۰ نفر
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
اهمیت راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

امروزه با توسعه اینترنت و فراگیر شدن فناوری‌های جدید، مردم بیش از هر زمان دیگری به خریدهای اینترنتی روی آورده‌اند و پیش‌بینی اکثر کارشناسان اقتصادی این است که این روند در سال‌های پیش رو ادامه خواهد یافت. بنابراین بدون اغراق می‌توان گفت در عصر کنونی، طراحی سایت فروشگاهی برای موفقیت هر کسب‌وکاری ضرورت دارد.

اگر به دنبال این هستید که کسب و کار خود را با این روند جهانی هماهنگ نموده و از مزایای طراحی سایت فروشگاهی بهره‌مند شوید، با ما همراه شوید تا جزییات مهمی را در خصوص راه‌اندازی بخش آنلاین کسب و کار خود بدانید. فرقی ندارد شما رستوران دارید یا فروشگاه فیزیکی یا کسب‌وکار شخصی؛ دانستن این نکات برای مدیر هر کسب‌وکاری ضروری است.

چرا طراحی سایت فروشگاهی؟

داشتن یک سایت فروشگاهی حرفه‌ای و مدرن به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا به مشتریان فعلی خود دسترسی بهتری داشته باشند، زیرا فرایند خرید و سفارش‌دهی آنلاین برای مشتری خیلی آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر از مراجعهٔ حضوری است؛ علاوه بر این، فروشگاه اینترنتی به کسب و کار شما کمک می‌کند مشتریان جدیدی پیدا کنید که قبلا شما را نمی‌شناختند و حتی امکان مراجعهٔ حضوری و خرید از فروشگاه فیزیکی شما را نداشتند. همچنین ذکر این نکته ضروری است که طراحی سایت فروشگاهی تقریبا هیچ ضرری ندارد! یعنی شما می‌توانید ضمن حفظ استقلال کسب‌وکار خود، تمام مزیت‌های فعلی آن را داشته باشید و از فواید فروش انلاین نیز بهره‌مند شوید.

مزایای سایت فروشگاهی

فروش ۲۴ ساعته:

سایت فروشگاهی شما می‌تواند در هر ساعت از شبانه‌روز و هفت روز هفته پذیرای مشتریان بوده و سفارش‌های آنان را دریافت کند. این نکته باعث می‌شود رضایت مشتریان شما افزایش یابد؛ مساله‌ای که در دنیای امروز، عامل مهمی برای کسب مزیت رقابتی در بازار است. همچنین، اتصال سایت فروشگاهی یا شخصی شما به شبکه‌های اجتماعی و لینک‌دهی به‌صورت صحیح، می‌تواند راه دسترسی مشتریان از کانال‌های دیگر به شما را آسان کند.

توسعهٔ کسب‌وکار:

 یک فروشگاه فیزیکی معمولا محدود به مشتریانی است که در محدودهٔ نزدیک به آن زندگی می‌کنند. در مقابل، طراحی سایت فروشگاهی یا شخصی به شما کمک می‌کند کسب‌وکار خود را به محله‌ها، شهرها و حتی کشورهای دیگر نیز گسترش دهید و در نتیجه مشتریان بالقوه بیشتر و درآمد بالاتری به دست بیاورید. باید بدانیم که فروش آنلاین برخلاف فروش حضوری نیازی به فراهم بودن محصولات شما در انبار فروشگاه ندارد و می‌توانید بیشتر از آن مقداری که در فروشگاه خود دارید، سفارش دریافت نموده و بعدا برای مشتریان ارسال نمایید.

قابلیت تحلیل فرایند خرید مشتری:

هر قدر حافظهٔ صاحب کسب‌وکار قوی باشد، باز تقریبا محال است که بداند یک مشتری چند وقت یکبار به فروشگاه او سر زده و هر بار در چه مرحله‌ای از خرید، پشیمان شده است در مقابل، طراحی سایت فروشگاهی به شما کمک می‌کند هر کلیک کاربر را رصد کرده و بینش ارزشمندی در خصوص فرایند خرید مشتری به دست آورید. داشتن چنین اطلاعاتی کمک می‌کند به درستی تصمیم بگیرید برای کدام مشتریان، پیامک‌های تبلیغاتی بفرستید تا نتیجهٔ بهتری بگیرید. مثلا مشتریانی که تا انتهای فرایند خرید رفته‌اند و تنها در درگاه پرداخت به مشکلی برخورده اند، احتمالا گزینه‌های خوبی برای ارسال چنین پیامک‌هایی هستند.

طراحی سایت فروشگاهی یا تاسیس فروشگاه فیزیکی؟

احتمالا این روزها در منابع مختلف زیاد دیده‌اید که افرادی سعی می‌کنند فروشگاه‌های فیزیکی را با سایت‌های فروشگاهی مقایسه نموده و یکی را نسبت به دیگری برتر جلوه دهند. هر کدام از دو طرف هم برای خودشان استدلال‌هایی دارند. شما نیز به عنوان صاحب یک کسب‌وکار ممکن است احساس کرده باشید که باید از بین این دو یکی را انتخاب کنید. اما خبر خوب این است که می‌توانید هر دو کانال فروش را همزمان داشته باشید و از مزایای هر دو بهره‌مند گردید! حتما می‌دانید که برخی مشتریان که سنتی‌تر هستند کماکان ترجیح می‌دهند به صورت حضوری یا تلفنی خرید کنند و در مقابل، برخی فقط و فقط باید آنلاین سفارش دهند و دیگر هیچ! اگر از مزایای طراحی سایت فروشگاهی استفاده کنید، موجب می‌شود مشتریان راه‌های متنوع‌تری در برقراری ارتباط با شما داشته باشند و علاوه بر اینکه فروش بیشتری خواهید داشت، رضایت و وفاداری مشتریان شما نیز افزایش می‌یابد.

اهمیت راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

چرا طراحی سایت با ویترین؟

برای اینکه بتوانید فروش آنلاین خود را آغاز کنید، ابتدا لازم است یک سایت فروشگاهی برای کسب‌وکار خود بسازید که در آن محصولات خود را به نمایش گذاشته و یک درگاه پرداخت آنلاین امن نیز داشته باشید. ویترین تمام نیازمندی‌های شما برای این کار را برطرف کرده تا درگیر مسائل فنی نشوید و بتوانید کسب‌وکار خود را مدیریت نمایید. برخی از امکاناتی که طراحی سایت با ویترین برای شما فراهم می‌کند، عبارت‌اند از:

درگاه پرداخت اختصاصی و مطمئن:

شما می‌توانید از طریق درگاه‌های پرداخت مستقیم یا واسط که به نام خود شماست، وب‌سایت فروشگاهی خود را به شبکهٔ بانکی کشور متصل نموده و بدون پرداخت کمیسیون و مواردی از این قبیل، مبلغ پرداختی مشتریان خود را در پایان هر روز در حساب بانکی خودتان ملاحظه و استقلال کسب‌وکار خود را کاملا حفظ کنید.

اتوماسیون جامع بازاریابی:

یکی از نکات مهم برای افزایش فروش آنلاین این است که مشتریان وفادار داشته باشید؛ یعنی کاری کنید تعداد دفعات خرید هر مشتری شما افزایش یابد. طراحی سایت با ویترین، به شما این امکان را می‌دهد که به‌صورت خودکار برای مشتریانی که قبلا از شما خرید کرده‌اند، پیامک کد تخفیف ارسال کنید و آن‌ها را تشویق به خریدهای بیشتر کنید. اگر بدانید این کار چه تاثیر قابل توجهی بر فروش آنلاین کسب‌وکارها دارد، شگفت‌زده خواهید شد!

امکان شخصی‌سازی وب‌سایت به دلخواه شما:

طراحی سایت با ویترین به شما این امکان را می‌دهد با توجه به نیازتان، از بین قالب‌های آمادهٔ ویترین انتخاب کنید. انتخاب رنگ، فونت و جزییات ظاهری دیگر سایت نیز در اختیار شماست. ضمنا باید اشاره کنیم تمام این قالب ها برای حالت موبایل و تبلت نیز بهینه‌سازی شده‌اند زیرا امروزه اکثر کاربران اینترنت از گوشی‌های هوشمند برای خرید آنلاین استفاده می‌کنند.

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو:(SEO)

برای موفقیت بیشتر در فضای آنلاین، لازم است که سایت شما در نتایج جستجوی گوگل بالاتر از رقبا دیده شود. طراحی سایت با ویترین با استفاده از ابزارهایی کاربردی این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بهتر بتوانید اقدامات مورد نیاز برای دستیابی به این مهم را برای سایت خودتان پیاده‌سازی نمایید. البته رسیدن به رتبهٔ ۱ در نتایج گوگل کاری دشوار و زمان‌بر است که رقابت شدیدی هم بر سر آن وجود دارد!

پس تا دیر نشده، وارد عمل شوید!

امکانات طراحی سایت با ویترین به همینجا ختم نمی‌شود! برای دیدن نمونه سایت‌های ساخته شده با ویترین و آگاهی از سایر امکانات و قیمت‌ها حتما به ویترین سر بزنید. ضمنا می‌توانید به کمک ویترین، در کمتر از ۵ دقیقه وب‌سایت فروشگاهی کاملا اختصاصی خود را بسازید و فروش آنلاین را آغاز نمایید!

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1508114