اینک که در شرف تاسیس بنیاد جدیدی بنام وکیل خانواده هستیم پیشنهادات ذیل در دسته بندی های موضوعی زیر ارایه می شود. البته تلاش گردیده علوم و فنون ارتباطی رایانه ای روز که چندیست وکلا به لحاظ قانونی و گذشت شصت ساله از تدوین قانون قبلی وکالت از آن به دور افتاده اند لحاظ گردد. بدیهیست تعاریف و گستردگی امور بیش از آن چیزیست که در ذیل آمده – مانند طرح ساماندهی و یگانگی دفترچه وکالت و کارت شناسایی و دفترچه تمبر مالیاتی - که به مرور با پیشنهادات دوستان اصلاح خواهد شد. الف : تعاریف و امور زیربنایی

اینک که در شرف تاسیس بنیاد جدیدی بنام وکیل خانواده هستیم پیشنهادات ذیل در دسته بندی های موضوعی زیر ارایه می شود.

 

البته تلاش گردیده علوم و فنون ارتباطی رایانه ای روز که چندیست وکلا به لحاظ قانونی و گذشت شصت ساله از تدوین قانون قبلی وکالت از آن به دور افتاده اند لحاظ گردد. بدیهیست تعاریف و گستردگی امور بیش از آن چیزیست که در ذیل آمده – مانند طرح ساماندهی و یگانگی دفترچه وکالت و کارت شناسایی و دفترچه تمبر مالیاتی - که به مرور با پیشنهادات دوستان اصلاح خواهد شد.

الف : تعاریف و امور زیربنایی

1-خانواده بنا بر تعریف عبارتست از مجموعه ای از افراد ذیل مسولیت یک سرپرست که در ساختار فعلی قانون هدفمندسازی یارانه ها بدان اشاره شده است. در این ساختار کد سرپرست خانوار ملاک تعیین محل سکونت خانوار و میزان خانوارهای موجود در هر منطقه ، شهرو استان می باشد.

2-ساختار و تجهیزات : شامل یکدستگاه رایانه با نرم افزار ویژه انجام امور وظایف وکلا با قابلیت اتصال به شبکه اینترنت و چاپگر

3-تخصیص کد تحت شبکه ویژه وکلا (مانند آنچه مشاوران املاک دارا می باشند). این کد کلید ارتباطی مرکز و کانون با وکلا بوده وبا این کد وکلا نزد ادارات و سازمانهای مشروحه ذیل شناسایی خواهند شد.

4- محاکم دادگستری ، شوراهای حل اختلاف ،دفاتر اسناد رسمی ، مشاورین املاک و مراجع شبه قضایی  تنها عرایض و شکواییه و قراردادهایی  را خواهند پذیرفت که گواهی آن توسط وکیل خانواده  دارنده پروانه و در حدود صلاحیت مربوط امضاء شده باشد . .(با رعایت اصلاح مفاد ماده 597 قانون مجازات اسلامی)

 

ب: الزام خانواده به اخذ مشاوره ی امور حقوقی در امور زیر :

1- هر خانوار مکلف است برای انجام امور حقوقی خود یا افراد ذیل سرپرستی خود اعم از امور نحوه انعقاد قراردادها (مانند نکاح ، بیع ، اجاره ،رهن و...) به وکیل مراجعه وگواهی مشاوره دریافت دارد.دفاتر اسنادرسمی و ادارات ذیربط امور فوق بدون گواهی فوق مجاز به ارایه ی خدمات به خانوارها نخواهند بود.

2- هر خانوار مکلف است برای انجام امور دعاوی خود یا افراد ذیل سرپرستی خود اعم از کیفری و حقوقی به وکیل دادگستری مراجعه و گواهی اخذ مشاوره دریافت نماید.

ج: شرایط وکیل خانواده:

وکلایی که متقاضی پروانه مشاورت خانواده  می باشند می باید شرایط زیر را دارا باشند.

1-حداقل 35 سال سن

2-تاهل

3-گذشت 5 سال از صدور پروانه وکالت پایه یک (بدون لحاظ زمان تودیع پروانه)

4- عدم هرگونه تخلف انتظامی از درجه ---در پرونده

ج: تکالیف وکلای دادگستری:

1-وکلای دادگستری مکلفند وفق مواد مرتبط قانون وکالت در دفتر کار حوزه قضایی خود حضور داشته باشد و انجام امور انعقاد قرارداد و مشاوره فوق را پس از احراز هویت خانوار در فرمهای مصوب به انجام رسانده و گواهی معموله را با درج کد ثبت قرارداد در این باره صادر نمایند.

2-ساختار و تجهیزات لازم برشمرده ی بالا را فراهم آورده و همه امور فوق را از طریق شبکه به ثبت رسانند.

د: اختیارات وکلا:

وکلا می توانند هرآنچه پیش نیاز انجام معاملات و قراردادها می باشد را فراهم آورده و پس از عقد قراردادها (با رعایت موارد بالا و تخصیص کد) سازمانها و ادارات مربوطه اعم دارایی و شهرداری و ثبت مکلف به پذیرش این قراردادها می باشند.

مصطفی ترک همدانی

وکیل پایه یک دادگستری

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154178

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پیمان عطار IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
    0 0
    با سلام خدمت همکار محترم. امور قضایی و وکالت و هر آنچه به دستگاه دادگستری ممربوط است باید که ماشینی شده و از روال دستی خارج شود.اداره ثبت املاک همه اسنادش را تبدیل و نقشه های املاک را با طرح جامع کاداستر(جایابی)تطبیق دهد. ریشه بسیاری از مشکلات حل خواهد شد
  • پیمان عطار IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
    0 0
    دقیقا مانند نظام بانکی است. تصور اینکه امور بانکی چون ده سال قبل صورت پذیرد بسیار سخت است. پرداخت قبوض آی برق گاز تلفن در صف بانک و یا انتقال وجه و دریافت پول و..... طرح خوبیست