۲۰۵۶ مترمربع فرش توسط مددجویان چهارمحال و بختیاری تولید شد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته، ۲۰۵۶ مترمربع فرش و گلیم توسط مددجویان این نهاد تولید و به بازار عرضه شده است.

به گزارش  خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری،  مهدی امیری ضمن تأکید بر اهمیت ایجاد زمینه اشتغال خانگی بانوان سرپرست خانوار بیان کرد: بانوان سرپرست خانوار علاوه‌بر وظیفه تأمین معیشت اعضای خانواده خود دارای نقش مادری نیز هستند.
وی افزود: تولید صنایع دستی از جمله بافت فرش و گلیم از مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار است که می‌توانند علاوه‌بر نگهداری از افراد تحت سرپرست خود، درآمد نیز داشته باشند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان ادامه داد: مددجویان پس از مراجعه به کارشناسان اشتغال، مشاوره شغلی دریافت می‌کنند و براساس علاقه، توانایی، مهارت و استعداد خود به راهبران شغلی معرفی می‌شوند.
امیری با اشاره به اجرای ۵۱۴ طرح بافت فرش و گلیم در سال ۹۹ گفت: با اجرای این طرح‌ها زمینه اشتغال بیش از ۸۰۰ نفر فراهم شده که طی سال گذشته موفق به تولید ۲۰۵۶ مترمربع فرش و گلیم شده‌اند.
وی بابیان اینکه راهبران شغلی مصالح مورد نیاز جهت بافت فرش و گلیم را تهیه و در اختیار مددجویان قرار می‌دهند اضافه کرد: فرش‌ها و گلیم‌های تولیدی مددجویان کمیته امداد استان توسط راهبران شغلی برای فروش به بازار عرضه می‌شوند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان متقاضی طرح‌های بافت فرش و گلیم خاطرنشان کرد: مددجویان با معرفی کارشناسان اشتغال جهت دریافت تسهیلات به صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و بانک‌های طرف قرارداد معرفی می‌شوند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1502264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =