۰ نفر
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
کوهنوردان قشمی برفراز هزار کرمان

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم از صعود تیم کوهنوردی این هیات به قله هزار کرمان به مناسبت گرامیداشت عید سعید فطر خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از قشم : محمدسعید موسایی باغستانی با اعلام این خبر گفت: قله چهار هزار و ۵۰۱ متری هزار ، بلندترین قله جنوب ایران و استان کرمان است که توسط اعضای سه نفره تیم کوهنوردی این هیات مورد پیمایش قرار گرفت.

وی افزود: شروع پیمایش در تاریخ ۲۳ اردیبهشت‌ماه از مسیر راین(آبشار) در ارتفاع دو هزار ۸۲۱ متری ساعت ۱۵ بعدازظهر آغاز شد و پس از گذراندن یک برنامه شب مانی، ساعت ۸:۳۰ صبح ۲۴ اردیبهشت‌ماه به رأس قله هزار  رسیده و در ساعت یک بعدازظهر برنامه را به پایان رساندند.

به گفته موسایی، مسافت پیمایش شده از سوی تیم کوهنوردی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم از آبشار تا قله حدود ۱۰کیلومتر بوده است.

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم ادامه داد: اعضای این تیم به سرپرستی حامد شیروانی، سیدحسین کاظمی و یحیی مزارعی هستند که برنامه‌های صعود به قلل مختلف کشور را در کارنامه ورزشی دارند.

گفتنی است، کوه هزار، به دلیل داشتن هزار نوع گیاه گوناگون، هزار نامیده شده و چهارمین قله مرتفع ایران و مرتفع‌ترین قله جنوب کشور است. هزار با مساحت ۹۰۰ کیلومتر مربع، سرچشمه رودخانه‌ی تهرود است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1515636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =