عطاری‌ها، مجاز به تجویز داروهای گیاهی و ترکیبی نیستند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: تاکنون مجوزی از سوی سازمان غذا و دارو برای فعالیت عطاری‌ها درخصوص تجویز داروهای گیاهی و ترکیبی در استان چهارمحال و بختیاری صادر نشده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری  دکتر رضا محمدی در تشریح این خبر اظهار داشت: در حال حاضر عطاری‌های فعال در سطح استان چهارمحال و بختیاری تنها مجاز به فروش گیاهان دارویی و برخی روغن‌های معمولی به‌صورت فله هستند. وی افزود: عطاری‌ها به هیچ عنوان مجاز به فروش داروهای دست ساز به اشکال مختلف نیستند و علیرغم تذکر طی جلسات متعدد، اما متاسفانه تخلف در این زمینه صورت می گیرد.
دکتر محمدی با بیان اینکه برای ساماندهی صنف عطاران درصدد تشکیل یک بانک اطلاعاتی هستیم، گفت: در حالی که این صنف زیرنظر وزارت بهداشت قرار ندارند، اما کارشناسان سازمان غذا و دارو در بازرسی‌ از این اصناف حضور دارد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به تخلفات عطاری‌ها، عنوان کرد: سالانه پرونده‌های متعددی در خصوص این صنف تشکیل و در مراجع قضایی مورد بررسی قرار می‌گیرد و با بسیاری از این افراد برخورد لازم صورت گرفته و تعدادی از واحدها نیز پلمب شده است. وی دخالت در امور پزشکی، فروش غیرمجاز داروهای دست‌ساز، تجویز دارو و ... را از عمده ترین تخلفات صنوف عطاری‌ اعلام کرد و افزود: باتوجه به تعدد عطاری‌ها باید سازماندهی این صنف در دستور کار قرار گیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1513204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =