جزئیات ثبت‌نام دانش‌آموزان اعلام شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ثبت‌نام دانش آموزان در تمام پایه‌ها الکترونیکی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اعلام این خبر اظهار کرد: اولیای دانش آموزان ورودی‌های جدید از طریق سامانه‌های "سیدا " و درگاه "پادا" می‌توانند برای ثبت نام فرزندان خود اقدام و براساس نوبت‌گیری به صورت حضوری در مدارس نام نویسی خود را قطعی کنند.

او اظهار کرد: دریافت هر گونه وجه حتی به صورت اختیاری از دانش آموزان مدارس دولتی در زمان ثبت نام به جز هزینه کتاب درسی و بیمه حوادث ممنوع است و مدیران مدارس ملزم به رعایت این موضوع طبق مفاد شیوه‌نامه آموزشی هستند.

اصغری با اشاره به غربالگری و سنجش دانش آموزان پایه اول ابتدایی و پیش دبستانی‌ها افزود: ثبت‌نام سنجش دانش آموزان پایه اول مدارس و نوآموزان پیش‌دبستانی به‌صورت حضوری انجام می شود.

او در خصوص زمان غربالگری نوآموزان و کلاس اولی‌ها نیز گفت: از ابتدای شروع فرآیند ثبت‌نام، یعنی اول خردادماه جاری، غربالگری دانش آموزان براساس زمان‌بندی اعلام شده در حال اجرا است.

این مقام مسئول، تعرفه سنجش برای نوآموزان در سال جاری را ۵۰ هزار تومان عنوان کرد و افزود: مرحله مقدماتی در پایگاه‌های اولیه سنجش شامل ارزیابی‌های بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی حرکتی، اندازه‌گیری توده بدنی، قد، وزن، دهان و دندان، بیماری‌های پوست و مو و بیماری نیازمند مراقبت‌های ویژه است و همچنین بررسی وضعیت واکسیناسیون توسط مراقب سلامت انجام می شود.

او تاکید کرد: ثبت‌نام دانش آموزان در پایه اول دوره ابتدایی از اول خردادماه جاری آغازشده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان مرداد ادامه داشته باشد و در مقاطع دیگر تحصیلی نیز دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه سیدا و درگاه پادا در زمان‌های مقرر ثبت‌نام را انجام دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به ثبت نام در مقاطع میان‌پایه، افزود: ثبت‌ نام در مقاطع میان‌پایه به‌صورت خودکار و توسط مدیران مدارس انجام خواهد شد.

استان قزوین دارای ۲۳۵هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1521350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =