انتقال یک کاروان طویل نظامی آمریکا از عراق به سوریه

ایرنا نوشت: اشغالگران آمریکایی کاروانی طویل متشکل از ۸۰ وسیله نقلیه حامل تجهیزات پشتیبانی نظامی سنگین را از مرزهای عراق، خارج و به حومه حسکه سوریه منتقل کردند.

 این کاروان که از گذرگاه مرزی "الولید" وارد سوریه شد، احتمالاً از پایگاه های اشغال شده القائم و عین الاسد در عراق حرکت خود را آغاز کرده اند.

منابع محلی عراق روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفتند که نیروهای آمریکا روز گذشته کاروانی متشکل از ۸۰ دستگاه خودرو از جمله کامیون حامل تجهیزات نظامی، تانکر و تانک را با عبور غیرقانونی از مرز الولید در استان الانبار عراق به مراکزی که در حومه حسکه سوریه اشغال کرده اند، انتقال دادند.

همچنین خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) این کاروان را همراه با تعدادی خودروی حامل افراد مسلح متعلق به "شبه نظامیان قسد" اعلام کرد؛ این گروهک تروریستی که مناطقی از شمال شرقی سوریه را اشغال کرده اند، مورد حمایت آمریکاست.

این اقدام که از نگاه ناظران، ناقض قواعد حقوق بین الملل است، همواره مورد اعتراض دولت سوریه بوده و به روند عادی اشغالگران آمریکا تبدیل شده است.

آمریکا در تلاش برای تقویت حضور خود در منطقه "الجزیره" در شرق سوریه است.

ارتش آمریکا از ابتدای اسفند سال گذشته تاکنون کاروان هایی مجموعاً با بیش از ۱۰۰ کامیون پشتیبانی وارد سوریه کرده است.

هفته گذشته نیز یک کاروان که از کشور کویت وارد عراق شده و به سوی سوریه درحال حرکت بود، در میان راه خود در استان سماوة عراق مورد هدف گروه های مسلح عراقی قرار گرفت و از ادامه حرکت باز ماند.

بر اساس مصوبه مجلس نمایندگان عراق؛ اشغالگران آمریکایی باید عراق را ترک کنند اما تاکنون ارتش ایالات متحده از اجرای قانون سرپیچی کرده است.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1498559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =