رئیس سابق موساد: کسی هست که بداند آمریکا از چین چه می‌خواهد؟!

ایسنا نوشت: تنها چند روز پس از استعفای یوسی کوهن از سمت مدیر آژانس جاسوسی موساد رژیم صهیونیستی، او از سیاست آمریکا در قبال چین انتقاد کرده و آن را بسیار سختگیرانه دانست.

به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، یوسی کوهن در سخنان خود گفت با بسیاری از مقامهای ارشد آمریکایی درباره چین گفتگو کرده اما همواره مکالمات، با پرسشهای بیشتر به جای پاسخ به اتمام رسیده است.

‌رئیس پیشین موساد گفت: اگر اینجا کسی هست که بداند آمریکا از چین چه می‌خواهد، خوشحال میشوم بشنوم. اطمینان ندارم که اگر یک سیاست منسجم آمریکایی در قبال چین وجود داشته باشد، ما کاملا آن را درک کرده باشیم.

یوسی کوهن تاکید کرد که چین با روابط تجاری، علمی، پژوهشی و فنی گسترده، کشوری "دوست" برای رژیم صهیونیستی است. او افزود: ما باید مراقب باشیم که از چین به عنوان یک چالش یاد نکنیم. ما نمیخواهیم با چینی‌ها که به هیچ وجه علیه ما توطئه نمی‌کنند، تقابلی ایجاد کنیم.

کوهن تا همین اواخر یکی از قدرتمندترین و پرنفوذترین مقامهای امنیتی رژیم صهیونیستی بود و اکنون تمام شواهد حاکی از آن است که او می‌خواهد وارد عرصه سیاسی شود.

او در هفته‌های پایانی کارش به عنوان رئیس موساد، برای گفتگو با ویلیام برنز، مدیر سیا و دیگر مقام‌های ارشد آمریکایی راهی واشنگتن شد و حتی با جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا هم دیدار داشت.

دولت ترامپ بارها از رژیم صهیونیستی خواسته بود تا از روابط با چین کاسته و سرمایه‌گذاری چینی‌ها را محدود کند. دولت بایدن هم چین را به عنوان اصلی‌ترین چالش سیاست خارجی آمریکا می‌بیند. یوسی کوهن از چهره‌های نزدیک به مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکاست که ضد چین بود. پمپئو در جشن بازنشستگی کوهن در اسرائیل حضور داشت.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1523820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
    13 25
    یکی ازرموزپیشرفت چین اینه که بیشترباعلم وتلاش وتولید وررفته تاباسیاست! چین تاریخ کهنی داره ولی آمریکا چندقرن بیشترنیست که یکسری اروپایی شرور!( خواهان آزادیهای نامحدود) برای فرارازدست محدودیتهای آن زمان (کلیسا و...) درطمع پیدا کردن طلا و..همراه کریم پوست کلفت! ریختن سرخپوستهای بی نواروقتل عام کردن ( که هرسری یه گوردسته جمعی ازاین قاره پهناورمیزنه بیرون!) وبعداً با به خط کردن سرمایه گذارها ومغزهاازکل دنیا به پیشرفتهای بزرگ وشگفت آوری رسیدن خوب معلومه چین با صنعت وپیشرفت خودش موی دماغ این یانکیهاست
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
    35 4
    البته یونایتداستیت وقتی اون نماد سوپرمن بودنش درخطربیوفته بطوراتوماتیک قاط میزنه برای همین اگرنگاهی به گذشته بندازیم (البته اززمان شکل گیری واتحاد ایالاتهادرآمریکایی مرکزی) هرجایی مشکل بزرگی بوده سروکله اش پیداشده وخیلی مواقع باعث پیروزی خیر!؟ برشر!؟شده.حالا چین حتی این نماد روهم کپی کرده ! ومی خواهد موقعیت آمریکا روبه خطر بندازه!
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
    0 0
    آمریکا از چین همونی رو میخواد که از هر قدرت مستقل دیگه ای مثل هند و روسیه میخواد. مستقل نبودن و پیشرفت نکردن و تسلیم.
  • راضیه IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
    0 1
    اقای کوهن هیچ کس مانند امریکا با یهودیان دشمنی ندارد اگر امریکا دوست شما بود یکی از ایالت هاشو به شما می داد میرفتین راحت وآسوده زندگی می کردین ، البته وقتی جنگ میشه وموشک می خورید رهرانتان میرن امریکا واروپا ، بقیه یهودیان مهاجر که از سرزمین های خود با وعده وعید تو خالی ، آواره ی فلسطین شده اند می مون جلو موشکها واسلحه های دفاعی صاحبان اصلی سرزمین فلسطین، چین هم کنار نشسته ازاب ‌گل الود رهبران صهونیست امریکا و اسراییل ماهی می گیره، متوجه نشدی چرا با شما کاری نداره چون سودجویی را از سرمایه داران انگلیسی وامریکایی اموخته مگر صد واندی سال پیش مثل خاورمیانه تجزیه نکرده بودین چین را ؟