رهبرانقلاب به هیچ کاندیدایی اذن نداده‌اند /خیمه ستاد انتخاباتی کاندیدای اصلاح طلب برپا شد /آقای کاندیدا بیانیه داد

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی با تاکید بر بیانات رهبر انقلاب گفت: بعد از بیانات رهبر انقلاب در مورد حضور اشخاص در انتخابات، پرونده کسانی که داعیه‌دار گرفتن اذن رهبری هستند بسته شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در مدت زمان 1 ماه باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری، اظهارنظرات متفاوتی پیرامون  انتخابات و داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری مطرح می‌شود در عین حال کاندیداهای ریاست جمهوری نیز  در این میان بیکار نمانده و در قالب بیانیه یا نشست خبری به تشریح برنامه‌های خود می‌پردازند. از سوی دیگر تشکیل ستادهای انتخاباتی برخی کاندیداهای ریاست جمهوری نیز در دستور کار قرار گرفته است. 

«داوود محمدی» رئیس ستاد انتخاباتی «رهامی» شد

در همین راستا، داود محمدی نماینده مردم تهران در مجلس دهم و دبیرکل سابق انجمن اسلامی معلمان به عنوان رییس ستاد انتخابات محسن رهامی داوطلب انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از تعیین داود محمدی به عنوان رییس ستاد انتخابات، محسن رهامی داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری در ابلاغیه‌ای علی اصغر فانی وزیر سابق آموزش و پرورش را به عنوان مسوول کارگروه فرهنگیان، سعدالله نصیری قیداری رییس دانشگاه شهید بهشتی و معاون سابق وزارت علوم را در جایگاه مسوول کارگروه آموزش عالی و دانشگاهیان، فریده اولاد قباد نماینده مجلس دهم را به عنوان مسوول کارگروه زنان و خانواده، محمود گودرزی وزیر سابق ورزش و جوانان و رییس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران را مسوول کارگروه ورزش و جوانان و آزاده خلبان جمشید اوشال را مسوول کارگروه ایثارگران و امور دفاعی انتخاب کرد.

رهبرانقلاب به هیچ کاندیدایی اذن نداده‌اند /خیمه ستاد انتخاباتی کاندیدای اصلاح طلب برپا شد /آقای کاندیدا بیانیه داد

رهامی در ابلاغ‌های دیگر احمد حکیمی پور نماینده ادوار مجلس و عضو سابق شورای شهر تهران را به عنوان مسوول امور استان‌ها، حجت الاسلام مصطفی ناصری نماینده ادوار مجلس و معاون سابق وزارت آموزش و پرورش را به عنوان رییس شورای مشاوران و  محمدرضا حاتمی استاد دانشگاه تهران را به عنوان سخنگوی ستاد مرکزی تعیین کرد. واحد ارتباطات مردمی دفتر محسن رهامی تاکنون مسوولین ۱۸ کارگروه مربوط به حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و دفاعی کشور تعیین شده‌اند.

کسی نمی‌تواند مدعی گرفتن اذن رهبر انقلاب برای حضور در انتخابات باشد

«غلامرضا نوری قزلجه»  نیز در گفت و گو با ایرنا با اشاره به ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری گفت: در این دوره انتخاب شوندگان با گرمی بیشتری برای حضور در عرصه رقابت اعلام آمادگی کردند و این فرصت خوبی برای کشور است که آن را به فال نیک می گیریم.

نماینده مردم بستان‌آباد با بیان اینکه نامزدهای همه جریان‌های سیاسی کشور که در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند، در انتخابات حضور دارند، تصریح کرد: امیدواریم در فرایند بررسی صلاحیت داوطلبان هم این ترکیب حفظ شود و همه جناح‌های سیاسی  نماینده داشته باشند و این می‌تواند  انگیزه حضور مردم در انتخابات را تقویت و سطح مشارکت را افزایش دهد.

رهبرانقلاب به هیچ کاندیدایی اذن نداده‌اند /خیمه ستاد انتخاباتی کاندیدای اصلاح طلب برپا شد /آقای کاندیدا بیانیه داد

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس افزود: نهادهای برگزار کننده انتخابات باید با ساز و کارهای قانونی برای افزایش شعب را پیش بینی کرده و درباره نحوه رای گیری تمهیدات لازم را اتخاذ کنند تا با توجه به شیوع بیماری کرونا رای دهندگان با آرامش خاطر پای صندوق‌های رای حضور یابند.

 داوطلبان وعده‌های آرمانی ندهند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در عین حال گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در اعلام برنامه‌های انتخاباتی خود وعده‌های آرمانی به مردم ندهند و در همه زمینه‌ها برنامه‌های مشخص، مدون، قابل اجرا و عملیاتی با توجه به سوابق خود ارائه کنند.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی خاطرنشان کرد: داوطلب ریاست جمهوری باید اطلاعاتی در حد یک کارشناس عمومی در همه حوزه‌ها داشته باشد و به موضوعات مختلف کشور مسلط باشد تا بتواند برنامه‌های خود را اجرایی کند و برای برون‌رفت از وضعیت موجود راهکار جدید و مطلوب ارائه دهد.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در مورد انتخابات گفت: ایشان نظر خود درباره حضور اشخاص را در انتخابات بیان کردند و گفتند «بنده در مورد انتخاب اشخاص هیچ دخالتی نمی‌کنم. در دوره‌های گذشته افرادی که قصد کاندیداتوری داشتند، نظر من را می‌پرسیدند که می‌گفتم نه موافقم نه مخالفم یعنی نظری ندارم اما در این دوره گفتم همین مطلب را نیز نمی‌گویم. افرادی که بین خود و خدا، معتقدند که شایستگی و شرایط قانونی را دارند وارد شوند و مردم نیز با دیدن برنامه‌های آنان، انتخاب کنند».

نوری گفت: با این بیانات رهبر انقلاب، پرونده کسانی که می گویند با اذن رهبری داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شده‌ام بسته می‌شود و کسانی که در عرصه رقابت حاضر شدند، نمی‌تواند در این زمینه ادعایی داشته باشند.

 این فعال سیاسی ادامه داد: رهبر انقلاب در این سخنرانی همچنین فرمودند کسانی که بین خود و خدا به این نتیجه رسیدند که می‌توانند برای کشوری کاری انجام دهند، بر اساس توانمندی در عرصه رقابت حضور یافته‌اند و مسلما مردم با دیدن برنامه و توانمندی آنان درعرصه مدیریتی تصمیم خود را خواهند گرفت و خیر و صلاح کشور هم با انتخاب و حضور گسترده مردم رقم می‌خورد.

فیروزآبادی: داوطلبان برای حل مشکلات مردم برنامه شفاف‌ ارائه کنند

سید ابوالحسن فیروزآبادی داوطلب نامزدی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در بیانیه‌ای نوشت: امروز که به فضل الهی انقلاب اسلامی ایران با معماری خمینی کبیر و رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب گام دوم خویش را آغاز کرده، نظام حکمرانی کشور در یک پیچ تاریخی و سرنوشت‌ساز به سر می‌برد و از این حیث انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به عنوان آخرین انتخابات قرن چهاردهم و طلوع قرن پانزدهم اهمیت شایانی دارد.

به گزارش ایرنا، داوطلب نامزدی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری،  افزود: دولت در تاریخ سیاسی معاصر همواره نقطه‌ توازن و تعادل نظام حکمرانی کشورها بوده است. اما در عصر فضای مجازی (جهانی‌شدن، اطلاعاتی‌شدن، شبکه‌ای‌شدن، اجتماعی‌شدن و ...) که از مهم‌ترین پیامدهای آن «دولت‌گریزی» و «ساختارشکنی» برشمرده می‌شود، این نقطه توازن و تعادل دستخوش تغییرات اساسی شده است. بنابراین اگر دولت جدید (۱۴۰۰) نتواند ضمن اتکا به مبانی و آرمان‌های انقلاب اسلامی، نقش و کارویژه‌ خود را در این شرایط جدید در چارچوب یک نظریه جامع بازتعریف کند، نظام حکمرانی با چالش‌هایی جدی مواجه و کشور در لبه پرتگاهی قرار خواهد گرفت که تبعات و پیامدهای سهمگینی را در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی در پی دارد که «سرنوشتی جز عقب‌ماندگی و استعمار از جانب قدرت‌ها» نخواهد داشت.

فیروزآبادی در ادامه بیانیه خود به ابرچالشهای کشور اشاره کرد و فهرست‌وار این ابرچالشها را به شرح زیر برشمرد:

۱- مواجهه نامناسب دولت با تحولات جهانی؛

۲- فشار تحریمها و تعمیق مشکلات؛

۳- بحران آب، گرد و غبار، آلودگی هوا و سایر بحران‌های زیست‌محیطی؛

۴- بی‌عدالتی، فساد ساختاری، رکود اقتصادی، تورم و افزایش فقر و محرومیت، بحران اشتغال، رفاه نامناسب، آسیبهای فزاینده اجتماعی و فرهنگی، انسداد چرخش نخبگان و ... و جلوه‌دادن آنها بنحوی که امیدی به حل آنها نباشد؛

۵- افزایش حاشیه‌نشینی برآمده از مهاجرت روستا به شهر و از متن شهر به حاشیه (سقوط طبقه متوسط)؛

۶- عدم انسجام دولت و حکومت؛

۷- مداخله خارج از ضابطه نهادهای نظارتی در دولت؛  

فیروزآبادی ادامه داد: البته کشور برخوردار از فرصت‌های کم‌نظیری است که می‌تواند علاوه بر حل ابرچالش‌های پیش‌رو، باعث سربلندی و فتح قله‌های پیشرفت نیز شود. فرصت‌هایی چون:

۱- رهبری فرزانه و وحدت بخش؛  

۲- ملتی صبور و وفادار؛

۳- جوانان تحصیلکرده و متخصص؛

۴- منابع و ذخایر عظیم انرژی، معدنی و طبیعی؛

۵- موقعیت کم‌نظیر جغرافیایی و ژئوپلیتیکی؛

۶- اصالت تمدنی، هویتی و تنوع کم نظیر قومیتی؛

۷- تنوع کم‌نظیر زیستی و اقلیمی؛

۸- تغییر موازنه قدرت در مقیاس جهانی و منطقه‌ای و افزایش روزافزون قدرت ایران

این داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد:  استقرار یک دولت قوی، تحول‌خواه و عدالت‌مدار که دارای نظریه‌ای جامع و منسجم و برنامه کامل و موثر برای استفاده از فرصت‌ها جهت حل مشکلات، که مورد حمایت وسیع ملت باشد، برای تحول اساسی و ارتقاء امید در آحاد جامعه و بخصوص جوانان ضرورتی حیاتی دارد.  

فیروزآبادی ادامه داد: اینجانب با توجه به سابقه بیش از ۴ دهه فعالیت در سطوح مختلف کارشناسی و مدیریتی در عرصه‌های گوناگون، برخورداری از آگاهی نسبی از وضعیت جهان و ایران، بهره مندی از دانش فنی در سطح عالی و علوم انسانی، سابقه طولانی در سطوح مدیریت عالی حوزه فناوری کشور، تجارب طولانی در حوزه ارتباطات و فعالیتهای بین‌المللی و تعامل با شرکتهای بزرگ جهان (حدود ۴۰ کشور)، تجربه مدیریت کلان اقتصادی از جمله در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجموعه‌های وابسته به آن، اشراف کامل بر قابلیت‌ها و ظرفیتهای فضای مجازی، تجربه مدیریت اجتماعی و شناخت آسیبهای جامعه، آگاهی و ایمان به توانمندی‌ها و ظرفیتهای کشور، تجربه اجرای پروژه‌ها در مناطق مختلف کشور و اشراف به مسائل استانها، تحقیق و تدریس در سطوح عالی دانشگاهی، اعلام آمادگی می‌کنم، آبرو و جان خود را برای خدمت به مردم و نظام اسلامی به میدان آورم. بطور جدی بر این باور و اعتقادم این دوره نیازمند حضور چهره‌های پرتجربه، توانمند و کارآمد – و نه لزوما تکراری- و بخصوص اطمینان‌بخش در سبد انتخاب مردم است و داوطلبان انتخابات باید برای حل مشکلات و دغدغه‌های مردم برنامه شفاف و فراتر از شعارهای کلی ارائه کنند.

وی افزود: اینجانب در مراحل بعدی فرآیند انتخابات، برنامه‌ها و راهکارهای مشخص دولت «تحول و عدالت» را که متناسب با یکصد و پنجاه مشکل و صورت مساله شناسایی شده در کشور تبیین و تدوین شده است ارایه و در معرض قضاوت عموم ملت شریف و عزیز ایران قرار خواهم داد. خدایا چنان کن سرانجام کار/ تو خشنود باشی و ما رستگار.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1516013

برچسب‌ها