رای اعتماد اعضای شورا به شهردار در گرو رضایت مردم آبادان است

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: رای اعتماد ما در گرو رضایت مردم است اگر مردم از عملکرد شهردار جدید راضی بودند ما نیز از عملکرد وی رضایت داریم و اگر مردم ناراضی بودند ما نیز از کارکرد وی ناراضی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، قاسم بغلانی ظهر امروز در آئین معارفه شهردار جدید آبادان که در محل تالار الغدیر فرمانداری ویژه شهرستان آبادان برگزار شد، اظهار کرد: آبادان دیگرمحل آزمون و خطا نیست، آن دوران تمام شد. مردم در وضعیت نامناسب شهری به جهت خدمات شهری به سختی به اعضای شورا رای اعتماد دادند و اعضا نیز به شهردار رای اعتماد دادند. اگر چه مردم نسبت به عملکرد شهرداری و به طور قطع اعضای شورای شهر ناراضی بودند اما  در این دوره سعی می کنیم تا این نارضایتی و بی اعتمادی برطرف شود.

وی با اشاره به وجود آئین نامه ها و قانون مربوط به برگزاری مناقصات و مزایده ها برای واگذاری پروژه ها، گفت: اینکه بیاییم صورت مسئله را پاک کنیم و نظارت را که وظیفه ی ذاتی ما است را محوله کنیم به یک نهاد دیگر قابل قبول نیست. به طور قطع قانونگذار وظیفه ای به من محوله کرده که بایستی اجرا کنم و آن نظارت است. نحوه ی واگذاری پروژه ها مطابق با قانون برگزاری مزایده ها و مناقصات است و شهرداری ملزوم به رعایت معاملات متوسط، عمده و هم پول است.

وی با بیان اینکه دوباره قرعه ی خدمت به نام حسین حمیدپور افتاد، افزود: این فرصت را غنیمت می شماریم و انتظار می رود که وی در راستای خدمت به مردم آبادان سعی و تلاش خود را به انجام برساند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: به طور قطع هر ۹ عضور شورای شهر در کنار شهردار می مانند تا زمانی که مردم از عملکرد شهرداری رضایت داشته باشند چون رای اعتماد ما در گرو رضایت مردم است. اگر مردم راضی بودند ما نیز از عملکرد وی راضی هستیم و اگر مردم ناراضی بودند ما نیز ناراضی هستیم.

بغلانی؛ یادآور شد: ما اعضای شورای شهر انتظار داریم که ۳ نماینده مردم در مجلس در کنار ما باشند. در این جلسه بسیاری از مشکلات توسط مسئولان عالیرتبه شهری مطرح شد که خطاب به اعضای شورا و شهردار بود. اما رفع بخشی از این مشکلات بر دوش نمایندگان مجلس است.

وی با طرح این سوال که  پالایشگاه، پتروشیمی، پاسارگاد، ایرانول فاز ۲ از باب انجام مسئولیت اجتماعی چه آورده ای برای شهر آبادان داشتند؟ گفت: این شرکتهای صنعتی به جز از بین بردن زیر ساختها و شبکه فاضلاب شهری چه عایدی برای شهر داشته اند؟ این صنایع تاکنون کدام پروژه را از باب انجام مسئولیت های اجتماعی به انجام رسانده اند، از نمایندگان مردم در مجلس، فرماندار، امام جمعه و دیگر مسئولان اجرایی متواضعانه می خواهیم که به این موضوع ورود کنند.

وی افزود: همگان مشکلات آبادان را به خوبی می دانند. با یک چرخ زدن در سطح شهر به وضوح در می یابیم که خدمات شهری ما بسیار ضعیف است.

وی اظهار کرد: وقتی ورودی و خروجی بودجه ی ما با یکدیگر همخوانی ندارد نتیجه اش این می شود که به رغم گذشت سه ماه از زمان تصدی عضویت در شورای شهر امکان اجرای حتی یک پروژه ساده در شهر برایمان مهیا نشده است و بیست و هشتم هر ماه دغدغه ی پرداخت حقوق کارکنان و کارگران را داریم.

وی با اشاره به مسئله ی وجود نیروی مازاد در شهرداری آبادان تصریح کرد: موضوع مازاد نیرو را پیشتر اعلام کرده ایم اما راهکار حل این مشکل چیست؟ برای ما سخت است که فردی را از کار بیکار کنیم و بگوئیم برود در خانه اش بنشیند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان یادآور شد: از نمایندگان مردم در مجلس می خواهیم که اگر به فکر تعدیل نیروهای مازاد شهرداری هستند یک پروژه ی سرمایه گذاری مشارکتی را برای اجرا در شهر دنبال کنند تا این نیروهای مازاد جذب آنجا شده و ضمن تعدیل نیرو از بدنه ی شهرداری آنان نیز بدون شغل و درآمد نمانند.

بغلانی؛ گفت: امروز سرمایه گذاری که به سادگی وارد دیگر مناطق می شود به طور عملی به سبب انباشت مشکلات و تعارض و چندگانگی حاکمیتی در منطقه برای سرمایه گذاری وارد آبادان نمی شود.

وی افزود: طبق ماده ۶۵ احکام دائمی مناطق آزاد، مدیران عامل سازمان مناطق آزاد  متصدی و متولی امور در مناطق آزاد هستند و این در حالیست که این ماده قانونی با گذشت ۱۸ سال از تبدیل شهرهای آبادان و خرمشهر به منطقه آزاد اروند؛ هنوز در این منطقه اجرایی نشده است. تعارض قوانین سبب فرار سرمایه گذاران شده است.

وی اظهار کرد: ما اعضای دوره ی ششم شورای اسلامی شهر آبادان وارث بسیاری از مشکلات و مسائلی هستیم که از گذشته برای ما به ارث رسیده است. تعیین تکلیف این مسائل آنست که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در کنار اعضای شورا و شهردار و مسئولان اجرایی یک پروژه ی سرمایه گذاری در شهر جذب شود تا نیروهای مازاد آنجا مشغول به کار شوند تا هم محل کسب درآمد باشد و هم سبب از بین رفتن رزق و روزی آنان نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: از امروز که معارفه ی شهردار جدید است، ۹ عضو شورا تمام قد پشتیبان وی هستند و از همین جا اعلام می کنم که در کنار او باقی خواهیم ماند از اعضای شورا هم  می خواهم که از امروز جدیت به خرج دهند و تلاششان مضاعف شود.

بغلانی با بیان اینکه شورا شورای جوان، به طور کامل متحد و مصمم بر اجرای امور است؛ یادآور شد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در کنار اعضای شورا باشند، هر اختلاف نظری هم که در انتخاب شهردار بود تمام شد. از امروز بایستی بکوشیم تا مردم طعم خوش خدمت را بچشند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1566423

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =