توجه به عرصه های منابع طبیعی مهم ترین رکن توسعه پایدار است

حمید رضا عبدوس رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان مهدیشهر در جلسه هم اندیشی توسعه کشت گیاهان داروئی که با حضور جمعی از بهره برداران و مجریان طرح های مرتعداری و برخی از مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان مهدیشهربرگزار شد گفت: با توجه به ارزش های زیست محیطی و اقتصادی منابع طبیعی، این منابع مهم ترین رکن توسعه پایدار به شمار می آیند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان حمید رضا عبدوس با بیان این مطلب افزود: از آنجائی که مراتع و پوشش گیاهی در ایجاد شرایط مناسب زیست محیطی و تعادل اکولوژیکی بین انسان، خاک و گیاه نقش بسیار موثری دارند، بر همین اساس این منابع به عنوان بستر توسعه پایدار قلمداد می شوند.
وی ادامه داد: شهرستان مهدیشهر با داشتن پوشش های مرتعی مناسب، مستعد پرورش گیاهان داروئی است و از قابلیت زیادی برای تولید این محصولات برخوردار است.
حمید رضا عبدوس اظهار داشت: متولی مراتع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری است و برای اینکه این منابع دستخوش تصمیمات و اقدامات سلیقه ای و غیر قانونی نشود، فعالیت های فرهنگسازی و آموزشی باید به جد در دستور کار قرار بگیرد.
حمید رضا عبدوس رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان مهدیشهر تأکید کرد: فعالیت های منابع طبیعی باید به طور علمی و در چارچوب قوانین و مقررات انجام شود تا هم بهره برداری اصولی از طبیعت و مراتع صورت گیرد و هم شاهد تخریب این مواهب الهی نباشیم. 
وی خطاب به مرتعداران و بهره برداران حاضر در این نشست خاطر نشان کرد: علاوه بر بهره برداری از عرصه های مرتعی، موضوع حفاظت و صیانت از این عرصه ها باید مورد توجه قرار گیرد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1503325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =