۶ نفر
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

در تقبیح طرح صیانت

سید محسن هاشمی
در تقبیح طرح صیانت

جهان امروز به دو پیکره می ماند؛ پیکره حقیقی و پیکره مجازی. زیست انسان امروزین بی هیچ کدام از این دو پیکره ممکن نیست.

هر کوششی برای اعمال محدودیت به زیست مجازی به سرانجام نخواهد رسید چرا که ناموس هستی بر گسترش عدالت، آزادی و حق انتخاب آدمیان استوار است. طرح موسوم به "صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی" ، طرحی مغایر با میثاق ملی و در تناقض با اصل گردش آزاد اطلاعات و مقتضیات و نیازهای جامعۀ امروز بشری است.

توجه طراحان و پشتیبانان این طرح واپسگرایانه را به تجارب شکست خورده سیاست های محدود کننده پیشین در گردش آزاد اطلاعات جلب می کنیم. ما انتظار داریم تا تعهد مثبت حاکمیت به تصویب و وضع مقررات برای آزادی های مصرح در قانون اساسی و منشور جهانی حقوق بشر و توسعه ی کسب و کار و رونق اقتصادی معطوف باشد و نه اعمال محدودیت ها که موجب کم رنگ شدن نقش و حضور ایران در دنیای مجازی می شود.

سوگمندانه جریانی که مردم را صغیر و محجور می پندارد با تنظیم و ارایه این گونه طرح های نسنجیده و نابخردانه امکان حضور موثر ایران را در فضای مجازی به ویژه  کسب و کار های امروزین ابتر و نارضایتی مردم را از بی کفایتی ساختار اقتصادی، فرهنگی دو چندان می کند. محدود و مسدود سازی سرویس دهندگان خارجی، گونه ای تمامیت خود تحریمی است که جز دشمنان این سرزمین از آن سود نخواهند برد.

نگارنده ضمن رد و محکوم کردن طرح موسوم به "صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی" که سوگمندانه برای فرار از چشمان تیز بین مردم از تصمیم نمایندگان شان، شامل اصل هشتاد و پنج شده است، مقامات و مسئولان کشور را به باور به بلوغ و رفتار و کنش مسئولانه  آدمیان فراخوانده چاره مقابله با تهاجم فرهنگی را تسهیل تولید فرهنگی و بهره گیری از فنآوری روز بمنظور توسعه ی تبادل فرهنگی می داند!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1574957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهره خوشه چین IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    صادقانه و دلسوزانه بود ، برای گوشهایی که ممکن است هنوز، توان شنیدن داشته باشند
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    خدا نیلمرزه همه سایبری ها و کسایی که میخاین ارادشون به ملت تحمیل و حقوق مسلم مردم و ازادی رو ازشون سلب کنن...به خصوص اون دسته ای که خوشون فیلترشکن دارن
  • معصومه صادقی IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    مفید بود
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    این آقای احتمالا افساد طلب بالاخره نمی گوید کجای این طرح ایراد دارد؟! هوچی گری، غوغاسالاری جزء ذات این جماعت و باند سیاسی شده. است.
  • سام NL ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    درود ب شرفتون جناب هاشمی
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    کو گوش شنوا