زاینده رود آنچنان رو به خشکی رفت که حتی مردم نتوانستد ماهی های آن را نجات دهند وهیچ کس به نجات آنها فکرنکرده بود.ازسوی دیگربوی تعفن ماهی های به گل نشسته، یکی ازجاذبه های مهم توریستی راموردتهدیدقرارداده است. عکاس:بابک قورچیان - اجرا:احسان ظهیرالدینی 6464 "نیازبه انتظاربرای بارگذاری نیست"

کد مطلب 149790

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرفان IR ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
    0 0
    به اميد ديدن زاينده رودي پراااااااااااااااب چاره چيه؟
  • mehdi IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
    0 0
    این اتفاق اجتناب نا پذیر است اگر بخواهند اب را در زاینده ه جریان در آورند باید هزاران کشاورز را از نان خوردن بیندازند
  • بي نام IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
    0 0
    خوب از كارون براشون آب بياريد، فوقش كارون خشك ميشه!
  • بدون نام IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
    0 0
    فيلم خشك شدن اروميه هم نشون بدين . آيا براي كسي مهمه ؟
  • بدون نام IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
    0 0
    واقعا باعث تاسفه
  • بدون نام IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
    0 0
    ایا این وضعیت نتیجه عملکرد شهرداری .استانداری است؟
  • بدون نام IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
    0 0
    مرديم اينقدر تكون خورديم چي كار كنيم ؟ اون هايي كه بايد تكون بخورن خوابيدن
  • بدون نام IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
    0 0
    وحشتناک هستش
  • بدون نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
    0 0
    یارانه رو بگیر و بقیه رو بی خیال
  • بدون نام US ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
    0 0
    دیدن این صحنه ها برای مسئولین لذت بخشه اگر ناراحت میشدن یه فکر اساسی میکردن کل میراث مملکت داره از بین میره و هیچ کس به فکر نیست!!!! واقعا باعث تاسفه
  • بدون نام IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
    0 0
    کاش اگر نسبت به کار خبریتان تعهد دارید عوامل خشک شدن رو میزدید تا بشه قضاوت کرد که این خشکی باعث رسیدن منفعت به کسانی شده یا واقعا نتیجه کم توجهیه مسئولینه امیدوارم این نظرو با حالت توهین نخونید که ثبت نشه
  • بدون نام IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
    0 0
    واقعا هیچ راه وچاره ای نداره؟
  • بدون نام IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
    0 0
    کافی بود اعلام کنن یه دونه ازاین ماهی های کیلوئی 5-6هزارتومن رو زمین نمیموند!!! لااقل یه عده بعدچن سال غیرماهی قرمز یه ماهی دیگه سرسفره شون میومد!!
  • بی نام IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
    0 0
    اگراحساس میکردیم چه گذشت در لحظه ای که جان میدادند در لجن زار و به چه نفرینمان کرد با دیدن کلاغی که چه ماهرانه چشمش را هدف قرار داد اگر سطل آبی نبود لااقل سطل خاکی نسارش میکردیم
  • بدون نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
    0 0
    آبخيزداري غير كارشناسي اينه ديگه كشورهاي ديگه رودخونه ندارن؟ كشاورزي ندارن؟
  • فرشاد US ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
    0 0
    برای خودم متاسفم
  • عباس IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
    0 0
    چرا باید ماهی های بی گناه بر اثر بی فکری انسان ها هلاک شوند. در ژاپن گروهی از جوانان به شهرهای زلزله زده رفته اند و سگ هایی را که صاحبانشان کشته یا مفقود شده اند در پناه گرفته اند تا مانع افسردگی شان شوند. واقعا دست مریزاد به ما!
  • شيرزاد IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
    0 0
    اينجا روزي رودي بود مي سوخت ومي رفت در بستر خاكستر هايش هرچه بود زنده بود درختان ايستاده مي خنديدند مرغان مهاجر،جفت جفت سر به شانه خواستن داشتند -اوج پرواز را به ارث مي گذاشتند. دختر شاليزار! تن به جاري رود مي سپرد در پايين دست رود جواني! شعر زندگي مي سرود. رود مي سوخت ومي رفت آنقدر سوخت ورفت تا ديگر هر چه بود، -زنده نبود اينجا روزي رودي زنده بود اصفهان حاشيه زاينده رود1390
  • ناصر IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
    0 0
    میخواستم برم اصفهان واسه تفریح دیگه نمیرم
  • بدون نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
    0 0
    علت موضوع خشکسالی های بی سابقه 5 سال گذشته است. و راه حل آن می تواند بارور کردن ابرها در مناطق سرچشمه زاینده رود است. این در حالی است که باروری ابرها در یزد انجام می گیرد
  • علی IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
    0 0
    دلمون به این زاینده رود خوش بود که اونم خشکید!!!!! کشوره جهان سومی هینه دیگه
  • mehrdad IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
    0 0
    خب معلومه وقتی کل آب زاینده رود صرف آبیاری زمینهای بالادست اصفهان میشود دیگه آبی نمی مونه که به شهر برسه! یا باید پذیرفت که زمینهای کشاورزی آب می خوان و یا باید کشاورزی رو تعطیل کرد و توریسم رو چسبید!
  • hassan A1 ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
    0 0
    نیمی از زیبایی اصفهان به خاطر زاینده روده ، حیف از این زیبایی که از بین بره !!!!
  • ؟؟؟؟؟ IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
    0 0
    ما لياقت داشتن زاينده رود پر آب را نداريم. درضمن زاينده رود مال همه ايراني هاست نه 2 يا 3 هزار نفر .مسوولين هم قيدشان نيست.فقط منتظر آخر برجند.
  • بدون نام IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۶
    0 0
    نه تنها راه آب رو بستن که ماهیا بمیرن، راه آب رو به روستا نشینا هم بستن!
  • بدون نام IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۶
    0 0
    دریاچه ارومیه و زاینده رود داره به تاریخ میپیونده
  • شهرام IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
    0 0
    اميدوارم خداوند جور ديگري به اين ملت بنگرد . انشاءالله
  • یگانه IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۹
    0 0
    تا وقتی که خود ما به فکر نیفتیم و برای کشورمون ارزش قائل نشیم و هرکسی فقط نگاهش حول محور خودش باشه باید منتظر بدتر از اینها باشیم . و افسوس .....
  • بدون نام IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۱
    0 0
    خب بالاخره بايد همه چيزمون به هم بياد. رودخونه پر آب چه معني داره تو اين مملكت باشه
  • محمد IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۶
    1 0
    امروز ماهها آب ندارند فردا ما
  • ریجانه DE ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    0 0
    اینها همه از روبرگرداندن اوست ، ای کاش ماها بیشتر به فکر همدیگه باشیم خدایا رحم کن...........آمین
  • سورنا IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
    0 0
    اينها همه از بي تدبري و نا شايستگي "ماست".به دنبال فرافكني نباشيم.
  • بدون نام CA ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
    0 0
    واقعاً جای تاسف داره..وای بر ما و وای بر مسئولین ما....
  • rahgozar IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
    0 0
    اگه مسئولین ما کمی به فکر آینده و مردمشون بودن اینچنین نمیشد چرا آب رو میبندن مگه حق اصفهانی ها نیست که از بودن آب لذت ببرن ماهی ها زبون بسته چه گناهی کردن که به این صورت باید هلاک بشن ؟؟؟!
  • فریبا IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    این خشکسالی به خاطر بی آبی نیست به خاطر بی توجهی مسئولین هست مثل بقیه چیزا ها که کشورمون داره ولی ما توی فقرش زندگی میکنیم
  • نادر IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    0 0
    چرا باید بمیرن از تشنگی ماهییای کوچیک سرخابیمون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • کیا IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۱
    0 0
    واقعا واقعا ایا مسعولین این تصاویر را نمی بینند یا میبینند و به روی خودشون نمی یارند خدایا ما دیگه فقط به خودت و خودت امید داریم که یه معجزه ای کنی و ای بلا ها رو از ایران دور کنی اخه دریا چه ی ارومیه هم داره نفس های اخرش رو میکشه خدایا فقط خودت رهم کن
  • حامد IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
    0 0
    الهم عجل لوليك الفرج