برگزاری نشست جمع بندی و تجلیل فقرزدایی چین / اقدامات موثر چین در راه فقرزدایی ملی

صبح روز پنجشنبه 25 فوریه 7 اسفند، نشست جمع بندی و تجلیل فقرزدایی سراسر چین با حضور مقامات بلندپایه کشور در پکن برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین، پس از برگزاری هجدمین کنگره ملی حزب کمونیست چین، این کشور به گسترده ترین نبرد فقرزدایی در تاریخ بشر پرداخته است و با تلاش 8 ساله، 832 شهرستان و 128 هزار روستای فقیر با حدود 100 میلیون جمعیت از فقر رهایی یافتند که معجزه ای در تاریخ فقرزدایی بشر به شمار می رود.

به این ترتیب، چین با موفقیت، مساله فقر مطلق و منطقه ای را حل کرده و 10 سال زودتر از زمان تعیین شده فقرزدایی در برنامه توسعه پایدار سال 2030 سازمان ملل را تحقق بخشیده است.

شی جین پینگ در مراسم اعطای جوایز هدف فقرزدایی اعلام کرد که با تلاش مشترک حزب و مردم در آستانه صدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین، این کشور در نبرد با فقر مطلق به پیروزی کامل رسیده است.

وی اظهار داشت: فقر سوسیالیسم نیست. اگر مناطق فقیر برای مدت  طولانی در فقر بمانند، وضعیت فقرا برای مدت طولاتی  تغییر نکند، سطح زندگی مردم نیز برای مدت طولانی تغییر چشمگیری نیافته و بهبود نمی یابد، این برتری سیستم سوسیالیستی چین را منعکس نمی کند و نیز سوسیالیسم نیست.

برگزاری نشست جمع بندی و تجلیل فقرزدایی چین / اقدامات موثر چین در راه فقرزدایی ملی

از هجدهمین کنگره ملی حزب کمونیست چین، حزب کمونیست چین فقرزدایی را در موقعیت برجسته ای در حکومت خود قرار داده و همه فقیران روستایی را از فقر خارج کرده است.

در این راستا به طور متوسط سالانه بیش از 10 میلیون نفر از فقر خارج شده اند  که به این ترتیب معادل جمعیت یک کشور متوسط از فقر خارج می شود. توسعه اقتصادی و اجتماعی مناطق رهایی یافته از فقر تغییرات بزرگی داشته است. تمام افراد فقیر که ثبت نام شده  بودند، اکنون هیچ نگرانی در مورد غذا و پوشاک ندارند. تحصیل اجباری، مراقبت های پزشکی اساسی، ایمنی مسکن و آب آشامیدنی کاملا محقق شده است. درآمد خالص سرانه از 2 هزار و 982 یوان در سال 2015 میلادی به 10 هزار و 740 یوان در سال 2020 تغییر کرد و سالانه 29.2  درصد افزایش یافت که به این ترتیب توانایی رهایی از فقر به طور مداوم بهبود می یابد. خانه های فرسوده 7.9 میلیون خانوار و 25 میلیون و 680 هزار نفر فقیر نوسازی شد. یک میلیون و 100 هزار  کیلومتر راه روستایی ساخته یا بازسازی شده و 35 هزار کیلومتر خط آهن افزوده شده است. نسبت اطمینان از شبکه های برق روستایی در مناطق فقیرنشین به 99 درصد رسیده  و درصد اتصال فیبر نوری و G4 در روستاهای فقیرنشین از 98 درصد فراتر رفته است.

پس از اجرای سیاست اصلاحات و درهای باز چین در پایان دهه 70 قرن گذشته، 770 میلیون نفر از جمعیت روستایی از فقر رهایی یافتند که بیش از 70 درصد کل جمعیت در جهان را که از فقر نجات یافته اند، شامل می شود.

شی جین پینگ اعلام کرد: چین ضمن گسترش همکاری بین المللی و انجام وظایف بین المللی خود در این راستا، تا حد توان به کشورهای در حال توسعه کمک رسانده و یاری کننده قوی در امور فقرزدایی جهانی بوده است. دستاوردهای چین در این زمینه متعلق به خود و نیز جهان بوده و برای ایجاد جامعه بشری با سرنوشت مشترک خدمات شایسته ارایه داده است.

وی عنوان کرد: پیروزی همه جانبه فقرزدایی چین کاملا ثابت کرده است که حزب کمونیست چین قابل اتکاترین نیروست که مردم چین را به توسعه و پیشرفت رهبری می کند.

از هجدهمین دور کنگره ملی حزب کمونیست چین تا کنون، حزب هدف فقرزدایی را در اولویت حکمرانی خود قرار داده است. شی جین پینگ دبیر کل کمیته مرکزی حزب در 8 سال گذشته بیش از 50 بار با هدف هدف فقرزدایی از 14 منطقه واقع در فقر مطلق بازدید کرده و وضعیت را مورد بررسی و بازرسی قرار داده است.

مسوولان اصلی حزبی 22 استان واقع در مرکز و غرب چین تعهدنامه فقرزدایی را با دولت مرکزی امضا کردند و دولت چین برای کمک به رهایی مردم مناطق فقیر از فقر بیش از 3 میلیون نفر از دبیران اول و کادرهای مستقل را به دهکده ها اعزام کرد. مدارک نشان می دهد که در 8 سال گذشته حدود 1800 نفر در حین ارایه خدمات در امر فقرزدایی جان خود را از دست داده اند.

شی جین پینگ اعلام کرد: آبادسازی روستاها وظیفه مهم و بزرگ در راستای رستاخیز ملت چین است. باید ضمن تلفیق موثر و گسترش دستاوردهای فقرزدایی با آبادسازی روستاها، پایه فقرزدایی را پایدار و نتایج آن را تقویت بخشید.

وی با تاکید بر کاهش فاصله توسعه شهرها و روستاها و بهره مندی مشترک مردم با درآمد کم و مناطق کم توسعه یافته از دستاوردهای توسعه کشور اعلام کرد که باید ضمن بهبود محیط زیست روستاها، به زندگی سعادتمندانه کشاورزان یاری کرده و در مسیر جدید توسعه همه جانبه کشور سوسیالیستی مدرن، تحقق رفاه مشترک مردم را در جایگاه مهم تر قرار داد.

223224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1490220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =