مشوق‌های قانونی به واحدهای تولیدی قزوین اختصاص می‌یابد

استاندار قزوین گفت: مشوق‌های قانونی به واحدهای تولیدی و صنعتی استان که برای به کارگیری آسیب دیدگان اجتماعی اقدام می‌کنند، تخصیص یابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه میان اتاق بازرگانی و سازمان فنی و حرفه ای استان برای آموزش زندانیان، گفت: بخشی از این مشوق ها را می توانیم برای اشتغال آسیب دیدگان لحاظ کنیم و در خارج از استان نیز می توانیم مشوق های دیگر را از طریق هیات دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه پیگیری کنیم تا دامنه آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم.
او افزود: بسیاری از زندانی های کم خطر اگر شرایط برای آنها فراهم شود به عنصر مطلوب در جامعه تبدیل خواهند شد و به زندگی عادی در جامعه باز می گردند.
استاندار قزوین اضافه کرد: همه ما در مقابل حقوق افراد حاضر در زندان ها مسوولیت داریم و باید کاری کنیم که این افراد بعد از برگشت به جامعه به عنصر مطلوب تبدیل شوند.
او افزود:اگر این افراد بعد از سپری کردن دوره زندان به حال خود رها شوند، آسیب زیادی در پی خواهد داشت و مشکلات زیادی  را برای شهروندان و خود مدیران ایجاد می کند.
جمالی پور گفت: انعقاد تفاهم نامه اتاق بازرگانی با سازمان فنی و حرفه ای برای آموزش زندانیان درجهت کاهش نامطلوب ها و فراهم آوردن زمینه برای بازگشت این افراد بسیار مفید است و باید بعد از آموزش برای اشتغال آنها نیز اقدام شود.
او اضافه کرد:حتما یک کمیته ای برای اشتغال این افراد شکل بگیرد و امتیازات و کمک هایی به آنها تخصیص یابد و آموزش های معرفتی برای آنها برگزار شود.
جمالی پور گفت: بسیاری از این افراد دارای سوء سابقه، انسان های بدی نیستند و بعد از برگزاری دوره های آموزشی و اشتغالزایی حتما عنصرهای مطلوبی برای جامعه می شوند.

استاندار قزوین اضافه کرد: آموزش به یک زندانی در کنار آموزش معرفتی در اصل، کار خوب و پسندیده ای است و در صورت فراهم کردن شرایط، آثار مطلوبی را برای جامعه در پی دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1509797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =