۰ نفر
۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
پذیرش اولین دوره PostDBA دانشگاه تهران

پذیرش دوره عالی PostDBA با رویکر مساله یابی، حل مسئله و نیز توسعه مدل‌های بومی کسب و کار برای اولین بار در دانشکده فنی دانشگاه تهران آغاز شده است.

در چند سال اخیر با گسترش دوره‌های آموزشی MBA و DBA در سطح کشور و ارائه این دوره‌ها توسط موسسات آموزش‌های عالی و دانشگاه‌ها استقبال نسبتا مناسبی نیز از سوی مدیران اجرایی برای حضور در این کلاس‌ها وجود داشته است که شاید اصلی ترین دلیل آن را بتوان وسعت بازار تجاری ایران و کمبود دوره‌های حرفه‌ای حوزه مدیریت در دانشگاه‌های کشور بشمار آورد.

برگزاری دوره‌هایMBA  و DBA  با وجود همه نقاط قوت و ضعف خود توانسته است یک رویکرد کار اجرایی همراه با کسب و دانش را در سطح مدیران بوجود آورد اما مهمترین خلأ حال حاضر این دوره‌ها عملیاتی نشدن انواع مدل‌ها و ساختارها در محیط واقعی سازمان‌ها می‌باشد که چنین ضعفی منجر به عدم حل مسائل اصلی کسب و کار با وجود حضور مدیران در این کلاس‌ها شده است.

یکی از مهمترین دلایل بروز چنین اتفاقی وجود سرفصل‌ها و موضوعات متعدد و نیز عدم درگیری دانش‌پذیر در توسعه مدل و جاری سازی مدل‌ها می‌باشد که برای برطرف کردن چنین موضوعی لازم به نظر می‌آید دوره ای طراحی شود که قابلیت توسعه مدل‌های متناسب با نیاز بومی کشور را در افراد ایجاد کند و ضمن بررسی مسائل علمی روز دنیا امکان جاری سازی مدل‌های توسعه یافته را نیز فرآهم آورد.

در همین راستا دوره PostDBA دانشگاه تهران با هدف ایجاد یک فضای تعاملی سازنده میان متخصصان می‌تواند زمینه‌ای را ایجاد کند تا متخصصان امر بتوانند مدل‌های بومی مدیریتی را توسعه داده و حل مسائل سازمان‌های خود را با شیوه‌های بهینه محقق سازند.

مدت زمان پیشنهادی دوره  PostDBA

دوره PostDBA دانشکده فنی دانشگاه تهران در سه بخش برگزار خواهد شد:

بخش اول به مدت تقریبی 50 ساعت به بررسی نیازهای آموزشی تامین نشده در دوره‌های MBA و DBA خواهد پرداخت.

بخش دوم به مدت تقریبی 50 ساعت به بررسی مدل‌های بین المللی بر اساس مطالعه موردی می پردازد.

بخش سوم به مدت تقریبی 9ماه (200 ساعت) که به توسعه مدل‌های بومی متناسب با نیاز کسب و کارهای داخلی خواهد پرداخت.

پذیرش اولین دوره PostDBA دانشگاه تهران

شرایط پذیرش دوره  PostDBA:

حداقل یکی از شرایط زیر برای پذیرش در دوره PostDBA مورد نیاز است:

  •  داشتن مدرک MBA از مراکز آموزشی معتبر و مورد تایید و حداقل 10 سال سابقه اجرایی
  •  داشتن مدرک DBA از مراکز آموزشی معتبر و مورد تایید
  •  داشتن مدرک کارشناسی ارشد در رشته های مدیریتی یا بین رشته ای مدیریتی مانند مهندسی صنایع و حداقل 10 سال سابقه کار اجرایی
  •  داشتن مدرک دکترا در رشته های مدیریتی

نحوه پذیرش و ثبت‌نام

پذیرش در دوره PostDBA دانشکده فنی دانشگاه تهران به صورت بررسی سوابق و مدارک خواهد بود و متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 61119824 یا 88012629 یا 88652153 (با پیش‌شماره 021) مرکز آموزش‌های عالی تخصصی دانشکده فنی دانشگاه تهران تماس حاصل نمایند تا از مشاوره علمی لازم جهت حضور در این دوره‌ها بهره‌مند شوند.

اطلاعات تکمیلی دوره در لینک مقابل موجود می باشد: ( لینک اطلاعات دوره PostDBA دانشگاه تهران)

جهت پیش ثبت نام دوره نیز می‌توان روی عبارت فرم ثبت نام دوره PostDBA کلیک کرده و فرم ثبت نام مربوطه را تکمیل نمود.

همچنین داوطلبان می‌توانند جهت ثبت نام سایر دوره‌های آموزشی دانشکده از جمله MBA، DBA، مدیریت پروژه با مراجعه به وبگاه دانشگاه به آدرس https://catp.ut.ac.ir/fa اقدام به نام نویسی در دوره‌های مورد نظر خود نمایند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1506439