فارس نوشت:

وزیر علوم خاطرنشان کرد: در حال حاضر بین 30 تا 40 منبع جدید در حوزه علوم‌انسانی در مهرماه سال جاری آماده ارائه به دانشگاه‌ها خواهد بود اما سعی داریم این منابع را به 46 تا 50 منبع برسانیم.

کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در بحث تحول علوم‌انسانی، فعالیت وزارت علوم از حدود یک سال پیش آغاز شد و گروه‌های مختلفی دور یکدیگر جمع شدند تا این امر به نتیجه برسد.

وی افزود: وزارت علوم از مجموعه‌هایی چون حوزه علمیه قم، جامعة المصطفی، اساتید دانشگاه‌های مادر در حوزه علوم‌انسانی و پژوهشکده علوم‌انسانی کمک گرفت و در حال حاضر این مجموعه‌ها در گروه‌های متفاوت برای تحول در علوم‌انسانی فعالیت می‌کنند.

دانشجو خاطرنشان کرد: در ابتدای کار، تحول در تمامی رشته‌های علوم‌انسانی وجود نداشت و به همین دلیل در حال حاضر اولویت به تحول در رشته‌های فلسفه، مدیریت، جامعه‌شناسی، روانشناسی و اقتصاد اختصاص داده شد تا بتوانیم منابع جدیدی را جایگزین منابع قدیمی کنیم.

وزیر علوم در ادامه تصریح کرد: جایگزینی منابع جدید علوم‌انسانی به جای منابع قدیمی به این معنی نیست که منابع گذشته علوم‌انسانی حذف خواهد شد بلکه قصد داریم نظریه‌های اسلامی را نیز در منابع جدید بگنجانیم.

وی با اشاره به اینکه برخی منابع علوم‌انسانی به عنوان منابع درسی جایگزین منابع قدیمی خواهند شد خاطرنشان کرد: همچنین مجموعه‌هایی که بحث تحول در علوم‌انسانی را پیگیری می‌کنند، تألیفات جدیدی در حوزه علوم‌انسانی را داشته و مورد بررسی قرار داده‌اند.

دانشجو تأکید کرد: در حال حاضر بین 30 تا 40 منبع جدید در حوزه علوم‌انسانی در مهرماه سال جاری آماده ارائه به دانشگاه‌ها خواهد بود اما سعی داریم این منابع را به 46 تا 50 منبع برسانیم.

وزیر علوم با تأکید بر اینکه فعالیت در عرصه تحول در رشته‌های علوم‌انسانی مستمر خواهد بود و مقطعی نیست، اظهار داشت: مطمئناً تمامی رشته‌های علوم‌انسانی را تحت پوشش تحول قرار خواهیم داد.

وی در ادامه گفت: در این خصوص وزارت علوم هفته آینده تفاهم‌نامه‌ای را با حوزه علمیه قم به امضا خواهد رساند و در این خصوص معاونت‌های آموزشی و پژوهشی وزارت علوم و حوزه علمیه با یکدیگر به توافق رسیدند تا سرفصل‌های سایر رشته‌های علوم انسانی را مورد بررسی قرار دهند.

وزیر علوم با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم به علوم‌انسانی واقعی بازگردیم باید به مرجع اصلی آن یعنی حوزه علمیه قم و سایر حوزه‌های علمیه بازگردیم، گفت: امیدوارم ظرف سال آینده فعالیت‌ها در حوزه علوم‌انسانی به نتیجه کامل برسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از زمانی که دانشگاه در ایران شکل گرفت منابع علوم‌انسانی غربی بود که در این خصوص نگاه علما، مردم، دانشجویان و کسانی که دلشان به ایران اسلامی می‌سوزد این است که تحول در حوزه علوم‌انسانی هرچه زودتر به نتیجه برسد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 150130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =