حال وزنه‌برداری بابل خوب است، اما تو باور نکن!

شهرستان بابل که در طی سالیان مختلف توانسته استعدادهای خوبی را به وزنه‌برداری معرفی کند، این روزها دچار مشکلاتی شده که قهرمانان شهر را به ستوه آورده.

امیررضا احمدی: استان مازندران همیشه  یکی از پایگاه‌های وزنه‌برداری در کشور بوده که از پهنه این استان قهرمانان مختلفی قد علم کرده‌اند و موفق به قهرمانی در بالاترین سطوح جهان و المپیک شده‌اند. شهرستان بابل هم مطمئنا یکی از قطب‌های خوب این دیار است که توانسته در سال‌های متمادی، استعدادهای مناسبی را به وزنه‌برداری معرفی کند. این روزها اما خبرهای خوبی از این شهر به گوش نمی‌رسد؛ حواشی مختلف بار دیگر دامن وزنه‌برداری بابل را گرفته و حالا داد ورزشکاران این شهر را هم درآورده. محمد شهاب‌انداز یکی از همین افراد است؛ قهرمانی که سال‌ها در مسابقات مختلف برای کشور و استان افتخار کسب کرده و حالا از مشکلاتی می‌گوید که یقه وزنه‌برداری بابل را گرفته است.

اختلافات در وزنه برداری بابل از چه زمانی شروع شد؟ چون در یکی دو سال اخیر فضای خوبی را در این شهرستان دیده ایم و ورزشکارها روند خوبی را طی کردند.

ماجرا به زمانی بر می‌گردد که از چند سال پیش با آقای غلام‌نتاج در بحث علم تمرین، علم دارو، ثبات اخلاقی و... دچار اختلاف شدیم. این اختلاف‌ها چند سال ادامه داشت تا اینکه دو سال پیش با پافشاری دوستان و همت رئیس هیات، نامه عزل اکبر غلام‌نتاج صادر شد. یک هفته بعد از آن، محسن شیرمحمدی به عنوان مربی معرفی شد. در ابتدا کار کمی سخت بود چون برخی دوستان با او راحت نبودند، اما الان جو آرامی بر فضا حاکم شده، پیشکسوت‌ها دوباره به سالن می‌آیند و بچه‌های قدیمی دور هم جمع شده‌اند. در دوره آقای غلام‌نتاج، پیشکسوت‌ها می‌ترسیدند از جلوی باشگاه رد شوند و همه این را متوجه شده بودند. خداراشکر الان جو آرامی حاکم است. من واقعا نمی‌دانم این دوستان دنبال چه چیزی هستند. آقای عباس رحیمی پافشاری می‌کند که دوباره اکبر غلام‌نتاج روی کار بیاید و با اداره کل هم رایزنی می کند. نمیدانم منفعت این کار برایش چیست؟ اگر بحث رای دادن به او برای ریاست است که ما تا هروقت خودش خواست او را رئیس می دانیم. مدتی است فضای آرامی بر وزنه برداری بابل حاکم شده و بچه ها تمرینات خوبی را دنبال می کنند تا برای لیگ آماده شوند. آقای غلام‌نتاج اگر بیاید، می گوید من باید در سالن خودم باشم و... که همین هم باعث شده برای ما یک سالن ۴۰متری گرفته اند. یعنی ما بعد از ۱۲ سال ورزش حرفه ای و مقام باید در سالن چهل متری تمرین کنیم؟ اما این آقا که نه ثبات اخلاقی دارد و نه علم مربی گری، باید روی کار باشد.

