هشدار دادستان بروجرد به نقض کنندگان مصوبات ستاد کرونا

دادستان بروجرد به شهروندانی که پروتکل های بهداشتی و مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا را نقض میکنند، هشدار داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، مهدی محمدی دادستان بروجرد با توجه به شرایط ویژه و پرخطر کرونایی شهرستان بروجرد پیگیری جدی و عمل نمودن همه ارگانها و عموم مردم در انجام تکالیف مربوطه را خواستار شد و بر رعایت موارد ذیل تاکید نمود.

ایشان تاکید کرد:  با توجه به خیز بسیار بلند موج جدید کرونا دیگر هیچ اغماض و کوتاهی در برخورد با مظاهر بی احترامی به دستورالعمل ها و نکات بهداشتی نخواهد شد. 


وی افزود:  دستور دستگیری صاحبان برگزاری مراسم های عزاداری و عروسی صادر گردیده است. و از شهروندان تقاضا داریم نسبت به اطلاع رسانی مراسمات به پلیس  ۱۱۰ و دادسرای بروجرد اقدام کنند. 

دادستان بروجرد با بیان اینکه آیین های خاک سپاری باید فورا با حضور صرفا خانواده متوفی  خاتمه یابد اظهار کرد: برخی تالارهای بروجرد با دور زدن قانون مخفیانه نسبت به برگزاری مراسم عروسی اقدام می نمایند، لذا دستور پلمب توسط نیروهای انتطامی صادر گردیده و در صورت فک پلمپ و برگزاری هرگونه مراسم دستور دستگیری صاحبان تالار صادر خواهد شد.

محمدی ادامه داد : در این خصوص با تالارهای بزرگ و مطرح که جمعیت بیشتری را پذیرا هستند و از سوی دیگر دارای نفوذ و…  میباشند جدی تر و قاطعانه تر برخورد خواهد شد. 

دادستان بروجرد تصریح کرد:  دستور دعوت و اخذ تعهد کتبی از صاحبان دفاتر عقد و ازدواج در پلیس پیشگیری شهرستان صادر شده است و چنانچه سردفتری  اقدام ننماید ضمن پلمب دفتر ایشان ، پرونده کیفری علیه وی تشکیل خواهد شد.

وی همچنین تاکید نمود : صنوفی که مکلف به تعطیلی هستند ، در صورت عدم رعایت ، دستور پلمب و قطع برق آنها صادر خواهد شد.

مهدی محمدی افزود:  هیچ فروشگاه گل فروشی ، حق تزیین خودرو و…  ندارد و در صورت مشاهده مالک دستگیر خواهد شد.

دادستان بروجرد در پایان اظهار داشت : هیچ مغازه پلاسکو و ظروف یک بار مصرف حق فروش ظروف برای مراسم و…  را ندارند و در صورت مشاهده مردم جهت دستگیری فرد اطلاع دهند.

 با مدیرانی که در راستای وظایف خود در قبال مبارزه با کرونا کم کاری می نمایند. طبق دستورالعمل قوه قضاییه مبنی بر برخورد با ترک وظایف مدیران و در راستای صیانت از حقوق عامه برخورد خواهد شد.

در پایان از همه شهروندان تقاضا میشود موارد نقض دستورالعمل ها (مثلا مخدوش کردن پلاک خودرو, برگزاری مراسم ، و… ) را  به عنوان یک شهروند مسوول مستند سازی کرده و به دادسرای بروجرد اطلاع دهند.

بسیاری از افراد که عضوی از خانواده و عزیزانشان را از دست داده اند الان به خوبی پروتکل ها را رعایت میکنند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1502740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =