این تکنولوژی به کمک بحران آب می‌آید؛ تبدیل هوا به آب تنها با نور خورشید

نایب رییس شرکت SOURCE گفت: ما الان در ۵۲ کشور این فناوری را ساختیم و در کشورهای مختلفی در آمریکا، اروپا، آفریقا، استرالیا و آسیا این هیدروپنل‌ها وجود دارند. هر ماه هم وارد کشوری جدید می‌شویم. در واقع نه تنها در کشورهای توسعه یافته بلکه در کشورهای آفریقایی مثل کنیا هم هیدروپنل‌ها توسعه یافته‌اند. در خاورمیانه اکنون بیش از ۳۰ پروژه در کشورهای امارات، کویت، عربستان، لبنان و اردن داریم.

به گزارش خبرآنلاین، وحید فتوحی، نایب رییس شرکت SOURCE، عنوان کرد: این یک تکنولوژی طبیعی است، هرکسی به این فناوری دستری داشته باشد با قرار دادن آن جلوی خورشید، به طور مستقیم آب تولید می‌کند و به برق یا هیچ منبع پیچیده‌ای نیاز ندارد. ما روشی را پیدا کردیم که با استفاده از آن تنها از طریق انرژی خورشیدی می‌توانیم رطوبت هوا را بگیریم و با یک تکنولوژی خاصی این رطوبت را به آب تبدیل کنیم.

او افزود:  ۱۰ سال پیش درباره انرژی خورشیدی افراد کمی شک داشتند و مطمئن نبودند که این فناوری برق مناطق بزرگ را تامین کند یا نه، اما بعد مشخص شد که انجام این کار خیلی راحت است و می‌توان با استفاده آن به میزان مناسبی برق تولید کرد.

فتوحی توضیح داد: ما الان تازه شروع به این کردیم که با همان تکنولوژی که با استفاده از آن می‌توان برق تولید کرد، آب تولید کنیم. مطمئن هستم که تا یک یا دو سال آینده این تکنولوژی در حدی گسترش پیدا کند که حداقل در ۱۰۰کشور مورد استفاده قرار بگیرد.

مشروح این گفت‌وگو را اینجا بخوانید.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1539603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =