وزیر نیرو: ‌در حال عبور از خشک ترین سال آبی در ۵۰ سال گذشته هستیم

وزیر نیرو در همدان گفت: حجم آب پشت سدهای کشور به ۱۸ میلیارد متر مکعب کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین همدان ؛ علی‌اکبرمحرابیان امروز در حاشیه بازدید از سد اکباتان همدان با اعلام اینکه سالی که پشت سر گذاشتیم خشک‌ترین سال در ۵۰ سال گذشته است، گفت: بارش‌های امسال نسبت به سال قبل ۵۰ درصد کاهش یافته در حالیکه این مقدار نسبت به ۵۰ ساله گذشته ۳۷ درصد بوده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه سال گذشته در همین زمان  ۲۵ میلیارد متر مکعب آب پشت سدهای کشور وجود داشت، افزود: مصرف آب در کشور در سال‌های اخیر رشد داشته، سال ۸۰ مجموع مصرف شرب و صنعت، ۷۸ میلیارد مکعب بوده که این میزان سال گذشته به ۱۰۰ میلیارد رسیده است.

محرابیان با این توضیح که مجموع منابع و مصارف نشان می‌دهد که شرایط سختی پشت سر گذاشتیم، اظهار داشت: با توجه به شرایط آبی کشور نباید کشت پر آب داشته باشیم و در مصارف خانگی باید توجه کنیم که با توجه به حجم آب، برنامه ریزی انجام دهیم تا از شرایط سخت عبور کنیم.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر همدان جزو هشت شهر با تنش آبی شدید است، یادآور شد: در این سفر طرح‌ها را بررسی می‌کنیم تا در اسرع وقت قابل اجرا باشد.

وزیر نیرو با اشاره به لزوم اجزای طرح آبرسانی اضطراری و جایگزین گفت: آب سد، حجم کمی است و باید با استفاده از طرح کمکی حفر چاه و انتقال آب سد تالوار به شهر همدان، آب‌رسانی شود.

وزیر نیرو: ‌در حال عبور از خشک ترین سال آبی در ۵۰ سال گذشته هستیم

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1565290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =