اسکات یکی از کارآمدترین ابزارهای تجسس در نمایشگاه هوایی پاریس است. این ابزار در بدترین شرایط آب‌وهوایی از پس انجام عملیات‌های حساس برمی‌آید و به سیستم تصحیح هوشمند و خودکار خطا مجهز است.

محبوبه عمیدی: نمایشگاه هوایی پاریس، فرصت خوبی برای ارائه ابزارهای تجسس پرنده نیز هست. یکی از این ابزارها که کوچک، بسیارکارآمد و برای اجرای عملیات تجسس در هر شرایط آب‌وهوایی ساخته شده، Scout نام دارد و توسط Datron در این نمایشگاه ارائه شده است.

این جاسوس چهارملخه که می‌تواند در شرایط سخت و وزش باد با سرعت حدود 50 کیلومتربرساعت به اجرای عملیات ادامه دهد، می‌تواند انتخابی خوب برای اجرای مأموریت‌های حساس و پیچیده‌ای باشد که دیگر ابزارهای تجسس توان اجرای آنها را ندارند.

ابزار تجسس اسکات

به گزارش گیزمگ، اسکات یک میکرو ابزار تجسسی با وزن اندک و از جنس پلی‌کربنات است که چهار موتور الکتریکی کوچک وظیفه به حرکت درآوردن ملخ‌های آن را به عهده دارند. نیروی مورد نیاز این موتورها توسط باترهای لیتیوم‌پلیمر تأمین خواهد شد.
این ابزار تجسس به طول و عرض 80 و ارتفاع 20 سانتی‌متر، تنها می‌تواند 20 دقیقه پرواز کند اما به کمک قابلیت‌های متعددش می‌تواند در همین زمان کوتاه هم وظایف تعریف شده را به خوبی انجام دهد. حداکثر سرعت اسکات روی زمین 35 کیلومتربرساعت است.

ابزار تجسس اسکات

اسکات عمود پرواز است، بیشتر از 1.3 کیلوگرم وزن ندارد و به گونه‌ای طراحی شده که حمل و مونتاژ آن برای نیروهای عملیاتی بسیار ساده و سریع باشد. یک تبلت‌پی.سی با صفحه نمایش لمسی برای ارتباط با اسکات و هدایت آن در نظر گرفته‌شده که کار با آن نیز بسیار ساده است.

کافی است منطقه مورد نظر به کمک جی.پی.اس مشخص و عملیات به اسکات واگذار شود تا شبانگاه و بدون این‌که دیده شود، عملیات تجسس را انجام دهد. برای این ابزار کوچک، قابلیت تصحیح هوشمند خطاها در نظر گرفته‌شده که به کمک آن می‌تواند خطاهای ناشی از قطع ارتباط، وزش شدید باد یا افت باتری را به صورت خودکار تصحیح کند.

ابزار تجسس اسکات

این ابزار تجسس بسته به نوع عملیات می‌تواند از دوربین دید در روز 5 مگاپیکسلی یا تصویرسازهای گرمایی استفاده کند. امکان ارسال تصاویر زنده تا شعاع 3 کیلومتری به وسیله یک مودم بی‌سیم وجود خواهد داشت که قابلیت ارسال اطلاعات را برای کاربر تعریف‌شده به دستگاه‌های متعددی مانند آی‌فون، آی‌پد، بلک‌بری یا لپ‌تاپ‌ها خواهد داشت. امکان ارسال اطلاعات به صورت رمزگذاری شده، روی یک شبکه امن برای کاربران متعدد نیز پیش‌بینی شده است.

53273

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 159094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
    0 8
    مرگ بر فرانسه
  • بدون نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    dear hassan
  • صادق IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
    8 1
    چرا مرگ برفرانسه خواهشاهمه چیز رو باهم قاطی نکنین که مصداق افراط گرایی بی اندازه هست
  • محسن IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    7 0
    شخصی که شعار مرگ بر فرانسه داده مثل این که در کل با پیشرفت و تکنولوژی سر سازگاری ندارند .