بازخوانی مطبوعات و اسناد در تاریخ جمهوری اسلامی ایران

احمد خمینی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خمینی صبح دیروز(اردیبهشت 71) در دیدار فرماندهان و پرسنل لجستیکی مرکز پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دانش‌آموزان و معلمان نواحی چندگانه تهران و اقشار مختلف مردم در حسینیه جماران با ایشان، مسئولیت‌های دوران سازندگی و بازسازی کشور را تعیین‌کننده سرنوشت نظام و انقلاب توصیف کرد و با تأکید بر عزم ملی در روند سازندگی اظهار داشت:

همه آحاد ملت امروز باید عرصه جهاد را در سازندگی کشور بدانند و در صحنه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی حمایتگر مسئولان نظام و انقلاب باشند، امروز اگر استقلال و خودکفایی کشور در زمینه‌های گوناگون تأمین نشود مسلماً باید نظاره‌گر سلطه بیگانگان باشیم و این مسئله با اصول بنیادین انقلاب اسلامی که تضمین کننده استقلال و آزادی است منافات خواهد داشت. ما برای همیشه نمی‌توانیم شاهد عدم توسعه کشور و فقر و محرومیت مردم باشیم بنابراین تلاش در راه پیشرفت و توسعه کشور یک وظیفه ملی، اسلامی و انقلابی برای همه آحاد ملت است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خمینی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، گزینش نمایندگانی بصیر، خبیر، متعهد و دارای سوابق انقلابی را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: در آستانه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم. نکته‌ای که متأسفانه کمتر مورد توجه بعضی از طرفداران کاندیداهاست،

 رعایت اخلاق و منش اسلامی است، بعضی از افراد به طرفداری از یک کاندیدای خاص همه‌نوع جفا،تهمت و شایعه و دروغ را مجاز می‌دانند. اخلاق و وجدان اسلامی بالاتر از انتخاب زید یا عمرو است. بیائیم عالم را محضر خدا بدانیم و به‌خاطر دو روز نمایندگی به طرف مقابل تهمت و افتراء نزنیم که این از معاصی کبیره است. وی افزود: مردم آگاه و انقلابی اگر با توجه به معیارها و شاخص‌های اسلامی افراد موجه، کارساز، بصیر و پیرو راستین خط امام و رهبری و حافظ انقلاب و اسلام را به مجلس بفرستند.

یقیناً برای پیشبرد برنامه‌های سازندگی و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور کارساز خواهد بود. باید سعی کنیم افراد متخصص، با کفایت، دارای دانش و تجربه را انتخاب کنیم. انتخاب افراد فاقد تخصص و کفایت برای کمیسیون‌های مجلس مخرب و سدکننده خواهد بود زیرا افراد بی‌کفایت و فاقد تخصص و تعهد موجب تصویب قوانین خواهد شد که مضر به حال اسلام و انقلاب است. مردم باید کسانی را برای مجلس انتخاب کنند که در سختی‌‌ها و فراز و نشیب‌های انقلاب در کنار مردم باقی بمانند و مهم‌تر از آن افرادی باشند بدون وابستگی به ارزش‌های منحط غرب.

 مردم باید کسانی را برای نمایندگی مجلس برگزینند که نسبت به آنها شناخت کافی داشته باشند زیرا شناخت از سوابق کاندیداها در انتخاب مؤثر و مفید و تعیین‌کننده خواهد بود. صرف تظاهر به انقلابی بودن کافی نیست. با حضور گسترده خود در مرحله دوم انتخابات سعی کنیم نماینده‌ای موجه و کارساز به مجلس بفرستیم.

 /6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 157125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =