۰ نفر
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
تخت برقی برای منزل

انتخاب تخت بیمارستانی یکی از مهم ترین تصمیم هایی است که برای استراحت بیماران باید گرفته شود زیرا بیماران زمان زیادی را بر روی این تخت ها سپری می کنند. تخت بستری استاندارد دوره نقاهت و بهبود را برای بیمار، همراه بیمار و پرستاران راحت تر می سازد.

از آن جایی که بیمارستان خانه دوم بیمار در طول درمان به حساب می آید شرایط را باید به گونه ای فراهم نمود راحتی در هنگام خواب و سهولت جابجایی بیمار و ... فراهم شود. از تخت بیمارستانی با توجه به امکاناتی که دارد، در بخش های مختلف بیمارستان استفاده می شود. تخت ها با توجه به شرایط بیماران دارای امکانات متفاوت بوده و قابل اتصال به دستگاه های مورد نیاز برای بیمار می باشند.

ویژگی های تخت بیمارستانی

· قابلیت تنظیم ارتفاع کلی تخت، قسمت سری تخت و قسمت پایین تخت

· دارا بودن ریل و حفاظ در کناره تخت با قابلیت باز و بسته شدن

· دارای کنترل کننده هایی برای تنظیم زاویه و ارتفاع تخت

 از جمله مشخصه های مهم در تخت بیمارستانی می توان به تعداد شکن مورد نیاز در تخت بیمارستانی شکن دار، تحمل وزن مورد نیاز و جنس مرغوب اشاره کرد.

تخت برقی برای منزل

انواع تخت بیمارستانی

تخت بیمارستانی از دو منظر قابل تقسیم بندی کلی می باشد. در ادامه انواع تخت بیمارستانی از نظر تعداد شکن و مکانیزم تغییر شکن ارائه می شود.

تخت تک شکن

در این تخت ها تنها زاویه سر تغییر می کند.

تخت دو شکن

در تخت دو شکن علاوه بر تغییر زاویه ناحیه سر و گردن، در ناحیه پای بیمار نیز می توان تغییر زاویه انجام داد.

تخت سه شکن

بهترین نوع تخت بیمارستانی از نوع ۳ شکن می باشد. این نوع تخت از سه ناحیه دارای قابلیت تنظیم زاویه می باشد. در واقع علاوه بر تغییر زاویه در ناحیه سر و پای بیمار، امکان تنظیم زاویه در ناحیه کمر را نیز دارد.

اما از نظر نحوه تغییر شکن می توان تخت ها را به دو دسته تقسیم نمود:

تخت بیمارستانی مکانیکی

تخت بیمارستانی مکانیکی از ساده ترین انواع تخت بیمارستانی بوده که در آن برای تنظیم ارتفاع و سر و پای بیمار از اهرم های دستی استفاده می شود. استفاده از این تخت ها برای بیمارانی مناسب است گاهی می خواهند زیر سرشان و یا پاهایشان را تغییر زاویه دهند. این نوع تخت ها با داشتن یک هندل دستی به شما این امکان را می دهند که به راحتی شکن ها را در زاویه مناسب قرار دهید.

تخت بیمارستانی برقی

این تخت مانند تخت بستری مکانیکی بوده با این تفاوت که در این تخت ها تنظیمات تغییر زاویه به صورت برقی و اتوماتیک انجام می گردد.

تخت برقی دارای تکنولوژی پیشرفته تری نسبت به تخت های قدیمی و مکانیکی می باشد که شرایط راحت تری را برای همراهان و پرستاران فراهم می سازد. در تولید این تخت ها از ۳ الی ۴ موتور دی سی استفاده می شود. موتور تخت بیمارستانی با برق ۲۴ ولت تغذیه شده که هیچ گونه خطری برای بیماران ایجاد نخواهد کرد. تخت های برقی استراحتی ایمن را برای بیماران و همراهان تامین خواهد کرد مخصوصا اگر از موتور ضد آب در تخت بیمارستانی استفاده شده باشد.

تخت برقی برای منزل

استفاده از تخت بیمارستانی در منزل

استفاده از تخت بیمارستانی تنها محدود به بیمارستان و مراکز درمانی نمی شود. بلکه در منزل نیز منجر به راحتی بیمار و حفظ ایمنی وی خواهد شد.

بسیاری از افراد برای بازیابی توانایی و سلامت خود، محیط خانه را به بیمارستان و کلینیک های مراقبتی ترجیح می دهند. این مسئله در مورد افرادی که نیاز دارند برای طولانی مدت بستری باشند شایع تر است.

منازل شخصی بهترین مکان برای تأمین آسایش و آرامش بیمار در دوره درمان می باشد. در اکثر موارد، استفاده از تخت بیمارستانی به منظور تأمین راحتی و حفظ امنیت بیمار در منزل ضروری است. انواع تخت بیمارستانی به دلیل ابعاد استاندارد و برخورداری از محافظ های ریلی به بیمار حس امنیت و آرامش بیشتری می بخشند. در واقع ایمنی بیمار در تخت بیمارستانی بیشتر از تخت خواب معمولی خواهد بود.

تخت بیمارستانی با توجه به مواردی که تاکنون گفته شده، نسبت به تخت معمولی خانگی برتری دارد. یکی دیگر از مزایای تخت بیمارستانی که البته در برخی از مدلهای تخت مشاهده می شود قابلیت تنظیم ارتفاع تخت برای راحت تر پایین آمدن بیمار می باشد. که توسط ریموت کنترل در تخت برقی یا هندل در تخت مکانیکی این تغییر اتفاق می افتد.

نکات استفاده از تخت بیمارستانی در منزل

استفاده از تخت بیمارستانی در منزل، راحتی و امنیت بیشتری برای بیمار فراهم خواهد کرد که تاثیر مثبتی در بهتر طی شدن دوران درمان خواهد داشت. اما برای استفاده از تخت بیمار در منزل، می بایست نکاتی را مد نظر داشت که در ادامه آنها را ذکر می کنیم.

· حفظ پاکیزگی تخت و شستشو و ضدعفونی کردن تخت بیمارستانی یکی از مهمترین نکات است. که در این صورت باید دقت شود، تخت خریداری شده استاندارد و قابل شستشو باشد. ضمن این که باید در نظر داشت که استفاده از مواد ضدعفونی و آب بر روی کیفیت تخت و اجزای آن نظیر موتور تخت بیمارستانی تاثیر منفی نگذارد.

· برای ایجاد امنیت و ایمنی لازم برای بیمار در زمان استفاده از تخت بیمارستانی، بالا بودن ریل های جانبی تخت و قفل کردن چرخ های تخت ضروری است.

· در هنگام جابجایی بیمار چه برای تنظیم ارتفاع تخت بیمارستانی و چه برای تغییر شکن در تخت مریض، برای حفط امنیت بیمار و کارایی تخت، به جز بیمار، شخص یا شی دیگری بر روی تخت قرار نگیرد.

تخت بیمارستانی برقی برای منزل

با توجه به این که استفاده از تخت برقی آسان تر از تخت مکانیکی است، این تخت گزینه مناسب تری برای استفاده خانگی می باشند. تخت برقی برای ایجاد موقعیت های مختلف از سیستم برقی استفاده کرده و به دلیل استفاده از الکتروموتورهای DC، بدون خطر برق گرفتگی می باشند. این تخت ها را می توان به وسیله ریموت کنترل کرد. تحمل وزن تخت های برقی ۳۵۰ کیلوگرم بوده و کیفیت متریال استفاده شده در تخت، بالاتر از تخت مکانیکی است. با توجه به اینکه تخت برقی سه شکن راحتی بیشتری برای بیماران فراهم می کند، این تخت بهترین انتخاب برای استفاده در منزل می باشد.

صنایع پزشکی صحرائی با بیش از ۱۵ سال سابقه با تولید انواع تخت بیمارستانی و تخت بستری، تجهیزات اتاق عمل و اورژانس، انواع ترالی بیمارستانی و ...، جزء شرکت های مطرح بوده و لیفتینگ بیمارستانی به طور کامل توسط این مجموعه صورت می گیرد. این شرکت با تولید انواع تخت بیمارستانی برقی و مکانیکی در انواع تک شکن، دو شکن و سه شکن با جنس ABS، فلز و … یکی از تولیدکنندگان و ارائه دهندگان برتر بازار می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ۰۲۱۶۶۱۷۴۹۰۴ و۰۹۱۰۲۲۲۵۱۵۳ تماس حاصل نمایید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1492456