۰ نفر
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
معرفی انواع روغن های نسل سوم

بدن هر فردی در طول روز، برای آن‌که عملکرد صحیحی داشته باشد، نیاز به مواد مغذی مختلفی دارد. به همین جهت در طول روز، باید نوعی از مواد غذایی را انتخاب کنید که سرشار از مواد مغذی باشد. روغن، یکی از اساسی‌ترین مواد در غذا است که به طور طبیعی، خواص ویژه‌ای برای بدن دارد و انرژی بدن را تامین می‌کند.

از آنجا که همه افراد، همه روزه از روغن برای تهیه بسیاری از غذاهای خود استفاده می‌کنند، تولید کنندگان به این فکر افتاده‌اند که روغن‌های سالم‌تر تولید کنند. همچنین تا حد امکان، مواد مغذی موردنیاز بدن از جمله ویتامین‌ها و مواد مغذی که در بدن تولید نمی‌شود، مانند امگا ۳ و ۶ را در روغن گیاهی خوراکی قرار دهند؛ این دسته از روغن‌ها به عنوان روغن نسل سوم شناخته می‌شود.

در حال حاضر، غنچه پلاس با کیفیت بالا و دارا بودن مواد لازم و ضروری، به عنوان نسل سوم روغن شناخته می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این روغن، به بلاگ غنچه مراجعه کنید.

تفاوت روغن نسل سوم با انواع دیگر روغن ها

هیچکدام از انواع روغن خوراکی گیاهی، مانند روغن مارگارین و سایر روغن‌های باکیفیت و سالم، تمامی مواد مغذی موردنیاز بدن را تامین نمی‌کنند. به همین جهت، تولیدکنندگان روغن، گامی فراتر برداشته‌اند و علاوه بر رعایت کردن نکاتی در خصوص با کیفیت بودن روغن، مواد مغذی ضروری را که بدن قادر به تولید آن‌ها نیست، به روغن‌ها اضافه کرده‌اند.

به همین جهت، این نوع روغن‌ها به عنوان نسل سوم شناخته می‌شوند. از دیگر ویژگی‌های روغن غنچه پلاس که آن را با سایر روغن‌ها متمایز کرده است، وجود برخی از ویژگی‌ها از جمله موارد زیر در آن است:

  • درصد بالایی از اسیدهای غیر اشباع، نسبت به اسیدهای چرب اشباع
  • بدون ترانس
  • حاوی آنتی اکسیدان، به‌ویژه آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی
  • حاوی امگا ۳، ۶ و ۹
  • و...

همه این موارد، با میزان موردنیاز و استاندارد در هر روغن تولید شده‌اند که برای بدن بسیار مفید و لازم هستند. از این رو باید در خرید روغن مایع گیاهی، نهایت دقت را داشته باشید تا نوع با کیفیت را خریداری کنید.

انواع روغن های نسل سوم

معرفی انواع روغن های نسل سوم

همانطور که توضیح دادیم، روغن‌های نسل سوم، جز آن دسته از روغن‌هایی هستند که مواد مغذی ضروری بدن در آن‌ها وجود دارد. انواع روغن خوراکی با این ویژگی‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • روغن اسمارت بالانس
  • روغن ذرت حاوی فیتواسترول
  • روغن آفتابگردان مولتی ویتامین
  • روغن کانولا مولتی ویتامین

روغن های سالم خوراکی از چه ویژگی هایی برخوردار هستند؟

روغن از گیاهان و دانه‌های مختلفی گرفته می‌شود که هر یک از این گیاهان خواص و ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد خود را دارند. با این حال، تمامی خواص و مواد ضروری مورنیاز بدن در یک روغن قرار داده نشده است، به همین جهت، در روغن نسل سوم، تمامی ویتامین‌ها و مواد ضروری موردنیاز برای بدن قرار داده شده است.

با داشتن تغذیه سالم، می‌توانید از بسیاری از بیماری‌های احتمالی جلوگیری ‌کنید. در حقیقت وجود بسیاری از بیماری‌ها، به دلیل انتخاب مواد غذایی ناسالم است. چربی سالم، یکی از نیازهای اساسی بدن است. بنابراین باید در هنگام خرید روغن خوراکی نهایت دقت را داشته باشید که حاوی چربی سالم باشد.

سلامتی شما برای تولید کنندگان روغن بسیار حائز اهمیت است، به همین جهت روغن خوراکی هوشمند را با توجه به نیازهای افراد، با استفاده از بهترین و با کیفیت‌ترین ترکیبات اولیه تهیه کرده‌اند. در ادامه، ویژگی روغن‌های سالم خوراکی را برای شما ذکر خواهیم کرد:

  • هرچه میزان اسیدهای چرب اشباع شده در روغن کمتر باشد، میزان کمتری چربی و کلسترول بد وارد بدن می‌شود. در نتیجه، می‌توانید با تهیه غذاهای کم کالری با استفاده از این روغن ها، از ایجاد مشکلاتی نظر بیماری‌های قلبی و گرفتگی عروق جلوگیری کنید. روغن‌های حاوی اسیدهای غیر اشباع، نه تنها برای بدن ضرر ندارند، بلکه می‌توانند مفید هم باشند.

روغن‌هایی نظیر زیتون و کانولا جز این دسته از روغن‌ها هستند.

  • روغن‌ها باید نقطه دود بالایی داشته باشند تا هنگام پخت و پز، روغن مواد سمی تولید نکنند. روغن اسمارت بالانس جزء روغن‌هایی است که نقط دود بالایی دارد و گزینه مناسبی برای سرخ کردن است.
  • هیچ طعم دهنده‌ای نباید در روغن‌ها به کار رفته باشد.
  • روغن خوراکی نباید بیش از ۲ درصد ترانس داشته باشد.
  • رنگ شفاف و بوی طبیعی داشته باشد، در غیر این صورت، روغن خوراکی غیر قابل مصرف است.
  • دارای ویتامین‌های محلول در چربی نظیر A، K، E و D است، همچنین اسیدهای چرب ضروری امگا ۳، ۶ و اسید چرب مفید امگا ۹ در آن قرار داشته باشد.

چنین ویژگی‌هایی را، آن هم یک جا، تنها می‌توانید در روغن‌های نسل سوم پیدا کنید.

این نکته را باید به یاد داشته باشید که باید با توجه به نوع آشپزی خود، روغن مناسبی را انتخاب کنید. به طور مثال باید برای غذای سرخ کردنی تنها از روغن‌های مخصوص سرخ کردن استفاده کنید؛ چراکه نقطه دود بالایی دارند و غذاهای شما بو نمی‌گیرند.

معرفی انواع روغن های نسل سوم

سخن آخر

در صورتی که به انتخاب مواد اولیه غذایی خود جهت پخت و پز غذا اهمیت بدهید، از بیماری‌ها و مشکلات زیادی جلوگیری خواهد شد. انتخاب و خرید روغن خوراکی مرغوب مانند روغن غیرتراریخته، یکی از مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. روغن‌های خوب و سالم، جز روغن‌های نسل سوم و روغن غنی شده هستند که تمامی ویتامین‌ها و مواد ضروری بدن شما، با مصرف این دسته از روغن‌های خوراکی تامین می‌شود.

در نهایت تاکید می‌کنیم که به توضیحات و ترکیبات به کار رفته شده هنگام خرید روغن غنی شده دقت داشته باشید تا بهترین را برای سلامت خود انتخاب کنید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1541786