تعرفه عمل بینی گوشتی ، استخوانی و ترمیمی

عمل جراحی بینی نه تنها در کشور ما بلکه در سراسر جهان ، متقاضیان بسیاری را به خود جذب نموده است. زنان و مردان هر کدام به دلایل و با خواسته های مختلف به جراحی بینی روی می آورند.

درست همانند پروسه های دیگر ، فرد هنگام تصمیم گیری جهت انجام عمل ، اولین موردی که به ذهنش می رسد ، هزینه ای است که باید بابت جراحی پرداخت کند. امروزه به دلیل نوسانات حاکم بر اقتصاد کشور قیمت عمل بینی ، سالانه دستخوش تغییراتی می شود. بدین معنا که قطعاً مبلغ پرداختی امسال بابت عمل با سال پیش متفاوت خواهد بود.

عمل بینی یکی از گسترده ترین و حتی می توان گفت پیچیده ترین جراحی های زیبایی شمرده می شود. زیرا خود شامل زیرشاخه های متعددی است. منظور این است که جراحی بینی از ابعاد مختلف همانند هدف از جراحی ، نوع بینی برای عمل ، مدل انتخابی و اولیه یا عمل ترمیمی بینی بودن آن  قابل بررسی است و هر کدام از آن ها می توانند به نوعی بر هزینه تأثیر گذار باشند.

هدف از جراحی زیبایی بینی

فرد در راستای هدف زیبایی یا درمانی ، بینی خود را به دست جراحان می دهد.

گاهی ممکن است تنها بر روی ظاهر بینی ناهنجاری هایی همچون ، قوز یا برآمدگی ، افتادگی نوک بینی و پهن بودن سوراخ های دماغ مشاهده شود و لزوماً این موارد عملکرد بینی را با مشکل مواجه نسازند. در این صورت شخص برای رفع نواقص ظاهری و زیباتر کردن بینی و چهره خود تحت جراحی قرار می گیرد.

از طرفی دیگر امکان دارد فرد علاوه بر نواقص ظاهری از معایب عملکردی بینی نیز رنج ببرد. پولیپ ، انحراف سپتوم بینی ، شکستگی استخوان که منجر به اختلال در تنفس می شود و موارد دیگر ، از جمله مشکلاتی هستند که عمل تنفس را دشوار می سازند و حتی امکان دارد عوارض دیگری را نیز در پی داشته باشند. از این رو فرد علاوه بر زیبایی ، به درمان معایب موجود نیز تمایل نشان می دهد.

انواع عمل بینی به لحاظ نوع ساختار دماغ در راز جراحی

به طور کلی تمام دماغ ها در یکی از دو گروه گوشتی یا استخوانی قرار می گیرند.

جراحی بینی استخوانی یکی از محبوب ترین انواع رینوپلاستی نزد جراحان محسوب می شود؛ می پرسید چرا؟ این دسته از دماغ ها دارای ساختار درونی هستند که از بافت های استخوانی و غضروفی بسیار محکمی تشکیل شده است. همچنین لایه پوستی که آن را پوشش می دهد نازک می باشد. لازم به ذکر است که ضخامت پوست بینی ، یکی از فاکتورهایی است که می تواند نتیجه حاصل از عمل را به شدت تحت تأثیر قرار دهد.

اعمال تغییرات بر روی چنین ساختاری، نتیجه بسیار مطلوبی را برای فرد رقم می زند. البته عمل بینی استخوانی از حساسیت بالایی  برخوردار است و جراح باید با کمترین درصد خطا زیبایی ، آن را عمل نماید. زیرا پوست نازکی که بر روی ساختمان درونی دماغ قرار گرفته است به راحتی می تواند بروز هر گونه خطای پیش آمده بر روی آن را نمایان سازد. از این رو جراح باید با دقت هر چه تمام و بکار گیری تکینک ظریف ، رینوپلاستی را انجام دهد.

افرادی که دارای بینی استخوانی هستند ، در قیاس با کسانی که دماغ شان گوشتی است ، دوره ریکاوری آسان تر و کوتاه تری را پشت سر می گذارند.

در طرف مخالف ، عمل بینی گوشتی قرار دارد. این دسته از بینی ها کمی پروسه جراحی را با دشواری روبرو می کنند. اسکلت دماغ های گوشتی متشکل از بافت های غضروفی نرم و کم استحکام می باشد. به ندرت بافت استخوانی در آن ها دیده می شود. علاوه بر این ، پوستی که بر روی ساختار قرار گرفت است از ضخامت بالایی برخوردار می باشد که خود به تنهایی می تواند موانعی را برای انجام رینوپلاستی ایجاد نماید.

جراح بینی در طول پروسه ، جهت عمل دماغ گوشتی از تکنیک گرافت و پیوند بافت بهره می گیرد. زیرا ساختار اصلی آن ها قابلیت کافی برای پذیرش تغییرات و اصلاحات لازم را ندارد. بنابراین جراح باید در گام نخست چارچوب درونی بینی را مقاوم سازد. در این راستا ، او از قسمت های مختلف بدن همچون گوش و دنده ها ، گرافت های استخوانی و غضروفی مورد نیاز را بر می دارد و به ساختار بینی پیوند میزند. پس از آن قادر خواهد بود که تغییراتی همچون ایجاد قوس ، باریک کردن سوراخ های دماغ و رفع افتادگی نوک بینی را اعمال سازد. 

به طور کلی جراح هنگام عمل بینی های گوشتی با محدودیت بیشتری مواجه می شود. اما درصورت حاذق و خبره بودن در این زمینه ، می تواند بهترین نتیجه را برای فرد حاصل کند.

دقت کنید منظور این نیست که دماغ های گوشتی به خوبی عمل نمی شوند و فقط دماغ های استخوانی به یک فرم عالی دست می یابند. بلکه مقصود این است که دامنه اعمال تغییرات بر روی دماغ های گوشتی در قیاس با نوع استخوانی محدود تر است.

عمل بینی به مدل های مختلف

به لحاظ فرم و شکل ، فرد می تواند جهت انجام رینوپلاستی یا جراحی بینی یکی از سه مدل طبیعی ، فانتزی و نیمه فانتزی را انتخاب نماید.

در عمل بینی طبیعی در راز جراحی همان طور که از نام آن می توان فهمید، جراح دماغ را به گونه ای تغییر می دهد که با دیگر اجزای چهره به طور کامل هماهنگ باشد و عملی بودن آن به چشم نیاید. این مدل از بینی معمول قوس و انحنا ندارد و نوک بینی سر بالا نمی باشد. مدل طبیعی ، فرم بسیار مناسبی برای بینی های گوشتی می باشد.

جراحی بینی فانتزی و نیمه فانتزی کمی متفاوت تر است. در این مدل بینی از حالت طبیعی خارج شده و کمی عروسکی به نظر می رسد. البته هریک از فرم فانتزی و نیمه فانتزی نیز به لحاظ شدت تغییراتی که بر روی بینی اعمال می شود ، تفاوت هایی با یکدیگر دارند. مدل فانتزی و نیمه فانتزی برای تمامی صورت ها مناسب نیست. بینی های گوشتی نیز در صورت جراحی به یکی از این دو مدل ، نمی توانند نتیجه چندان رضایت بخشی را حاصل نمایند. اما هر سه مدل مذکور برای بینی های استخوانی قابل اجرا می باشند.

سایت های قدرت مندی مانند راز جراحی ، نی نی سایت ، برترین ها سعی دارد که مطالب خوبی برای شما عزیزان تولید کند تمام مطالب عنوان شده در این بخش را  در مقالات جداگانه و به طور مفصل در راز جراحی مورد بررسی قرار داده است. جهت تکمیل اطلاعات خود در راستای مباحث فوق ، به سایت مربوطه رجوع کنید.

تمام موارد گفته شده می توانند به تنهایی یا در کنار یکدیگر، در طول یک پروسه جراحی انجام پذیرند. بسته به هدف از عمل ، نوعی بینی بیمار و مدل مد نظر او ، هزینه جراحی بینی نیز بالا و پایین می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1558243

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =