۱ نفر
۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
مسافران به شمال هجوم بردند؟

میزان نوشت: احمد شیرانی گفت: از نظر ترددها جاده چالوس خلوت است. مشکلی هم که صبح امروز پیش آمد در لاین شمال به جنوب اتفاق افتاد و سنگینی بار فقط در آن نقطه ایجاد شده بود. درحال حاضر حجم ترددها از تهران به شمال در وضعیت متوسطی قرار دارد.

احمد شیرانی رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا درباره علت قفل شدن ترافیک در جاده چالوس به میزان گفت: در یکی از پیچ‌های مسیر شمال به جنوب این جاده یک خودروی اتوماتیک دچار نقص شده بود و اصلا قادر به حرکت نبود و در نهایت با استفاده از خودروبر این اتوموبیل از آنجا حرکت داده شد. درواقع چرخ‌های این خودرو قفل شده بود و امکان حرکت کردن نداشت. علت قفل شدن ترافیک آنجا این بوده و البته فقط هم مربوط به همان نقطه بوده و به دیگر نقاط جاده هم تسری پیدا نکرده بود.

وی درخصوص شرایط اعمال ممنوعیت تردد از تهران به شمال گفت: همان زمانی که وضعیت تهران نارنجی بود هم خروج از این شهر با پلاک بومی ممنوع بود. البته استان تهران و البرز با هم و به صورت یکپارچه دیده شده و خروج از این دو استان با هم ممنوع بود. درواقع زمانی که وضعیت نارنجی بود هم باز خروج از این دو استان ممنوع بود و در وضعیت نارنجی هم این قانون دارای مصداق بود.

شیرانی درخصوص اینکه آیا خودروها از مبادی خروجی تهران امکان خارج شدن ندارند گفت: کنترل‌ها در مبادی خروجی بر کنترل هوشمند متمرکز شده است. البته تیم‌های گشتی ما هم در این نقاط مستقر هستند و تذکرهای لازم را می‌دهند و به رانندگان یادآوری می‌کنند که خروج ممنوع هست و اگر هم استنکاف کنند جریمه اعمال می‌شود. اما بیشتر از طریق دوربین این اقدامات انجام می‌شود.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور در پاسخ به اینکه آیا برای منع خروج از شهرهای قرمز نظیر تهران صرفا اعمال جریمه صورت می‌گیرد و اقدام دیگری انجام نمی‌شود گفت: در این مورد نیروهای گشتی ما حضور دارند و تذکرهای لازم را می‌دهند. رانندگان در صورت استنکاف با اعمال جریمه مواجه می‌شود. از این بابت در جایی مثل آزادراه تهران شمال، چون تردد کمتری اتفاق می‌افتد تک تک خودروها قابل کنترل هستند. اما درجایی مثل آزادراه تهران-قم ترددها سنگین است و بیشتر از طریق دوربین اقدامات لازم انجام می‌شود. درواقع هم کنترل‌ها توسط تیم‌های گشتی انجام می‌گیرد و هم از طریق دوربین ها.

وی افزود: درباره نحوه جریمه‌ها هم روال به این صورت است که خروج از شهر قرمز یک میلیون تومان و خروج از شهر نارنجی پانصد هزار تومان جریمه را در پی دارد که الان، چون تهران به وضعیت قرمز درآمده جریمه یک میلیونی برای خروج از این شهر اعمال می‌شود.

شیرانی درخصوص اعمال سازوکار دیگری غیر از جریمه برای منع خروج از شهرهای قرمز و نارنجی بیان داشت: تا هفته پیش هم که تهران در وضع نارنجی بود خروج از اینجا ممنوع بود. بسیاری از شهرهای شمالی کشور هم نارنجی بودند که الان بعضی از آن‌ها هم شاید قرمز شده باشند. از زمستان سال گذشته ورود و خروج از شهرهای قرمز و نارنجی با ممنوعیت همراه بوده و این دستورکار تا به امروز درحال اجراست. حالا ممکن است هرازچند گاهی شهری از حالت قرمز به نارنجی یا برعکس در بیاید. ولی وقتی به حالت قبلی بر می‌گردد مجددا همان قوانین اعمال می‌شود.

وی درخصوص وضع تردد در جاده چالوس اظهار داشت: درحال حاضر از نظر ترددها جاده چالوس خلوت است. مشکلی هم که صبح امروز پیش آمد در لاین شمال به جنوب اتفاق افتاد و در همان نقطه باعث تنگی مسیر شد و سنگینی بار فقط در آن نقطه ایجاد شده بود. نباید تصور شود هجوم مسافران به شمال عامل بند آمدن آن مسیر شده است. درحال حاضر حجم ترددها از تهران به شمال در وضعیت متوسطی قرار دارد. در نقشه آنلاین هم اگر مشاهده شود این نکته قابل شناسایی است.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1531710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =