رعایت مسیر ارجاع در دریافت خدمات بیمه سلامت الزامیست

مدیر کل بیمه سلامت لرستان گفت : در راستای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک و کاهش کاربرد دفترچه بیمه سلامت،بیمه شدگان روستایی جهت ارائه خدمات توسط متخصص باید از طریق فرم ارجاع یا سربرگ مراکز اقدام کنند و در این راه مسیر ارجاع الزامی است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان،شاهدخت فتحی بیرانوند با اعلام این خبر، گفت: در راستای اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک و کاهش کاربرد دفترچه بیمه سلامت، بیمه شدگان روستایی جهت ارائه خدمات توسط متخصص باید از دو طریق فرم ارجاع یا سربرگ مراکز اقدام کنند که در این راه مسیر ارجاع الزامی است و در غیر این صورت تمام هزینه‌های آن به صورت آزاد محاسبه خواهد شد.

وی ادامه داد: پزشک خانواده روستایی جهت ارجاع بیمه شده به متخصص در صورت وجود دفترچه بیمه، کمافی السابق ارجاع در برگه دفترچه انجام می شود و یا می توان از دو طریق فرم ارجاع یا سربرگ مرکز که درج نام، نام خانوادگی بیمار، کد ملی همراه با مهر پزشک و مهر مرکز الزامی است، می توانند به پزشک طرف قرارداد مراجعه کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان با اشاره به نسخه پیچی خدمات تجویزی پزشکان خانواده در مراکز روستایی، بیان کرد: در این راستا پزشکان روستایی می توانند نسخه پیچی را به دو طریق استفاده از پرینت سامانه سیب یا استفاده از سربرگ مرکز اقدام کنند.

فتحی بیرانوند با اشاره به نسخه نویسی پزشکان متخصص و فوق تخصص اظهار داشت :جهت نسخه نویسی  از طریق دفترچه بیمه یا سربرگ مطب که درج کد ارجاع پزشک خانواده به همراه نام، نام خانوادگی و کد ملی بیمه شده الزامی است،اقدام خواهد شد و در این راستا می بایست سربرگ مرکز روستایی یا فرم ارجاع وارده از سطح ۱ به عنوان اسناد مثبته به اداره کل بیمه سلامت ارسال شود.

 وی با اشاره به نسخه پیچی خدمات تجویزی پزشکان متخصص و فوق تخصص، اضافه کرد: این نسخه پیچی  از طریق استفاده از نسخه تجویز شده در دفترچه بیمه یا از طریق استفاده از نسخه تجویز شده در سربرگ مطب صورت خواهد گرفت.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1519068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =