتر بد را انتخاب کرد و منتظر ماند
    • مهدی پرسپولیسی IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      10 1
      شما با اییییینهمه غلط املایی چی داری میگی!!!! تو حتی اسمت رو هم درست نوشتی!!! خواهشاً اول به خودت یه نگاهی بکن بعد از مدرک تحصیلی کسی ایراد بگیر.... لطفنننننننن
  • متین US ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    9 1
    خیلی خوب
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    18 1
    بنظرم عالی هست و باید با استقبال مردم و مسئولان همراه باشد
  • DE ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    14 0
    حرف دل بدون سانسور اینطور که ملاحضه شد در فوتبال کشور معضلاتی وجود دارد که سزاوار فوتبال و هواداران و دست اندرکاران و کلا جامعه نیست که باید یک بازنگری اساسی اتفاق افتاده که همه حال و لذتش را ببرند!!!۱
  • reza TR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    16 2
    نمیذارن شما وارد گود بشید عزیز
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    15 0
    اقايان علی ومهدی دلسوزان مسئولیتی ندارند. اگر مسئول شدید معجزه است!.
  • رامین IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    18 1
    کاملا درست و کامل.واقعا اگر یکی مثل علی کریمی و مهدوی کیا انتخاب نشن یعنی باید فاتحه فوتبال را خواند.البته کسانیکه که رای میدن همه از دارو دسته خودشان هستن و کار علی کریمی خیلی سخت است.
  • باران IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    18 1
    زنده باد
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    20 1
    خدا قوت داش علی
  • حسینی دولت آبادی از قزوین IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    12 2
    زنده باشید. فوتبال به فوتبالیهای پاک نیاز دارد.
  • فتوبالی IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    4 21
    سلام عرض ادب من این دو بزرگوار خیلی دوست دارم اما اینها صلاحیت رئیس شدن ندارنچون سطح سواد این دو بزرگوار در سطح رئیس بودن نیست الان یه بچه را هم بزاری دنبال توپ میدو
    • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      1 0
      ندانستم شما رییس صلاحیت هستید.
  • ر.غ IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    2 0
    دم شما گرم .ان شاالله بارای قاطع انتخاب بشید و باتیم تخصصی وقوی فوتبال ایران را به جایگاه واقعیش برسونید.و عناصر فاسد وناپاک را از محیط فوتبال دور کنید.خدا یارتون .#مدیریت فوتبال را به فوتبالیها و انسانهای دلسوز وپاک و باشرف بسپاریم#کمپین مدیریت فوتبال پاک
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    1 1
    بيانيه عالي و جامع بود . پاشنه آشيل اين عزيزان مشاوران آنها هستند كه بايد از افراد كاردان و پاك دست انتخاب شوند.
  • نیکان CA ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    4 10
    در اینکه کریمی و مهدوی کیا هر دو جزء بهترین بازیکنان تاریخ ورزش ایران و حتی آسیا هستند شکی نیست. این رو هم میدونیم که هر دو نفر سالها در اروپا بازی کردند.‌اما با کدوم سابقه و تجربه مدیریتی الان میخوان مدیریت یک فدراسیون رو به دست بگیرن؟
  • مهر IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    2 14
    ...یاروتوده راه نمی دادن سراغ کدخدارومی گرفت.
  • مهرداد IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    3 4
    بله ان موقع که یه میلیارد میگیرن برا بازی یع فصل زدو بند نیست و همه به فکر مردمن
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    1 0
    فوتبال مافیاست با اینجیزا درست نمیشه