واکنش به خبر ممنوعیت استفاده از نام‌های محلی برای واحدهای صنفی

ایرنا نوشت: دبیر شورای فرهنگ عمومی ضمن تکذیب خبر ممنوعیت استفاده از نام‌های محلی و غیرفارسی برای اماکن پایتخت در فضای مجازی، تاکیدکرد: شورای فرهنگ عمومی، شورای نظارت بر نامگذاری اماکن و معابر و مجموعه وزارت فرهنگ ضمن رد این خبر بر انجام اقدامات بهینه و ایجابی در جهت تقویت هویت ملی اهتمام دارند.

سیدمجید امامی اظهار داشت: سیاستگذاری و نظارت بر نامگذاری اماکن و معابر در کشور با توجه به اینکه ما یکی از متنوع ترین کشورهای جهان به لحاظ قومی زبانی و محلی هستیم و رنگین کمانی از نواحی مختلف را در یک واحد ملی به نام ایران تشکیل داده تیم قانونگذار بر عهده شورای فرهنگ عمومی قرار داده است.

وی افزود: بر همین اساس شورایی برای نظارت بر نامدگداری اماکن و معابر در معاونت عمرانی وزارت کشور و متعاقب آن در همه استانداری ها وجود و دبیرخانه بسیار فعالی دارد. بخش بسیار مهمی از نظارت ها و اجرای قوانین هم بر عهده اداره کل تبلیعات و اطلاع رسانی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ است.

امامی تصریح کرد: سیاست ها در این موضوع هم بسیار  شفاف و براساس بنیه ها و مولفه های هویت ملی است، نه تنها ما مخالف نامگذاری اسم ها و عناوین موجود در جامعه ایران نیستیم بلکه آن را مظهری از تنوع و اقتدار فرهنگی ایران می دانیم، مساله و مشکل بر سر رسم الخط است که بعضی از سیاست های قبلی اجرا نشده و برخی هم نیازمند بازنگری است. لذا خبری که در خصوص ممنوعیت نامگذاری اصناف به نام های محلی و زبان های غیر زبان رسمی یا گویش های محلی مطرح شده صددرصد کذب است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد: باید به سمت بازسازی سیاست هایمان و به رسمیت شناختن و احترام بیشتر به اقوام و گویش های ایرانی در عین تقویت هویت و وحدت ملی حرکت کنیم.

وی گفت: هم شورای فرهنگ عمومی هم شورای نظارت بر نامگذاری اماکن و معابر و مجموعه وزارت فرهنگ ضمن رد این خبر که اساسا از پایه کذب است، امیدوارند بتوانند اقدامات بهینه و ایجابی در جهت تقویت هویت ملی انجام دهند.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1579855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 0
    اول یه صحبتی میشه بعدا خیلی راحت تکذیب