یعنی برخی از بیرون فشار می آورند تا ایشان دوباره مربی شود و تغییرات ایجاد شود؟

مدتی است رایزنی هایی صورت گرفته که حتما باید غلام‌تاج بیاید. رئیس اداره ورزش بابل هم مجبور شد به رئیس هیات فشار بیاورد و او هم می خواهد دوباره برای ایشان حکم صادر کند. دیروز ما سالن خود را تخلیه کرده و به یک سالن چهل متری رفته ایم!واقعا نمی دانیم قصد و نیت این افراد چیست؟ رئیس هیات دو سال پیش نامه عزل این فرد را صادر کرده و امروز دوباره او را بر می گرداند.من ۱۲ سال ورزش حرفه ای کرده ام، مسابقات برون مرزی مختلفی رفته ام اما یک از تماس از سوی آقای رحیمی نداشته ام. ایشان فقط به فکر منفعت خود و پسرش است. وضعیت وزنه برداری بابل واقعا خوب نیست. این آقای مربی نه علم تمرین دارد نه دارو؛ ایشان سرنوشت من و من امثال من را نابود کرد.ایشان وقتی نمی تواند یک ورزشکار را حفظ کند و او را بالا بیاورد چرا می خواهد مربی شود؟ ایشان سی سال مربی بوده اما رامین ولی‌پور، محمد شهاب انداز و امیر دستگردون که سه ورزشکار سرشناس بودند را نتوانست حفظ کند. این عوامل باعث شد تمرینات را رها کنیم اما با تغییراتی که به وجود آمد ما دوباره به سمت باشگاه آمدیم. الان هم همه بچه ها برای لیگ قرارداد بسته اند و وقت مناسبی برای جابجایی سالن نیست. ما ۱۲ سال در این سالن بوده ایم اما باید در یک سالن ۴۰ متری تمرین کنیم و ایشان با سه- چهار شاگرد در سالن مجهز و کامل تمرین کند. ما برای آن سالن زحمت زیادی کشیدیم، رنگ آمیزی، کف پوش و تخته ها همه کار خودمان بوده. همه وسایل آن با هزینه خود بوده و هیات و اداره ورزش هیچ هزینه ای نداده اند.

 یعنی رئیس اداره ورزش شهرستان که خودش درخواست عزل غلام‌نتاج را داده دوباره او را راس کار آورده؟

بله، روح اله بابایی، رئیس هیات وزنه برداری شهرستان بابل که ادعا می کند شهروندی مطالبه گر است، اما آقای بابایی شما که می دانید آقای غلام‌نتاج با سرنوشت وزنه بردارها چه کرد چرا چشم می‌پوشید؟ ایشان امثال من را نابود کرد و از ورزش زده‌مان کرد و مسیر خیلی‌ها عوض شد. آقای بابایی شما که مطلع هستی این کار را قبول نکن. شما مگر وظیفه ات فراهم کردن امکانات و رفاه برای ورزشکار نیست؟ بعد برای ورزشکار یک سالن ۴۰ متری می گیری و می گویی در آن سالن تمرین کنید؟ همه این افراد که بیش از ۱۶۰ کیلو در یکضرب و ۲۰۰ در دو ضرب را بالای سر می برند چطور در آن سالن تمرین کنند؟آن سالن باید برای یک مربی جوان باشد که بتواند ورزشکاران جدیدی را تربیت کند اما ما با این سابقه باید به آن سالن برویم؟ آقای رحیمی در شهر خودش نشسته اما برای بابل تصمیم می گیرد. وزنه برداران بابل آقای غلام‌نتاج را قبول ندارند. این بچه ها مربی خوب و مربی خودشان را می خواهند. آقای رحیمی به فکر ریاست خودش است و می آید اداره کل را قلقلک می دهد که برای بابل تصمیم بگیرد و مربی عوض کند.

تا به حال خیلی کم دیده ایم که اینگونه به انتقاد بپردازی اما به نظر می رسد مشکلات آنقدر جدی است که تا این اندازه نگران هستی؟

من تا الان نه درباره مسئولان صحبتی داشته ام و نه در کار ریاست شان دخالت کرده ام. اما الان باید صحبت ها را بیان کرد تا مشخص شود وضعیت چطور است. آقای رحیمی شما مسئول هستی و باید هم در این دنیا و هم آخرت جوابگو باشی. آه مظلوم پشت سر شماست که می خواهی ۲۰تا ۳۰ ورزشکار را برای یک نفر قربانی و نابود کنی. واقعا منفعت ایشان چیست؟ اگر ریاست می خواهد که ما تا وقتی بگوید او را به عنوان رئیس قبول داریم. من حدود ده سال شاگرد آقای غلام‌نتاج بودم اما به هردلیلی به نتیجه نرسیدیم. من به چشم خود دیدم که دو- سه نسل از بهترین ورزشکار ها که امید اصلی قهرمانی بودند را نابود کرد  الان می خواهد برای ورزش بابل چه قدمی بردارد؟ می خواهد باز هم ورزشکارها را نابود کند؟ آقای بابایی که به خوبی از این قضایا با خبر است چرا سکوت کرده؟ آقای رحیمی به عنوان رییس هیات استان مگر وظیفه اش تامین رفاه ورزشکارها نیست؟ این همه برای استان زحمت کشیدیم و شما از موفقیت ما سود بردی اما این طرز برخورد است؟ من تا کنون حتی شماره شما را روی گوشی ام ندیده ام. اینگونه وزنه برداری بابل را نابود و با سرنوشت بچه ها بازی نکنید.

۲۵۴ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1553533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =