مسیر توسعه کشور با تغییر اقتصاد منبع محور به دانش محور هموارتر می شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان گفت: مسیر توسعه و رونق و آبادانی در کشور با تغییر اقتصاد منبع محور به اقتصاد دانش محور هموارتر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ، فاطمه منصوری عصر سه‌شنبه در نشست شورای اداری استان سمنان به ریاست سورنا ستاری، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان افزود: خوش وقت هستم اولین جلسه شورای اداری استان سمنان در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها با موضوع اقتصاد دانش بنیان برگزار شد و سیاست‌های معاونت علمی و اقتصادی مبنی بر تغییر اقتصادی منبع محور به دانش محور و دارای خلاقیت و نوآوری بسیار ارزشمند است.
وی خاطرنشان کرد: پایه های اساسی اجرای اقتصاد دانش محور نیروی انسانی خلاق و جوان است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان تصریح کرد: در استان سمنان با ایجاد هماهنگی و هم افزایی های انجام شده بین دانشگاه‌ها ،جهاد دانشگاهی، بنیاد نخبگان، پارک علم و فناوری و مراکز رشد و بخش خصوصی ، اکوسیستم فناوری و کار آفرینی شکل گرفته است.
منصوری اضافه کرد: با ابلاغ میثاق نظام نخبگانی و با هم افزایی دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت ها به بهترین شکل ممکن در حال استفاده هستیم و ماه عسل آن افزایش تعداد شرکت های استارت آپی و کارخانه های نوآوری بوده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان تصریح کرد: تمام کارخانه های نوآوری باید زایشگاهی برای ایجاد کارخانه های نوآوری جدید باشد و فرهنگ سازی رویه های دانش بنیان به عنوان یک اصل در استان در حال نهادینه شدن است.
منصوری اضافه کرد: دولت برای توسعه کارخانه های فناوری نقش تصدی گرایانه ندارد بلکه برای توسعه این بخش نقش حمایتی داریم.
وی تصریح کرد: بخش خصوصی برای توسعه مراکز رشد و پارک های علم و فناوری باید ورود کنند و دانشگاه های استان به عنوان دانشگاه های کارآفرین در حال تلاش هستند.
وی تصریح کرد: راه برون رفت از مشکلات در حوزه اقتصادی تقویت بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان است.
منصوری اضافه کرد: افتتاح مراکز رشد و کارخانه های فناوری و بازدید از شرکت های دانش بنیان و تصویب اعتبار برای توسعه بخش های مختلف پارک علم و فناوری و مراکز رشد استان بخشی از مصوبات سفر یک روزه دکتر ستاری به استان سمنان است.
وی اضافه کرد: قول های مساعد مبنی بر حل بسیاری از مراکز و اماکن علمی و فناوری استان داده شد و بخش دیگر از برنامه های اجرایی در ستاد و سطح ملی منوط به بررسی و پیگیری می شود.
منصوری افزود: اصل توسعه در افکار است و نه در نرم و افزار و امکانات و باید با پیگیری های مستمر شاهد توسعه اقتصاد دانش بنیان بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1502375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =