۰ نفر
۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۴

برنا نوشت:

یکی از مراجع عظام تقلید قم طی سخنانی به موضوع جن پرداخت و زندگی این موجود را تشریح کرد.

 آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امروز در درس خارج فقه خود با اشاره به موضوع جن گیری گفت: جن وجود خارجی دارد و موجودات عاقلی هستند که هم کافر دارند و هم مومن.

وی تصریح کرد: این موضوع از نظر قرآن کریم امری تاکید شده و مسلم است و نمی توان آن را انکار کرد و طبق قرآن جن، ملائک و انسان سه گروهی بوده که دارای عقل و شعور هستند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به برخی سخن ها در خصوص دخالت جن در زندگی انسان ها گفت: برخی معتقدند که جن در زندگی شخصی انسان ها دخالت دارند که این موضوع کاملا اشتباه و دروغ است.

وی افزود: افرادی هستند که از این سخن ها گفته که آنها دچار توهم و خیالات شده اند.

آیت الله مکارم شیرازی اذعان داشت: گروه دیگری نیز هستند که افراد شیاد و کلاه بردار بوده و برای درآمد دست به چنین کارهایی می زنند.

این مرجع تقلید ابراز داشت: این گروه دوم افراد متبهر در شیادی و کلاه برداری هستند که با حرف هایی به مردم می گویند جن درون را درون شیشه کرده و با دروغ به کلاه برداری از مردم دست می زنند.

وی تاکید کرد: اینها شیاد بوده و مردم نباید فریب آنها را بخورند و گرفتار دروغ های آنها شوند.

آیت الله مکارم شیرازی مجدد تاکید کرد: که جن وجود دارد اما در زندگی شخصی ما نیست و دخالت نخواهد داشت و ما نیز حق دخالت در زندگی او را نداریم.

45232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • س ع ی د DE ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۱
    4 1
    من سی سال هست که در این کره زمین نام زندگی می کنم اکثر وقتها تنها و بعضی از شبها هم بیدار ولی حتی یک جن و پری و روح و شیطان هم نیامده حالم را بپرسد!!!!
  • بدون نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۱
    8 3
    همه ما می دونیم که جن وجود داره و دورو بر خودمون زیاد از این اجنه می بینیم ولی کسانی که فکر می کنند جن را در تسخیر خود درآورده اند باید بدانند که خودشان به تسخیر اجنه درآمده اند.
  • بدون نام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۱
    5 2
    دونستن اينكه موجودي به نام جن هست اما تأثيري هم در زندگي ما نداره چه سودي به حال ما داره؟ مثل اينه كه بگن در فلان كره فلان موجود زندگي مي كنه و شما هيچگاه قادر نخواهيد بود اون رو ببنين خوب چه سودي داره دونستن يا ندونستن اين مطلب؟ جز اينكه فكر يه عده آدم خيالباف رو مشغول مي كنه؟
  • حسيني IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۱
    3 0
    ببخشيد. متبحر با (ح)است نه (ه) لطفا دقت كنيد. شما يك رسانه هستيد. اين اشتباهات بعيد.
  • عرفان IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۱
    2 4
    منی که تو شمال زندگی می کنم تا حالا 2 تا جن دیدم البته از دور چون بلافاصله غیب می شه جن ها بیشتر اطراف جنگلها و غیب هستند که با خواست خودشون می تونیم ببینیم که هیکیل تنومندی هم دارن.
  • بدون نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۱
    3 4
    من صدای ساز و دهل اجنه از داخل یک غار بزرگ شنیده ام . البته کسانی از نزدیکان میشناسم جن زده شده و او از نزدیک دیده و یه مورد دیگه که او را به یک مکان صعب العبور برده اند که بعدا مردم به کمک طناب و زیسمان به سختی نجاتش دادند
  • جني T IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۱
    11 1
    صداشم اينه: يوهوهوهوهوووووووووووو