انتشار سندی که زنگ خطر در لبنان را به صدا در می‌آورد

ایسنا نوشت:در رسانه‌های اجتماعی مختلف در لبنان سندی متعلق به یکی از دستگاه‌های امنیتی لبنان منتشر شده است که نسبت به آشوب، تخریب و استفاده از سلاح طی روزهای آتی هشدار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در تصویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی توییتر و فیسبوک، سند تماس فاش شده نشان داده می‌شود که این سند متعلق به دستگاه امنیت کل لبنان است. این سند می‌گوید، "اطلاعاتی به دست آمده است که نشان می‌دهد همزمان با نابسامان شدن اوضاع اقتصادی و مالی؛ اطلاعاتی مبنی بر مقدمه چینی برای تشدید گسترده تنش‌ها در خیابان‌ها وجود دارد و ممکن است که به اقدامات مسلحانه و تجمع مقابل منازل سیاست‌مداران کشیده شود".

در این سند آمده است: اطلاعات نشان می‌دهد که شرایط به سمت آشوب، تخریب و استفاده از سلاح در خیابان‌ها و غارت و سرقت و تسویه حساب‌ها پیش می‌رود و این امور به بهانه بالا رفتن قیمت دلار و گرانی‌ها انجام می‌شود، اما در اصل هدف از این اقدامات خرابکارانه اجرای دستورکارهای سیاسی است.

از حدود یک سال و نیم قبل، لبنان شاهد بدترین بحران اقتصادی در تاریخ خود است که باعث شده پول ملی بیش از ۸۰ درصد از ارزش خود را مقابل دلار از دست بدهد و میانگین تورم نیز افزایش یابد.

23311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1496327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =