تعمیق داخلی سازی در صنعت استان سمنان / کاهش ارزبری ۳۸ میلیون دلاری با توسعه ساخت داخل

معاون امور صنایع سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از تعمیق داخلی سازی در صنعت استان با رویکرد توسعه و افزایش داخلی سازی ، افزایش عمق ساخت داخل و کاهش ارزبری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  استان سمنان ، فرامرز محبوبی با بیان این مطلب اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹ که از سوی مقام معظم رهبری مدظله العالی سال جهش تولید نامگذاری شده بود با تلاش و همت ۱۲ واحد تولیدی استان و با اجرای برنامه تعمیق داخلی سازی در صنعت و جایگزینی واردات ، مبلغ ۳۸ میلیون دلار از محصولاتی که در سال های گذشته از طریق واردات تأمین می شد به ساخت داخل تبدیل و از ورود آن و خروج ارز از کشور جلوگیری بعمل آمد .

وی با اشاره به عمده محصولاتی که به ساخت داخل تبدیل شدند تصریح کرد: این محصولات شامل نخ پنبه ای ظریف ، پارچه جین ، انواع سنسور ، سیستم تهویه مطبوع خودرو ، انواع موتور هود ، تخته فیبر با چگالی متوسط از چوب ( MDF ) ، شیر خشک ، کاتالیست ، مصنوعات کوچک مقیاس غیر الکترونیکی ، ریخته گری قطعات فولادی به روش دقیق ، ژئو کامپوزیت از ژئو تکستایل می باشد.

مسئول توسعه ساخت داخل سازمان صمت استان سمنان اضافه کرد: این برنامه علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور در این شرایط سخت جنگ اقتصادی ، موجب رونق واحدهای تولیدی و حفظ و افزایش اشتغال در این واحدها خواهد شد .

فرامرز محبوبی با اشاره به برنامه های سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان در توسعه ساخت داخل گفت: این سازمان در سال ۱۴۰۰ که از سوی مقام معظم رهبری به سال تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری شده است با پشتیبانی از واحدها و رفع موانع موجود ، بحول و قوه الهی و با تلاش مضاعف واحدهای تولیدی این برنامه را به جد پیگیری و اجرایی خواهد نمود و برنامه ریزی شده است این رقم بالغ بر ۵۰ میلیون دلار برسد.

وی اظهار داشت: با توجه به توانمندی و دانش واحدهای تولیدی مستقر در استان می توان تا حد زیادی از نیاز ارزی کشور را کاهش داد که لازمه آن شناسایی نیازمندی ها و توانمندی ها می باشد که وزارت صمت با راه اندازی سامانه توانیران به دنبال این ماموریت می باشد که از تولید کنندگان و مصرف کنندگان عزیز درخواست می شود با مراجه به این سامانه به نشانی www.tavaniran.ir نسبت به ورود و ثبت نام دقیق توانمندی ها و نیازمندی های خود اقدام نمایند.

محبوبی با بیان اینکه یکی از راه های شناسایی داخلی بودن یک محصول مراجعه به این سامانه می باشد ، افزود: ذا در صورتیکه یک تولید کننده اطلاعات محصولات تولیدی خود را در این سامانه ثبت کند همکاران ما در سازمان صمت در زمان تائید ثبت سفارش با مراجعه به این سامانه و با مشاهده اینکه این کالا با مشخصات اعلام شده ساخت داخل دارد از تائید ثبت سفارش و واردات آن جلوگیری می کنند و این به نفع تولید کنندگان داخلی است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1503328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =