وجود ۴۰ درصد پرتی در شبکه آب آبادان/ در بودجه کشور هیچ ردیف اعتباری برای بهسازی خطوط داخلی و شبکه آب شهرها نیست

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: شبکه آب شهر آبادان ۴۰ درصد پرتی (دور ریز) دارد.

جلیل مختار در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در آبادان با بیان اینکه در بحث آبهای سطحی شهرداری متولی امر و در بحث فاضلاب ، اداره امور آبفا مسئولیت دارد، اظهار کرد: در چند نقطه ی شهر تلاقی میان آبهای سطحی و فاضلاب را داریم که این امر به ویژه در زمان بارندگی، سبب گرفتگی، انسداد و پس زدگی فاضلاب ها به درون منازل و یا کوچه و خیابانها می شود و مشکلات عدیده ای را برای شهروندان ایجاد می کند.

وی افزود: طبق بررسی های انجام شده ۱۷ نقطه در آبادان این مشکل را دارند که برای رفع آن، پیگیریهای لازم و  برنامه ریزی ها انجام شد.

وی از کفیشه و روبروی درمانگاه اقبال به عنوان دو نقطه ی بسیار مشکل دار در بحث پس زدگی فاضلاب نام برد و تصریح کرد: با اقدامات انجام شده، هفته ی گذشته خط کفیشه از انسداد خارج شد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در منطقه ی سی متری ذوالفقاری، از ذوالفقار هفت به بعد، اتصالات آب و فاضلاب به صورت ضعیف کار شده و از همین رو در فصل بارندگی، در کمترین زمان ممکن و با اندک بارش شاهد بالا آمدن فاضلاب و سرریز شدن آن می شویم.

مختار؛ گفت: در شهرک دریا و ایستگاه ۱۰ و ۱۱ منازل شرکتی، نیز به سبب ساخت و سازهای غیر اصولی که بر روی شبکه فاضلاب انجام شده، مشکلاتی وجود دارد.

وی افزود: همچنین در کانال آبهای سطحی پالایشگاه واقع در خیابان کارکوب زاده (پشت کلانتری ۱۳) مشکل ورود  فاضلاب به این کانال را داریم که پس زدگی ایجاد می کند.

وی با اشاره به تکمیل پروژه اصلاح شبکه در خیابان دبستان، اظهار کرد: در تمامی نقاط یاد شده اقداماتی در جهت اصلاح شبکه در شرف انجام است.

وی تصریح کرد: کار اتصال لوله ی هزار ذوالفقاری (از شطیط به سمت اروند) به انجام رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گلایه ی مردمی در باره ی بوی نامطبوع آب شرب، یادآور شد: وقتی در شبکه آب، شکستگی خطوط وجود داشته باشد به طور حتم در هنگام پمپاژ و مکش آب به سبب همان تلاقی خطوط که به آن اشاره شد، امکان بروز چنین مشکلی وجود دارد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، گفت: در حال حاضر شبکه آبرسانی آبادان به سبب وجود شکستگی های فراوان در خطوط، ۴۰ درصد پرتی آب دارد.

مختار؛ افزود: بزرگترین معضل و مشکل موجود آنکه در ساختار بودجه بندی در سازمان برنامه و بودجه ی کشور، هیچ ردیف بودجه ای برای بهسازی خطوط داخلی و شبکه انتقال آب درون شهرها وجود ندارد.

وی اظهار کرد: برای رفع این اشکال، آن را به عنوان یک حکم پیشنهادی، برای لحاظ در بودجه ی ۱۴۰۱ ارائه کرده ایم تا با انجام آن بتوانیم مشکلات مربوطه را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به پرتی ۴۰ درصدی موجود در شبکه آب به طور مثال اگر ۱۴۰ هزار مترمکعب آب غدیر به این شبکه پمپاژ شود، حدود ۵۰ هزار مترمکعب آن دور ریز (پرتی) می شود و به این ترتیب آب غدیر به مناطق دیگر نمی رسد.

وی یادآور شد: از طریق کمیسیون عمران مجلس به دنبال آنیم تا از محل درآمدهای سازمان آب و برق خوزستان که به طور ماهانه و از طریق قراردادهایش با تاسیسات پالایشگاه به دست می آورد مبالغی برای بهسازی شبکه آب آبادان تخصیص داده شود. این جزو مطالبه جدی ما برای کمک به بهسازی شبکه آبرسانی آبادان است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1579710

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =