بیش از سه هزار دامغانی همیار طبیعت هستند

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: سه هزار و ۳۴۱ نفر در این شهرستان در سه بخش دانش‌آموزی، مروج و محافظ، همیار طبیعت هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  علی اکبر عباسی راد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: سه هزار و ۱۸۵ نفر از همیاران طبیعت در شهرستان دانش آموز، ۱۱۰ نفر مروج و ۴۶ نفر محافظان طبیعت هستند که در طول سال با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری همراهی و همکاری دارند.
وی اضافه کرد: آموزش، ترویج و مشارکت مردمی می‌تواند  در حفظ منابع طبیعی یاری‌رسان باشد که مهمترین دستاورد این ارتباط، تعامل موثر با مجریان و همیاران طبیعت و تبادل اطلاعات جهت افزایش کمی و کیفی حفاظت از منابع طبیعی است. 
عباسی اظهار داشت: طرح همیاران طبیعت، طرحی مهم و اساسی است که در راستای عمل به فرامین مقام معظم رهبری برای استفاده از توان عمومی برای حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: در این راستا به نیروهای مردمی به ویژه همیاران طبیعت آموزش لازم در خصوص حفظ، احیا، توسعه منابع طبیعی، ترویج و تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی ارایه می‌شود. 
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان تصریح کرد: سامانه همیاران طبیعت جهت جذب و ساماندهی همیاران اقدام به ثبت نام از علاقه مندان کرده است که عموم مردم و علاقه مندان به طبیعت، می‌توانند با مراجعه به سامانه همیار طبیعت به نشانی hamyartabiat.frw.ir نسبت به ثبت نام و دریافت کارت اقدام کنند تا پس از ارائه آموزش های لازم بتوانند یاری رسان این اداره در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی باشند. 
شهرستان دامغان دارای یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۶۹۲ هکتار اراضی ملی طبیعی است.

48 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1488718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =